Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 323 ggr
Maria
2

Godmorgon onsdag 11 juni

Godmorgon. på er.
14 grader och sol här.

Ha en fin dag alla.

/Maria

worst
2

God Morgon!

En riktigt regnig morgon, men de lovar finare väder efter lunch, 12 grader.

Idag ska jag åka ut till en pittoresk by med ett café och fika med en vän.

Maria
2

#1 Mysigt 🙂

/Maria

mayhem87
1

#2: godmorgon, hade du operation idag?hoppas den går bra isf. Vaknade till sol men nu är de grått och mulet redan…Ha en toppen dag

Mvh Mayhems "hönsmamma"

MonicaLagerquist
2

God morgon
Regn och 11 grader.

Det var ju meningen att mannen skulle åka och fiska och komma hem till midsommar-Men igår fick vi veta att kompisen som har fiskat tillsammans med sen 1978 har fått en stroke och inte kan följa med i år.
Nu vet mannen inte om han ska ställa in sin resa eller åka själv.Först tänkte jag följa med men det blir så krångligt då måste vi åka hem så mycket tidigare eftersom att jag har en del att fixa med inför midsommar.
Vi får väl se hur det blir.

Stolt ägare till tre La permer

mayhem87
2

#4: fyfan vad tråkigt för er/mannen din. Pappa fick sin andra stroke på sin födelsedag nu i Maj. Hoppas att vännen återhämtar sig under sommaren!

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Maria
2

#3 Tack. Jag ska läggas in idag kl 18. Än så länge har det inte blivit avbokat.

/Maria

Maria
1

#4 Så ledsamt 😕

/Maria

mayhem87
1

#6: så sen tidpunkt, eller det kanske är normalt?har bara varit inlagd en gång o då gick jag så fort jag fick chansen, har enorm sjukhus skräck så de får gärna spänna fast mig om jag behöver vistas där,annars går jag. Du får skriva om de hela om de inte är jobbigt, ska inte fråga ut dig annars 👍🙃

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Maria
2

#8 Jag tror det är ganska normalt.
Alla andra gånger jag opererats så har det varit så vad jag kan minnas.

/Maria

MonicaLagerquist
1

#6 Då håller vi tummarna.

MonicaLagerquist
2

#6 Vännen hoppas på en höstfiskeresa så vi håller tummarna.

[solljust]
1

God Morgon !

8 grader och ösregn har vart ute och gått ett par timmar så himla härligt i regnet.

#4 Men fy så tragiskt hoppas han kurerar sig snabbt.

#6 Lycka till med operationen.

Ha en fin dag alla.

DesK
1

God morgon 😊
Igår möblerade vi om lite i storarummet och idag ska vi hämta hem min bäddsoffa som har bott hos kompisen i Nossebro.
Maria, jag håller alla tummar, tår och öron för att allt går bra ❤️‍🩹

/Désirée

Maria
1

#13 Tack tack 🙂

/Maria

Maria
2

Nu har jag gjort första dubbelduchen med Descutan. Fy satan vad äckligt. Nu är det bara två duschar kvar.

Har fortfarande en obehagskänsla av att de kommer ringa och avboka.

/Maria

mayhem87
1

Får hoppas att din känsla är felaktig i detta fallet!

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Fridaaaa
1

Varit på skolavslutning i kyrkan, sonens första skolavslutning - nu har han klarat av f-klass :) Fritids 2 dagar för honom, sedan ledighet i 7 veckor för honom.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

#17 Vårt barnbarn har avslutning på fredag. Han missar den eftersom han har vattenkoppor och jag missar den också. Min man åker nog hem till honom en sväng.

/Maria

Fridaaaa
1

#18 Grannkommunen har på fredag med :)
Tråkigt att han missar den pga vattenkoppor.

mayhem87
1

#17: vad roligt för honom

Mvh Mayhems "hönsmamma"

beem
1

Godmorgon. Sol och 15° . Det blir regn I em. Jag ska fortsätta bära ut blommor och städa altanen. Det är o alla fall tanken men den kan ju ändras 🙂
Önskar alla en fin dag

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

beem
1

#6: Lycka till. Håller tummarna.

Sorgen är kärlekens pris

beem
1

#4: Men fy så tråkigt. Hoppas det blir höstfiske.

Sorgen är kärlekens pris

MonicaLagerquist
2

I mars hackades min mail ,Det går inte att återställa den så nu har jag fixat en ny. Milde tid på hur många ställen den nu ska ändras.

MonicaLagerquist
2

#23 Ja vi håller tummarna

beem
2

#24: Jag hade tänkt byta mail men insåg vilket jobb det skulle bli att ändra överallt. Det för bli först om det händer något.

Sorgen är kärlekens pris

Soligajag1
1

#6:

Härligt för dig.
Lycka till. Jag tänker på dig. 😃😍♥️

HH 🙂

flocken
4

SOMMARLOV
Ja egentligen på fredag men nu orkar vi inte mer. Vi skulle kunna skriva en bok hur vi hade blivit behandlade.
Hur de behandlar barn.
Vi är slut. Så nu sätter vi sonen sjuk resten av veckan.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[solljust]
0

Här har dom också avslutningen på fredag och tur det för nu har det spöregnat men då ska det vara uppehåll. Skolan här intill har lite uppträdanden försäljning och annat skoj som eleverna gör och igår när dom hade det regnade det som bara den och några åskknallar kom men dom körde på ändå 😎

Det där med mail är svårt nu har jag inte min mejl på många ställen men jag byter då och då just för att risken finns att bli hackad har ännu inte vart med om det däremot en del skräppost några med länkar andra inte men inget märkvärdigt alls. Har fått en bluffaktura men även där har jag klarat mig och att byta mejlen är ett sätt att hålla rent.

Datorerna har också klarat sig men låser någon den jag slänger och köper ny har inget viktigt alls i den och samma med telefonen och knappt något sparat mer än lite bilder som inte är av någon vikt så händer något ingen förlust.

Den här känner ni säkert till redan man kan kolla sin epost.

https://haveibeenpwned.com/

Kollade min nu och grönt.

Här regnar det än men i morgon ska det bli bättre några dagar framöver 🌞

#28 Det gör ni rätt i ni har haft det jättetufft hoppas ni får vila ut er ordentligt i sommar och komma igen men nya tag 😎

Maria
1

#28 Hoppas allt blir bättre🤗

/Maria

flocken
1

Allt som hänt sista tiden är vidrigt. Hur vuxna människor kan frysa ut ett barn såhär. Sa det vår kontakt på socialen att det rektorn har fått så många anmälningar på sig så att skolchefen krävde att hon avgick. Hon skulle inte ens få vistas nära barn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[solljust]
0

#31: Man förvånas över vad man läser ibland om sånt här hur vuxna fryser ut barnen det är inte klokt dom ska finnas där för barnen inte frysa ut dom.

Men du visst var det något reportage på gång hos er eller minns jag fel 🤔 och sånt är jättebra att det påtalas i media för sånt här ska komma tillrättas med barnen ska inte fara illa pga vuxna idioter.

beem
1

#31: Det är så fruktansvärt. Jag hoppas verkligen att det blir en ändring som är bra för er alla.

Sorgen är kärlekens pris

mayhem87
1

#31: känner med er föräldrar som kämpar i ett trasigt system för det borde inte vara så och barnen är framtiden och det är förjävligt vad vissa ska behöva gå igenom. Väldigt starkt av er som är föräldrar och kämpar för de bättre,håller tummarna för att det blir bättre med tiden för sonen.

Mvh Mayhems "hönsmamma"

flocken
1

Det kommer komma ut ett reportage. Vi har hållit på med detta i 6 månader. Men då det hela tiden kommer in nya saker så drar det ut på tiden

…………………………………..

flocken
1

Såhär skrev jag till barn och utbildningsnämnden. O detta är saker som hänt den senaste månaden. Tänk då vad vi har på 10 månader.

Nu tog vi sommarlov. Nu orkar vi inte mer.
Vad jag vet står det i lagen att skolan ska stötta barnen. Inte frysa ut.
Inte..

frysa ut dom från klassen

#inte låta de vara med på gemensamma aktiviteter

inte inkludera i avslutningsaktiviteter

inte får vara med o träna inför uppträdandet i kyrkan

får inte vara med i uppträdandet trots att han frågade

#fick inte städa ur bänken ihop med klassen.

Ska jag fortsätta?

Men att frysa ut, anklaga, anmäla, inte ge hjälp- det kan dom.
När tom andra föräldrar har reagerat hur illa behandlad M blivit. När de sagt åt personal att sluta attackera M.

Rektorn borde bli förbjuden att vistas runt barn

…………………………………..

Maria
1

#36 Låter fruktansvärt.

/Maria

mayhem87
1

#36: vad förbannad man blir av och höra detta,det är fan inte okej och speciellt inte ifrån vuxna som ska bryta dåliga beteende. Förjävligt

Mvh Mayhems "hönsmamma"

[solljust]
0

#36: Alltså jag bara sitter och gapar och det är inte ofta som jag blir utan ord men det här är ju alldeles förskräckligt 😲 och jag kan se mönster som ett par elever i min skola råkade ut för och nu talar jag om 70 och 80 tal så inget förändras tydligen med tiden där fanns också lärare som frös dom eleverna däremot hade vi en fantastiskt bra rektor från början men han slutade och byttes ut mot ett monster.

Varmaste kramen till er och sonen hoppas innerligt ni hämtar igen er nu under sommaren och kan komma igen med nya starka friska tag att orka ta er igenom det här 🤗

beem
2

#36: Fruktansvärt. Det gör ont att läsa.

Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
1

#36 Ja man är så ledsen kring allting :( Är så hemskt

flocken
3

Tack alla ni.
Nu har man inga krafter kvar. Men tro inte att alla möten slutar bara för att det är lov.
Nu ska jag få ut mannen på en liten skogspromenad.

…………………………………..

Maria
3

Äntligen har jag kommit på plats på Sahlgrenska 😄

/Maria

mayhem87
2

#43: då blev det inte avbokat iaf👍hoppas allt går bra

Mvh Mayhems "hönsmamma"

beem
1

Tittar precis på klockan 18.10 och tänker undra hur det gick
Så skönt att du när är på plats.
Lycka till.

Sorgen är kärlekens pris

Maria
0

Haha ja det var skönt.Nu har jag gjort tredje dubbelduschen. Fy attan 😃

/Maria

beem
0

#46: Du kommer att vara renast på hela sjukhuset 😀

Sorgen är kärlekens pris

Maria
0

#47 Haha😃

/Maria

Maria
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin utsikt över Änggårdsbergen 🙂

/Maria

Tarotstollan
1

#46. Lycka till Maria!🎈💐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1

#50 Tack 🙂

/Maria