Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 215 ggr
beem
3

Pratar du för dig själv

Läste en gammal artikel om detta att prata för sig själv. Då är man smart och får saker gjorda. Artikeln är från 2019 så det har förmodligen kommit utredning som påstår motsatsen.
Pratar du för dig själv?

https://www.allas.se/halsa/pratar-du-med-dig-sjalv-grattis-da-ar-du-ar-smart/143661

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Att prata med sig själv är inte ett tecken på galenskap, tvärtom! Det betyder att du både är smart och mer effektiv.
  • Redigerat 2025-05-11 12:43 av beem
Maria
3

Jag har alltid pratat med mig själv när jag varit ensam 😉

/Maria

beem
3

Jag pratar mycket för mig själv. Det har nog blivit mer och mer med åren.

Sorgen är kärlekens pris

Scorpio97
3

Japp, har alltid gjort. Är jag själv pratar jag högt och är jag bland folk "pratar" jag med mig själv i huvudet, haha

Jag pratar även med min katt eller andra djur, och med saker (typ säger till micron att den behöver inte pipa mer, jag har hört att den är klar).

//Jessie

Vixxen
2

Ofta händer det!

beem
1

#3: Haha ja det där med micron - jag säger ofta 'ja ja jag höör" när den piper mycket.

Sorgen är kärlekens pris

flocken
3

Pratar alltid med mig själv. Överallt. Även bland folk.
Jag tilltalar Även mig själv med mitt namn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sindri
2

Oh, ja, Det är en bar säkerhetsventil ibland. Men det har också hänt att när jag frågar mig själv saker högt så kommer jag på svaret.
Det är som att en annan del av hjärnan aktiveras då.

johan
1

Aldrig högt. Men många samtal tyst i hjärnan.

Mvh // Johan

[solljust]
3

Ha ha ha ja det gör jag det verkar vara riktigt vanligt och som skrivs om mikron och annat nog sjutton kan jag tala om för saker och ting håll käft eller jag vet sluta tjata och pipa påminnande. Tilltalar också mig själv med namnet men det brukar bli efternamnet och ord som skärp dig eller fattar du noll eller vad är felet sök för det där hörru 🤣

När jag körde tåg mötte jag ofta kollegor som precis som jag satt och snackade för sig själv och med tåget 😄

Maria
3

Jag tillrättavisar mig själv högt väldigt ofta.
Jag är ju så snurrig och gör så knasiga saker ofta och det hjälper att prata högt istället för att bli ledsen.
-Nu får du väl ta och ge dig.😃

/Maria

Carmarino
2

Mestadels tyst inom mig, men det händer att jag pratar högt också - oftast när jag blir förbannad på något. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2

Visst pratar jag med mig själv, man får visst bäst svar då. . 😆🤪😄
Mina söner frågade mig : Vem pratar du med mamma ?
Med katterna sa jag.
Ha ha. , vad svarade dem då ,??
Mjaauuu. . . Sa jag 😻😻😆🥰

HH 🙂

beem
2

Efter inlägget har jag tänkt mer på att jag pratar för mig själv och konstaterar att jag gör det mer än jag visste 🙂

Sorgen är kärlekens pris

Tarotstollan
2

Hela tiden och pratar med apparater också, ja jag hör dig, sluta tjuta/pipa mm.
Vad jag vet så har ingen hört mig men jag kan ju alltid säga att jag pratar med katten!
Utomhus är det i huvudet jag säger saker, ännu har jag inte sagt något högt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
2

Jag tror inte jag pratar högt ute ……..men är inte säker 🤫😀

Sorgen är kärlekens pris

Scorpio97
3

Sist jag var på Ikea så råkade en av mina varor komma lite utanför "grinden" när jag skulle blippa mitt kvitto för att komma ut, så det började pipa. Av ren reflex sa jag förlåt. En i personalen sa trevligt att det är ingen fara, det händer och det är bara att blippa kvittot som vanligt.

Jag hade inte noterat att den anställda var där innan dess, det var grinden/maskinen jag bad om ursäkt till…

//Jessie

• Redigerat 2025-05-11 22:04 av Scorpio97
beem
2

#16: 😀

Sorgen är kärlekens pris

MonicaLagerquist
2

Både högt och tyst.

Stolt ägare till tre La permer

Draken
3

Jag muttrar och pratar med mig själv. Det har jag gjort så länge jag kan minnas.
Det är som min mormor alltid sa, hon pratar med sig själv för då får hon de bästa svaren 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

DesK
2

Både högt och tyst med mig, hundarna, bilen, hushållsapparaterna, växterna m m 😊

/Désirée