Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 198 ggr
Staffan
5

Jag gillar emus... :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eftersom att åsnorna fick en tråd så vill jag ge en till emu-fåglarna också.
De verkar ha en helt crazy energi… :)

// Staffan

[Undertaker]
0

Jag älskar emus och har jag någonsin platsen vore det kul att hålla några.

Grodan
1

miip miip

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

• Redigerat 2025-04-17 13:27 av Grodan
[solljust]
1

Dom här kände jag inte till men vilka coolingar helsköna och vilken fart sen, heja heja heja :-D

Sindri
1

Haha, vi har ett så dråpligt minne av närkontakt med emuer i Australien. De fanns på en picknickplats där det stod stora skyltar "Mata inte emuerna". Nä, det behövde man inte - de matade sig själva.
En man fick en smörgås praktiskt taget sliten ur munnen, till oss kom de och snodde en hel vindruvsklase som låg på bordet i väntan på att våra pojkar (3 och 4 år då) skulle äta sina mackor först.
Oj, så pojkarna grät. Det finns på film. och när mamma (jag) sen jagar bort dem, vilt viftande med en T-shirt. 😂😂😂 Nej, den tänker jag inte visa här, hade däremot gärna visat fotot av när de stack in huvudet genom bilrutan och hälsade oss välkomna, men det är gamla pappersbilder.
Jo, emuer är roliga, men man bör inte ha för nära kontakt med dem.

Maria
0

#4 Haha vilken upplevelse 😃

Jag gillar också dessa pippisar.

/Maria

Maria
1

Jag var tvungen att googla.
Det heter emuer i plural. Lurigt namn på en fågel😉

/Maria

Staffan
0

Man kan tydligen säga emus också… :)

Maria
0

#7 Vad bra. Det låter ju onekligen bättre😄

/Maria

Tarotstollan
0

😂 Det var en kul fågel!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
0

Vad fina! 😍 Jag tycker om emuer.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
0

Totalt galen energi 🤣

Har hört att de kan bli ganska farliga, vet dock inte om det stämmer.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Sindri
1

#11: De kan liksom strutsen sparka rejält, det är väl deras försvarsvapen eftersom de inte kan flyga. Men de är inte lika stora som en struts.
Mannen som fick en smörgås sliten ur munnen blödde lite, men det var inte så farligt.
En riktigt arg emu skulle jag inte vilja träffa.

[solljust]
2

#4: Ha ha ha vilken frän upplevelse den var för underbar :-D

När jag tänker efter har jag nog hört ordet emuer eller läst nån gång möjligen också sett på bild men det är inte en fågel jag är bekant med eller känner till men attans så härliga dom är en sån skulle jag verkligen vilja möta.

På tal om Strutsar dom kan man ju rida på jag tog upp ridning på åsnor i åsnetråden men är det någon av er som ridit på en Struts ?

Jag har inte gjort det men besökt Strutsar och ser nu när jag googlar Strutsen dom kan väga 160 kg jisses vilken tyngd :-O och man får max väga 75 kg för att rida på dom så det är ett måste prova på jag väger 54 så min vikt klarar dom av och det måste vara hur fränt som helst att rida på en Struts vilken känsla det måste vara i full strutsgalopp tjohooooo :-D

Sindri
0

#13: Jag skulle aldrig våga det……

Draken
0

#13: Skulle nog aldrig våga jag heller.🙈

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[solljust]
1

Jag tycker det verkar hysteriskt kul men ack så lätt att trilla av det är inte som att sitta på hästryggen precis :-D

https://www.youtube.com/watch?v=pu8JB3XX4OI

Men hur är det med strutsridning jag vill minnas det skrivits om att det anses som djurplågeri ? nån som vet eller har koll på det där för något sånt vill jag absolut inte bidra till men tycker Strutsen om det och mår bra så är jag all in så nån gång måste jag i så fall prova på men dratta på röven bakom Strutsen lär man garanterat göra :-D

The ostrich is the largest and heaviest bird in the world: adult males can grow up to two and a half meters tall and weigh more than 150 kilos.Here in South ...