Kaffepriset höjs ev.
Enl media kan kaffepriset höjas rejält pga dålig skörd bla i Brasilien.
Ni som dricker kaffe- hur påverkas ni ?
Blir det mindre kaffedrickande ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-04-06 15:05 av beem
Jag har alltid druckit mycket kaffe men inte längre.
Min man dricker några koppar om dagen men det kommer knappast påverka.
/Maria
Nej inte alls jag kör på som vanligt kaffet är en hederlig dryck jag tummar inte på den höj den bäst ni vill 😎
Jag kommer inte heller att ändra mig.
Jag kokar kaffe och löper Arvid Norquist och fortsätter med det vad än priset blir.
Dagens höjdpunkt vill jag inte missa 🙂
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-04-06 16:00 av beem
Nej, kaffemängden drar jag inte in på. Däremot blir jag extra uppmärksam på när och i vilka butiker "mina" märken har nedsatt pris.
Sajtvärd Katter iFokus
Dricker bara kaffe när jag blir bjuden, så mig påverkar det inte alls.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nej jag kommer inte att minska på kaffedrickandet.
Det blir tre koppar espresso per dag även fortsättningsvis.
Tyvärr är det sällan eller aldrig extrapris på hela kaffebönor.
Stolt ägare till tre La permer
Kommer fortsätta dricka samma mängd kaffe trots prishöjning. Dricker inga stora mängder kaffe. De dagar jag är på jobbet så är ju kaffet gratis och dessutom väldigt gott 😀
/Christina
Läser på nätet att hyllor med kaffe står tomma i butiker. Nu börjar man hamstra.
Sorgen är kärlekens pris
#6: Här är det ofta extrapris på både malet kaffe och hela bönor samtidigt, men inte alltid. Jag har passat på att köpa de senaste månaderna när det varit extrapris, så nu ligger de i frysen och väntar. Tror jag har 3-4 påsar åtminstone. Eftersom jag sällan dricker kaffe varar de rätt länge. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#9: Kaffe har lång hållbarhet Varför i frysen ?
Sorgen är kärlekens pris
#10: För att då håller det ännu längre. Jag gör av med så lite att jag tar fram lite i taget. Resten får ligga kvar i frysen. Just nu är det förra årets sommarkaffe jag använder, fast jag gjorde uppehåll med det när julkaffet kom. Om någon vecka kommer det här årets sommarkaffe, så jag får väl köpa en påse till fullpris. Det brukar nästan aldrig vara extrapris när jul- och sommarkaffet säljs - eller också är de slut då. 😖
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag kommer att fortsätta dricka mina 4 koppar om dagen. Det ändrar jag inte på. Annat kan jag minska på.
#11: Det har jag aldrig tänkt på att kaffe går frysa men nu lärde jag mig något nytt.🙂
Sorgen är kärlekens pris
Jag kommer inte att släppa mina kaffekoppar, men jag hamstrar när det är bra pris.
Såg det var rätt tomt i hyllorna här med men kokkaffe fanns jag dricker inget annat och har alltid kokat mitt i panna på spisen.
Blev nyfiken och räknade ut vad det kostar per dag för mig slog på 20 kronor som det nya priset kan bli och 12-15 kronor per dag det är ju ingenting så det här kan jag inte klaga på alls och jag sätter i mig en hel kaffepanna på morgonen och ju längre kaffet står där i pannan på spisen i väntan att bli uppdrucket ju godare blir det 😋
Kan förstå dom som kanske dricker mycket kaffe ute nu dricker jag enbart på morgonen sen är kaffetarmen nöjd för dagen och jag dricker inte kaffe ute men kan tänka mig att en kopp kostar runt 30-40 spänn eller något i den stilen ☕