Godmorgon onsdag 2 april
Godmorgon på er.
Fem grader. Det är uppehåll, mörkt och fåglarna kvittrar.
/Maria
God Morgon !
1 minus här och uppehåll ser ut att kunna bli en varm dag enligt prognos med 19 grader under dagen.
Idag kommer brandskyddet hit och ska gå igenom alla kakelugnar öppna spisar vindarna pipor släckare varnare med mera så det blir intressant att se om jag blir godkänd skulle verkligen tro det för här finns både utrymningsstegar släckutrustning varnare med mer däremot är fem av sex kakelugnar inte i bruk och inte två öppna spisar men eftersom dom inte används borde dom inte slå ner på det men jag får väl se 😁
Ha en fin dag alla 😊
Gomorron
Godmorgon
Trött idag. Idag blir det en tur till sjukhuset för en koll av mina fötter pga diabetesen.
Hundarna får ta det lite lugnare idag.
Kloklipp och borstning måste göras idag
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
God morgon
Tänker på den kvinna i 35 års åldern som blev knivskuren nere i byn igår.
En person under arton år har gripits.
Kyrkan nere i byn håller öppet för samtal idag.
Idag kommer det någon som förhoppningsvis kan laga vår diskmaskin.
Sol och en plusgrad.
Stolt ägare till tre La permer
Oj vad läskigt
Överlevde hon?
Uppdaterad 01 april 18.25
01 april 15.05, Mord/dråp, försök, Enköping
En person gripen efter mordförsök i Örsundsbro.
Polis larmas till en företagslokal i Örsundbro efter uppgifter om ett grovt våldsbrott.
Flertalet resurser beordras till platsen och när patrull anländer till platsen anträffas en skadad person, en kvinna i 35-årsåldern, som lastas i ambulanshelikopter och förs till sjukhus, oklart skadeläge. Personen var då vaken och talbar.
I det efterföljande polisarbetet grips en person i närområdet.
Polisen ser detta som en isolerad händelse och det finns ingen fara för allmänheten.
I samband med händelsen inrymdes en skola i närområdet som en försiktighetsåtgärd.
Förundersökning gällande försök till mord har inletts och just nu pågår utredningsarbete på plats i form av förhör, dokumentation och spårsäkring.
Uppdatering 18:15
Polisen kan bekräfta att det rör sig om stickskador på den skadade kvinnan och att polis säkrat ett misstänkt vasst föremål som tros ha använts i dådet.
Avsändare
Kommunikationsenheten Polisen Region Mitt
Godmorgon.
Har haft migrän inatt. Så jobbigt 🥴😏😏🤕
Ska vila idag.
HH 🙂
#7 hemskt 😢
#8 krya på dig 💐
#7 Det är förskräckligt hur det är nu för tiden när ska detta vidriga våld ta slut 😢
#8 Krya på dig Soligajag 🌻
Nyss var brandskydd här och godkänt alltihop känns kanonbra 😎
Godmorgon. Mulet och +11°
#7 Fy så hemskt. Vad är det som händer i vårt land. Hoppas det går bra för kvinnan.
Ska som vanligt se över och vattna mina sådder. Planterade om några ksktusar som jag sått.
Önskar alla en fin dag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#8: Fy så jobbigt Krya på dig ⚘
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Krya på dig.
#10:
Tack så mycket. 🥰
HH 🙂
#9:
Tack 🥰
HH 🙂
#12:
Tack så mycket. 🥰
HH 🙂
#13:
.Tack så mycket. 🥰
HH 🙂
Hurra nu har vi en hel diskmaskin.
#18 Vad härligt 😃
/Maria
God kväll!
Har jobbat hemma idag med avbrott för mammografi och en skön promenad genom stan i solen.
/Christina
#3. Hur går det med Sigge?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#21: sakta men säkert. Fortfarande svullen runt ögat och äter smärtstillande.
Eftersom han Fortfarande har ont efter 2 v misstänker man fina sprickor runt ögat. Men vi röntgar inte då man inte gör något åt det. Utan är bara något han får sätta på sitt cv
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#22. Hoppas att det läker fort och han slipper smärtan snart.💙
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#23: ja det får vi hoppas. Han har samma energi som innan men får inte leka med andra hundar. Risk för slag i huvudet.
…………………………………..