Beställa från Lightinthebox?
Det kanske inte är Livskvalitet direkt men vi avhandlar ju allt möjligt här så…
Är det någon här som har beställt från Lightinthebox.se?
Hur var kvalitén- och framför allt, om något strulade - hur var kundservicen?
Många såna ställen är bra så länge allt funkar, behöver något bytas eller reklameras så är det helt kört.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Det var längesen jag beställde men jag har varit nöjd med det jag beställde därifrån.
Länge sedan. Men inte speciellt bra kvalite
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är bara ännu ett av dessa kinesiska lågprisföretag. Jag skulle aldrig handla därifrån och mitt främsta argument är att där arbetar många slavar - undra på att de kan hålla låga priser. Kina har många förtryckta grupper som utnyttjas som slavar med fruktansvärda arbetsförhållanden.
Genom att använda slavarbetare och hålla låga priser slår Kina undan benen på många andra industrier i andra länder. Vem kan konkurrera med ett företag som inte har några lönekostnader?
När våra andra (läs europeiska) industrier försvinner blir vi beroende av Kina (smart uträknat av dem) Fabriker, utrustning och kunskaper försvinner, vi blir deras konsumentslavar.
#3 Håller med.
Skulle aldrig handla där.
/Maria
Tack för era svar! Gäller väl de flesta (alla?) lågprisföretag på nätet… Är det billigt så finns det förstås en anledning till det. 😐 (Även om "dyrt" inte behöver betyda motsatsen.)
Tips på affär på nätet eller i Göteborgsområdet som har ett vettigt utbud av väskor till rimliga priser? Canvasväska av messenger/crossover-typ, kallas lite olika.
Kan du tänka dig att köpa begagnat så finns ju både Blocket och Tradera. Kanske något lokalt där du bor också.
Jag har handlat där och det funkade. Du kanske blir momspliktig.
Jag är lite kluven inför det där med "barnarbete" i underutvecklade länder/områden. Om dom INTE hade dessa lågavlönade jobb, vad hade de jobbat med då? SOS Barnbyar finns ju inte överallt. Orsaken till denna kommentar kommer pga en artikel jag läst som var en intervju av en västerlänning som jobbat/jobbar i ett sydamerikanskt land bland fattigt folk.
#7: Jag skriver inte om barnarbete, jag skriver om slavarbete. Det är folkgrupper som är förföljda och som samlas ihop och tvingas att arbeta gratis.
Och barnarbete är fortfarande fel. Om inte barnen arbetade för en billig peng skulle man vara tvungen att anställa vuxna för högre löner och då kunde de ha råd att låta sina barn gå i skolan.
Det är inte en klockren ekvation, jag vet, men så länge fabriksägarna vet att det finns billigare arbetskraft att tillgå får inte de vuxna jobben.
Och vi kan överkonsumera billiga prylar och kläder……..
- Redigerat 2025-03-12 21:36 av Sindri
Jag har hittat mycket fint till bra pris på Sellpy. Ibland helt nya saker. Man kan ju filtrera så att det blir lättare att hitta. De har väldigt mycket väskor. 😊
—-
What’s meant to be will always find a way
Jag vill tipsa om Vinted 😊
/Fia ☁️
#10 Ja vinted är betydligt bättre än sellpy
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för era tips!
Får se vad det blir! 🌻