Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 171 ggr
beem
3

Tyst minut för Örebro

Idag var det ju en tyst minut för att hedra alla drabbade i Örebro. Jag såg det på TV
Jag tycker det blev ett värdigt och fint sätt att hedra alla drabbade. Det blev en fin blandning av musik och kortare tal.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-02-11 13:52 av beem
Maria
2

Ja jag såg det på TV också.
Värdigt och fint som du säger.

/Maria

MonicaLagerquist
2

🕯

Stolt ägare till tre La permer

aggeelin
3

Ja det var en fin minnesstund!
Det är så berörande med minnesstund.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[solljust]
3

Jag såg lite efteråt var ute vid sjön och flera som promenerade där stannade upp vid 12 likaså två ryttare stannade det blev högtidligt med solens strålar i vintervädret och man ser verkligen hur människor stöttar både anhöriga och omkomna.

Har tittat lite på det och det var väldigt vackert att se en sån sammanslutning människor emellan både från Örebro men också från övriga landet där människor höll en tyst minut 🕯❤

Sindri
1

Jag var och handlade och satte mig i bilen, men många rantade omkring på parkeringen. Det var en väldigt berörande dikt på P1. Jag har förgäves försökt hitta den, jag skulle vilja veta vem som skrivit den. När man klickar på tysta minuten i P1s tablå kommer bara ekot 12.30 upp.

Maria
1

#5 Undra om det var den som lästes upp i TV. Jag lyssnade bara med ett halvt öra.

/Maria

Sindri
1

Det kanske de var, har skrivit till SR.

Maria
1

#7 Jag tänkte du kunde se på TV4play i efterhand om det är samma.

/Maria

beem
1

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Skådespelaren Parwin Hoseinia läste upp dikten ”När orden tog slut” under minnesceremonin i Örebro. I videon ser du en bit ur uppläsningen.
Sindri
0

#9: Men tack!

Maria
0

#9 Det var den jag menade också 🙂

/Maria

Draken
0

🌷💔🌷

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Sindri
0

#11: Min man hade inte hört så vi skall spela upp den ikväll.