Det värsta ni ätit
Som frågan lyder.
Vad är det värsta ni ätit?
/Maria
- Redigerat 2025-01-08 09:42 av Maria
Ta vanliga stora kroppkakor.
Dagen efter delar du dom i bitar, steker. Sen får de koka i mjölk.
Kan ni se hur det ser ut? Slemmiga Potatis bitar och bitar av fläsk som flyter där i mjölken 🤢
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Pölsa!
Blev bjuden en gång… 😵💫
Det var inget för mig….😄
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Paltbröd, huuuuua så hemskt haha.
Sen tycker jag verkligen inte om leverpastej, fy 😂
/Christina
Det var en paté på en restaurang. Jag är inte kinkig med mat men detta gick inte äta. Vet inte vad den var gjord av.
Det andra var en soppa på en japansk restaurang. Det flöt något konstigt vitt i den. Det blev stopp usch.
I övrigt är jag som en slasktratt och äter det mesta.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-01-07 16:31 av beem
Förutom surströmming så var vi bortbjudna i Bohuslän en sommar.
Vi satt ute och skulle bli bjudna på tunga.
I min värld är tunga bergtunga, rödtunga, eller sjötunga.
In kom ett fat med en hel oxtunga med knottror och allt kvar. Fy satan. Jag svalde hela bitar utan att ens smaka.
/Maria
#5 Tunga, bläääk! 😝😒 Förstår dig! 😀
Men surströmming, de e gött! 😊 (Tycker jag, fast inte alla 😁)
#6: Älskar också surströmming.
Hur kan någon inte gilla 😙
Sorgen är kärlekens pris
#5: Oxtunga hade vil alltid på julbordet i min barndom - jättegott - men svårt att få tag pä numera.
Sorgen är kärlekens pris
Messmör på hårt bröd
Stolt ägare till tre La permer
Komage.
Gristunga var dock gott. På en koreansk restaurang i Japan.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det värsta jag ätit i mitt liv är helt klart grön/ halvrutten Potatis som vi fick i skolan var o varannan dag.
Eller snarare jag blev tvingad att äta deras gröna potatisar som barn.
Vilket gjorde att jag hade väldigt svårt för all Potatis i 40 år. Även fin/ färsk Potatis.
Tills jag en dag för ett år sen konstigt nog blev jättesugen på Potatis out of the blue!?
Sen dess älskar jag Potatis. Fast inte grön Potatis. 😅
Sen har jag alltid haft jätte svårt för kött med fett på. Eller ännu värre kött med senor eller gummisnoddar i ( som jag kallar det om inte köttet är tillräckligt mört.)
Vilket inte betyder att jag inte gillar kött. Jag älskar mört kött.
Det godaste och möraste köttet jag nånsin ätit var på Bali när dom serverade spädgris.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Oj, det är så mycket så jag vet inte ens vad jag skall börja med men lever och blodpudding i skolan.
Tackar nej numera till allt som jag inte äter, spelar ingen roll var jag är. Svälter hellre än plågar i mig sådant som gör mig illamående bara att se.
Har numera med mig frukt överallt om jag misstänker att det inte finns något för mig att äta.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2025-01-07 23:40 av Tarotstollan
Äter det mesta men har väldigt höga krav på mat dock får jag tänka efter lite vad det värsta är och det är nog lite olika minns inte exakt genom åren vad som gått emot det jag kommer på i skrivande stund är getost och det där beror på att jag som barn tog en så stor tjock bit som jag sen inte orkade äta upp.
Det var en jul har jag för mig och mor sa den där orkar du aldrig med jodå det gjorde jag visst men det tog stopp och föräldrar kan ju vara att har barn tagit ska dom äta upp det också.
Jag blev själv kvar vid bordet med min getost jag inte fick i mig som jag sen i smyg gömde under stolsdynan på min köksstol några dagar senare hittade mor den där då såg den inte så trevlig ut och jag fick nog av getost där och då 😂 men i stort det mesta går ner med några undantag.
Matjessill.
Höll på att spy rakt över bordet.
Sambon var påstridig om att han sett mig äta sill innan. Vilket inte stämmer. Så jag smakade och fy f**n!
Mvh
Mig
#12 Lever och blodpudding i skolan, samma här … 😬 Och så var man tvungen att äta upp. Man skulle lära sig att äta allt, hette det …
Det fick nog snarast motsatt effekt, att man aldrig kom över de där olustkänslorna och som vuxen kan man välja själv.
#15: Lever kan jag hålla med om men äter leverpastej och endast en levergryta en bekant gjorde den var riktigt god men annars nja lever sitter lite långt inne men blodpudding det tycker jag om och likaså palt😋
Undrar vad det där beror på i skolor tvinga i eleverna det är som du skriver det ger snarare motsatt effekt och alla hatade fiskpinnarna med remouladsås i skolan jag tror jag var helt själv om att gilla dom så jag kunde proppa i mig hur mycket jag ville bespisningen var bara glada om dom gick åt 😂
#16 Fiskpinnar med remouladsås, åh det var ju gott! 😋
Ärtsoppa var det ingen som gillade i skolan - utom jag. Jag älskade ärtsoppa! 😀
Tvång funkar nog inget bra ..
#17 Samma här inte många som ville ha ärtsoppan i skolan men jag slurkade i mig den glatt, nu blev jag sugen måste köpa ärtor och göra någon dag fasen vad gott 😋
Hoppsan nu kapade jag tråden lite den handlade om det värsta vi ätit inte det som är gott 😂

Något av det värsta någon kan bjuda mej på är sill och strömming. Huuu! Jag tål varesej konsistensen eller smaken. Jag har provat surströmming också, men jag tyckte inte den var värre än vanlig strömming… Usch!
Surströmming blodpudding sa vi skosula om i skolan
Får lägga till blodpudding på listan, samt kalvsylta, uffffffff 😂
Just det, nästan värst av allt är ändå mandelmassa som jag äcklas något oerhört av 😫
/Christina
- Redigerat 2025-01-08 10:24 av citytjejen
Jag kan tänka mig att äta det mesta faktiskt. Jag tycker mer eller mindre om. Jag har aldrig själv valt att äta kålpudding och kåldolmar men om jag blir bjuden äter jag.
Jag har svårt för vitt bröd som är "pressat" vid masstillverkning. Det känns som "död näring", bara bukfylla.
Tycker mycket om rätter med lever och det finns moderna versioner av leverrätter som är goda och spännande!
Jag är uppväxt med Potatis av sorten King Edward. Jag tyckte inte särskilt mycket om Potatis men år ändå för jag måste. Numera finns det många sorters Potatis som smakar gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Färsk strömming och färsk sill, kan jag tyvärr inte äta. Överlag har jag svårt för fiskben. Tvingades äta färsk strömming som liten och satte flera ben i halsen, så det blev ilfart till sjukhuset där dom plockade ut benen med pincett 🤢 Traditionell svensk blodpudding förstår jag mig inte på, den är ju söt som kaffebröd! Tysk blodkorv däremot är jättegott. Lever äter jag också gärna. Jag äter nog det mesta och tycker att det är roligt att testa nya maträtter 😊
/Désirée
Vet inte om jag skall säga ostron eller blodpudding.
#2: Pölsa som är så gott 😊
Det värsta jag har ätit är "Svalahau" ( kokt fårhjärna med surkål) det är en Nord Norsk "delikatess". Fast jag tyckte inte det var någon delikatess 🤢
Blodpudding. Jag blev tvingad att äta det i skolan och kräktes.
Jag som är selektiv i kosten är det mycket som är "värsta" för mig.
Men bland det värsta jag vet är ärtsoppa, levergryta, bruna bönor bland annat
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu blev jag ju sugen på blodpudding som ni pratar. 😅
Det var också något som vi tvingades äta som barn i skolan, men jag hade väl tur för jag gillade/gillar blodpudding. För mig var det nästan lika gott med blodpudding som pannkakor.
Alla älskade ju pannkakor, som vi fick med jordgubbskräm i skolan.
Vi fick inte pannkakor med sylt i skolan någon gång.
Fick ni också jordgubbskräm eller liknade eller fick ni sylt till era pannkakor i eran skola!?
Hemma fick vi sylt, men i skolan ända upp i gymnasiet så fick vi bara kräm istället för sylt till pannkakor.
Plus ärtsoppa.
Så man börjar ju undra om dom gav oss jordgubbskräm till pannkakorna för att det var mycket billigare än sylt!?
Eller för att det var godare!?
🤔😅
Har ni inte provat att äta pannkakor med tjock jordgubbskräm istället för sylt så kanske ni skulle prova det.
Det är faktiskt riktigt gott.
Det är nog det enda som jag saknar från skolan när det gäller mat.
Deras pannkakor och jordgubbskräm.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Just det: ROTMOS, vidrigt :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kom på något som är äckligare än något annat.
Konstigt att jag inte kom på det först. Men, men.
Dom är tom värre än gröna potatisar, kött med senor i..Som jag skulle kunna tugga i mig om jag var tvungen.
INLAGDA GURKOR 😁🤮
Det finns inget äckligare!
EN ENDA PYTTELITEN INLAGD GURKSKIVA FÖRSTÖR EN HEL MATRÄTT.
Det smakar jätte, jätte äckligt.
Fast min man älskar inlagda gurkor istället och skulle ha det på allt om inte jag hade protesterat. 😇
The more I love my Dog
"Mark Twain"
- Redigerat 2025-01-10 18:01 av Heddiz
#28. Vi fick aldrig pannkakor i skolan, när vi började 7:an fick vi ugnspannkaka med jordgubbssylt på. Hade aldrig ätit det innan men det var gott.
Hade det varit kräm så vet jag inte hur jag reagerat, gillar inte tjock kräm eftersom jag inte äter mjölk och det brukar det ju vara till kräm.
Tänk så mycket olika mat det finns som vissa älskar och andra avskyr.
#31: Va..Fick ni aldrig vanliga pannkakor?
Vi fick ugnspannkaka också, men oftast vanliga pannkakor.
Vi fick pannkakor en gång i veckan.Och bland så fick vi rester av pannkakor från dagen innan.. Det var faktiskt ännu godare än när det var nygjort.
I princip alla serverade och åt pannkakor med ärtsoppa på torsdagar när jag var liten.
Både i skolan och hemma.🙂
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#32. Detta var i början på 70-talet. Maten har nog ändrats rejält i skolorna sen dess.
#33: Jag menade 70 och 80 talet när jag gick i skolan.
Sen dess så har det mesta ändrats i skolan.
Nu får barnen specialbeställa maträtter. 🤔
Olika allergier (mot mat, djur eller annat) eller "specialsjukdomar" existerade inte ens när jag var barn.
Vi fick äta det som serverades eller gå hungriga. Det var bara att välja.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#34 Vad menar du med specialsjukdomar?
/Maria
Pannkakor fick vi och jag vill minnas även sylt till men vi hade en saftsoppa den där var ju egentligen god i smaken men klumpar och en plastig konsistens.
Special kost fanns i liten utsträckning på 70 och 80 talet i vår skola så som diabetes och några som var vegetarianer men annars var det den mat som serverades som gällde.