Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 689 ggr
beem
3

Black friday / week

Passar ni på att handla under black friday/week något ni planerat och väntar på just detta tillfälle att köpa billigare ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-11-25 13:10 av beem
Maria
1

Absolut inte😉

/Maria

Fridaaaa
1

Sällan, brukar vara dåliga rabatter överlag tycker jag

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[solljust]
3

Har aldrig brytt mig om det här behöver jag något så köper jag det ändå och det här verkar mest vara båg och hysteri så jag bojkottar hela alltihop 😎

Herveaux
1

Jag köpte ett par nya hörlurar men det var ett planerat köp som råkade falla in nu under black friday. Att just mina lurar var nedsatta med ett par hundralappar vart en bonus.

// Harley

beem
2

Jag har köpt en gång på black friday och det var ett planerat köp. Jag hade länge kollat och visste priset och avvaktade till black friday. Det var ett program till datorn som jag fick betydligt billigare.

Sorgen är kärlekens pris

NeferNefer
1

Jag handlar det jag ska handla, oavsett black week eller inte, men händer det att jag får rabatt tar jag förstås tacksamt emot det.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

citytjejen
1

Köpte vin förra veckan med black-week-rabatt. I övrigt har jag inga inköp på gång.

/Christina

DesK
1

Premiär för mig iår. Köpte en refurbed laptop.

/Désirée

Maria
4

Vi var på Tgr och köpte småsaker till en adventskalender till barnbarnet.
Fick 30 procent rabatt så nu har jag shoppat på rean mot min vilja😃

/Maria

Scorpio97
2

Jag spontanhandlar aldrig något större på black week, men om jag har något jag vet att jag oavsett kommer behöva/vilja köpa kan jag avvakta och se om det blir något bra erbjudande. Då har jag kollat upp vad jag vill ha på förhand och har koll på priserna.
I år blev det nytt tangentbord och datormus :)

//Jessie

Draken
1

Finns ingen anledning. Det är inte särskillt bra rabatter, och de som det är bra rabatt på är sånt som ingen vill ha.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tarotstollan
1

Hade tänkt att passa på men de som jag skulle köpt av hade ingen Black Friday försäljning. Så det blev inget.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
1

Nej oftast är det inte så billigt som det verkar

Stolt ägare till tre La permer

Tarotstollan
0

Angående det jag skrev i #12, jag trodde rean redan hade varit, men ser att det är nu på fredag, så det kan ju hända att den affären kommer att ha rea ändå.
Så får se då om det blir något jag vill köpa.

• Redigerat 2024-11-26 20:23 av Tarotstollan
beem
0

#14: En del kör hela veckan och en del bara fredag.

Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
2

Och sedan kommer cybermonday :P

Tarotstollan
1

#16. Det har jag inte hört talas om innan, så det fick jag kolla upp.

Så det är rea på rea innan jul, hoppas då att det är på saker som vi har glädje och nytta av och inte bara en massa krafs som affärerna vill bli av med och tjäna en slant på att bli av med det!😉😁

Vixxen
5

Hela grejen med Black week/friday är bara ett sätt för affärerna att tjäna pengar.

Fridaaaa
3

Man måste dubbelkolla för vissa höjer innan de sänker så det ser ut som att det är bättre rea än vad det är

Om det ska vara black friday anser jag att inget ska vara under 50 % rea, egentligen högre rea. Annars är det som vilken liten rea som helst

Maria
1

För var alltid den stora rean "mellandagsrean".

Jag var alltid så irriterad för vi hade verkligen noll pengar kvar efter jul då.

/Maria

beem
1

Jag brukar lägga in fröer då och då hos Impecta. När det är tillräckligt många för att beställa gör jag klart.
Idag var det dags att slutföra beställningen och till min glädje var det 30-50 % på fröer och övrigt 15%.

Sorgen är kärlekens pris

[solljust]
2

Idag fick jag 72 kronor rabatt på kattsand och mat men hade inte en tanke på att det är black week och sånt när jag beställde så jag blev faktiskt lite full i skratt 72 löjliga riksdaler så jag trillade dit fast jag inte ens tänkte på det här 😂 jämmer och elände nästa år ska jag beställa innan och efter allt för att bojkotta det här tramset jag går i protest 🤣

Heddiz
0

Jag har passat på att handla lite extra på mina favorit butiker under veckan bara.
Och på online butiker som jag ändå vet att jag kommer handla ifrån iaf förr eller senare som har rea just nu..
Jag visste redan vilka priser dom tagit förut på det jag köpt. Tex på min hälsokostaffär
Där blev det faktiskt mycket billigare denna månad pga black week, jämfört med förra månaden när jag beställde exakt samma saker så sparade jag flera hundra kr nu , bara för att jag handlade denna vecka! 😄
Hade jag väntat till imorgon så hade det blivit dyrare.
Så varför inte passa på.
Om man ändå ska ha något iaf.
Annars bör man kanske inte shoppa bara för att.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Tarotstollan
0

Jag såg nu att "min affär" har 10 % denna helgen.

Grace2009
2

Jag köper en årsförbrukning kattsand under black friday varje år. Brukar vara rätt bra rabatt på ever clean och jag har plats hemma så passar på. Och faktiskt ganska skönt att bara ta fram en ny kartong när det behövs.

Vixxen
1

#25: Perfekt om man har plats för det!

Torparmor
1

Vi behöver sällan något förutom matvaror. De extra som vi köpt i höst har varit nya mobiltelefoner och där har vi köpt den modell som passar våra behov och de reas aldrig.
Vi skulle mer behöva sälja av en hel del. Vi är inte bekväma med att sälja på köp/säljsajter så vi lämnar till välgörenhet istället

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Lona
1

Jag passade på att köpa en del saker jag ändå skulle beställt och får erkänna att några extra grejer slank ner i varukorgen. Det var dock skor jag behövde och till minst 30% rabatt, jag hade tänkt att köpa till sommaren men nu slipper jag det. 🙂
Lasse "behövde" visst lite extra tugg också (fast kartongen de låg i var roligare än benen🙄).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Flodbis]
1

Jag fick en tidig julklapp, ett par brusreducerande hörlurar (sådana kåpor) som köptes på black friday 🥰

Carmarino
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte ett bakbord i rostfritt stål på black week. Har bara haft ett i plast tidigare och det var rätt repigt och ofräscht. Det här är lika stort som diskbänken och passar perfekt på mitt köksbord, som jag brukar använda när jag bakar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Draken
0

#30: Åhhhhh….ett sånt vill jag också ha 😍
Vart köpte du det ? Har inte hittat någonstans.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
1

#31: Kockums Jernverk. Det finns i två storlekar. Jag köpte det som är 80x60 cm:
https://www.kockumsjernverk.se/sv/artiklar/bakbord-80x60-cm.html

Det andra är 60x47,5 cm:
https://www.kockumsjernverk.se/sv/artiklar/bakbord-60x48-cm.html

Inte billigt (fast jag köpte det ju på Black Week så det var 600 kronor rabatt då), men det lär ju hålla min livstid ut åtminstone. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Kockums stilrena och praktiskt bakbord i rostfritt stål. Tillverkat i Sverige. Den släta ytan minimerar risken att degen fastnar vid knådning och kavling.
Draken
1

#32: Vissa saker känner jag att det får kosta lite extra 😊

Ska ta kontakt med dem och se om de skickar 🙂

Tack för länkarna 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
1

#33: Ja, jag håller med om det.

Jag beställde på nätet. Fick hämta ut paketet på ett utlämningsställe. Funkade jättesmidigt.

Carmarino
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#33: Matgeek - Johan Hedberg - har en kod för 25% rabatt på hela Kockums Jernverks sortiment till och med imorgon. Det blir i så fall ca 400 kronor billigare för bakbordet.

• Redigerat 2024-12-14 20:46 av Carmarino
Pyttelite
1

Vilket fint bakbord.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
0

#36: Ja, jag är väldigt nöjd med det. Ska bli ett nöje att baka hädanefter. 😊