Årets julklapp 2024
Vad tror ni om den här kan den vara något ?
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/det-har-ar-arets-julklapp-2024
Doften blir jag nyfiken på men den där genusgrejen är inget för mig men parfymen kan ju vara bra för det.
En tanke som slår mig är att det kämpats mycket för parfymallergiker att slippa undan parfymer på olika offentliga platser så där funkar så klart inte det här så bra.
Ja vad säger ni är det nåt bra det här som årets julklapp 🎄
Med en bror som är grav doftallergiker och att jag själv inte heller tål dofter så bra, så är detta ingen julklapp som är aktuell för mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: Det är min tanke också nu är jag inte parfymallergiker men vissa parfymer och dofter kan jag känna av migrän med men alla som verkligen har problem så nej jag kan bara instämma det här var inte bra och absolut inte genomtänkt.
En bra årets julklapp är något som alla kan ta emot utan doft utan smak som kan skapa allergiska reaktioner sen om man tycker om prylen eller ej är en annan sak men en julklapp som alla tål och inte får en allergisk reaktion på då har dom i alla fall tänkt lite 😎
Jag trodde dofter var ute😮
/Maria
#3: Tyvärr inte.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Det trodde jag med men uppenbarligen inte så snacka om flopp och göra bort sig så det här var riktigt dåligt. Jag brukar inte bry mig alls annars om det här och tycker årets Julklapp är löjligt men ärligt kan inte nån i panelen gå och gömma sig och skämmas i den här frågan, parfym hallå liksom ha lite hänsyn till allergiker 😮
Nä men vet ni jag blev faktiskt lack det här var dåligt på riktigt ☹
Vilken total miss..
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Unisexdofter är ju inget nytt heller så jag fattar ingenting.
/Maria
Skulle önska att årets julklapp blev……ingenting. I alla fall till oss vuxna. Att vi slutade konsumera sönder vår värld. Fast det är jag nog ganska ensam om att tycka.
#8: Vi slutade med julklappar till de vuxna för länge sedan.
#9: Önskar att fler gjorde så. Det är för mycket nu med Halloween, Black friday, jul m.m. och allt som affärerna kastar efteråt för att det inte lönar sig att lagra till nästa år.
Jag har inte köpt eller velat ha julklappar på över 10 år och tänker inte börja heller.
Men OM jag nu brydde mig om att få en julklapp så skulle jag ju absolut inte vilja ha ha parfym eftersom jag är allergisk.
Det är det enda jag är riktigt allergisk mot, numera… Speciellt viss parfym blir jag påverkad av.
Fast det kom inte förrän när jag var 40 år, innan dess som yngre så hade jag inga problem alls med dofter.
Det är ju fler och fler som blir allergiska mot dofter och gifter som tex finns i parfym.
Men trots det så "ska" alla gilla parfym så pass att det blir årets julklapp!?
Dom/ svt vill ju bara tjäna reklampengar och inget annat.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Vi har tidigare gjort så att var och en har gjort en önskelista, som sedan dom andra har haft som utgångspunkt för presentköp. Iår skippar vi det, nu blir det fin och bra gemenskap utan presenter, men med fina vänner.
/Désirée
Vi sa i många år medan mor levde att inga julklappar i år men ändå växte den där högen sig stor så ingen av oss kunde hålla oss 😂
I år blir det bara far och jag om han är med då för han blir 96 i februari så saker och ting kan gå fort där men som det ser ut nu så är han med och släkten har dött ut så vi får se hur det blir med klappar men några ska vi ha bara för känslans skull.
I år har jag anmält mig som volontär till en frikyrka som ordnar med mat klappar musik och julfirande för behövande och ensamma människor jag känner att julen är så viktig för alla och det är budskapet Jesu födelse som känns viktigt så jag har köpt lite klappar som jag skänker och ska hjälpa till i den kyrkan med lite pyssel servering och sånt men det är inte på julaftonen utan nån dag innan men att vara med och förhoppningsvis kunna sprida lite julglädje till människor som ingen har eller inget har känns så viktigt och det här är gratis så även den som inte en krona har på fickan kan delta i gemenskapen det känns så varmt och julegott och jag kommer att engagera mig årligen framöver det får bli min julklapp varje år framöver 🎅