Era knasiga djur
Har ni något roligt att berätta om era tokiga husdjur ?😃
/Maria
Ja det finns ju massor att berätta om ens tokiga husdjur…Vet inte riktigt var jag ska börja bara..
Jag har roliga eller minnesvärda minnen från både min häst, mina marsvin och mina hundar..
Jag kan börja med min häst som hette Campari..Han var snäll, spec mot dom han kände, men han var anti mot alla människor som rörde sig fort/var stressade runt honom och inte tog det lugnt och fint.
En av ägarna till en annan häst var ALLTID stressad så till den grad att hon oftast inte hade tid att rida sin häst annat än på helgerna..
Ingen av oss gillade att hon struntade i sin häst, men ingen av oss kunde göra något.
En dag när jag höll på att borsta min häst ute i gången så var hon extra stressad och for omkring som en idiot och rörde sig jätte stressat framför min häst.
Tillslut så fick min häst NOG! Jag hann inte ens reagera. Det gick blixtsnabbt Han bet tag i hennes luva hon hade på huvudet och lyfte upp henne i halsen så hon dinglade, innan han släppte ner henne igen..
Hon blev helt vansinnig och skyllde allt på min häst, att han var galen, men jag och resten av människorna i stallet som sett allt tyckte det var jättebra gjort av honom.
Och det var faktiskt riktigt roligt att en häst gav igen på det viset..Dom hade aldrig gillat varandra. Så det här var bara droppen som rann över för hästen.😄
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#1. 🤣 Bra gjort!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 En riktig människokännare 😃
/Maria
Skulle kunna skriva en bok om sigge 🐶 eller varför inte en film?
Det är svårt att berätta, man måste träffa honom. Hans uttryck, mimspel. Han är mer människa än hund.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 Toppen agerat av hästen dom vet så väl vad som är rätt och fel 😎
Jag säger som övriga i tråden det finns hur mycket roligt som helst men djuren kan ta ett par exempel.
Det här var när jag bodde i Sthlm och körde tåg skulle ta ut första morgontåget vid 04 och fick inte sova för fyra katter for runt fulla i bus så till sist stängde jag om mig i sovrummet något jag inte brukar göra katterna är med alltid men då var jag illa tvungen om jag skulle orka upp till jobbet.
Det går en liten stund och så hör jag Milla hon skriker något alldeles hemskt och jag for ju upp i tron att hon gjort sig illa och man behöver höra hur hon lät för det var riktig panik.
Öppnar dörren och in fullständigt ramlar fyra katter dom hade lutat sig mot dörren och jag ger mig den på att det där hade dom gått ihop om allt för att komma in i sovrummet igen sen gick det inte att få ut några katter och dom visste precis vad dom gjorde skrämde upp mig till tusen 😂
En annan gång i jobbet men det här var inte mitt djur en hund med husse fanns på plattformen och när jag körde in var det en obehörig fylla mitt i spåret men jag fick stopp på tåget.
Snackade lite med hussen där för fyllan gick inte att få upp på plattformen vi behövde invänta polis men hunden en schäfer skällde ut mannen på spåret tittade på mig om och om igen och på fyllot han visade mig så tydligt att han visste att där fick han ju inte vara helt underbart av hunden jag och hussen skrattade gott han var så väl medveten och riktigt skällde ut fyllot för noter 😂
Walter en av katterna jag har nu han har en hel del för sig och ibland nån gång kan han slarva med att göra rent rumpan och när jag försöker ta bort det han blir en skunk sprutar ut något illaluktande blött så jag har fått lära mig att ta handskar på mig och varje gång det slår aldrig fel och direkt med bara ett par tre sekunder straffar han mig genom att gå fram och bita mig antingen i armen eller benet😹
Det finns så mycket roligt med djuren jag får återkomma annars blir det så långt inlägg men dom är så härliga och så fantastiska så roliga och humor har dom 🤗
En av mina kompisar skulle vakta en av mina hamstrar. Den hade en glasburk som hus. Hon skulle städa huset som hade fullt av bajs. När hon tar ut huset så börjar hamstern skrika. Den skrek tills den fått tillbaka huset.
Mvh
Mig
#1: Duktig Campari 😁
Jag kan berätta massor av historier om mina djur, men det skulle ta flera dagar ..om inte månader…. att berätta allt tok de har för sig 😉
Det värsta jag har varit med om dock var när jag var hundvakt åt en Afghantik. Hon var väldigt speciell, fick hon inte som hon ville när vi var ute på promenad, så la hon sig på rygg i diket och skrek som kniven satt i henne. Det var inte roligt när det gick massa folk förbi och hundj…ln ligger på rygg och skriker.
Lakritz kan inte jama. Han har aldrig kommit i målbrottet 😃
Det kommer bara något litet pip. Ibland får han till det med många långa pip och ibland öppnar han munnen och det kommer inga ljud alls.
Han gamla kompis Moritz hade däremot en "röst" som var både mörk och hög. Det lät bedrövligt när han kom igång😉
/Maria
Det här är ett ämne vi borde göra både film och böcker om för tänk så mycket roligt vi har med våra husdjur dom är så underbart härligt fantastiska 😻
Tudor min äldsta det är en riktig fjäsk han fjäskar så in i norden sitter som en kanin med tassarna på nosen och gör sig fin och go allt för att synas. Han har sällan sällan vart till veterinären men för några år sedan var vi dit inget allvarligt och dom hade fullt upp att få honom att sluta fjäska han skulle bara vara go och satt som en kanin med sina tassar som han rörde över nosen.
Både veterinär och sköterska sa han var för himla snäll och fjäskade in sig så pass så dom hade svårt att kunna undersöka honom och frågade mig om jag hade lärt honom det där för han slutade inte och så är det här hemma också han är världens största goaste fjäsk 😻
#6 Men lilla söten separationsångest och rädd att bli av med sitt hus det här påminner mig lite om min yngsta katt Walter jag hade köpt en bädd som han snabbt intog som sin den blev hans dom andra fick inte ligga i den han gjorde den till sin.
Min mor var sjuk då och dog några år senare hon kunde inte ta sig från sin säng så jag skulle ta med mig bädden för hon ville se den hon var dement och Walter fick en sån reaktion han blev helt förtvivlad när jag tog den där med som om jag skulle ta den ifrån honom så det blev ett snabbt visa mor den sen snabbt ge den tillbaka till Walter då blev han nöjd men oj vilken reaktion han fick det gjorde ont i mig jag såg på hela katten ska du ta min fina och sköna bädd ifrån mig. Tack och lov bodde mor bara nån minut från så det blev en snabb visa hon var dement så man var tvungen att hänga på snabbt med vissa saker och Walter fick sin bädd tillbaka omgående och blev så nöjd men reaktionen hos katten det glömmer jag aldrig ❤
Jag är uppvuxen med djur och har haft egna katter runt 35-40 år och när jag växte upp fanns både hundar katt och andra djur men jag minns en av våra hundar en Bostonterrier vi hade två såna en tid och det här var inför en Jul.
En bekant var hemma hos oss och vi satt och pratade om julen som barn jag var tonåring då det är många år sedan nu men så tar hon upp hur hon och andra gick och letade bland julklappar som barn dom var nyfikna på vad dom skulle få så lite smussla och kolla i paketen var så klart spänning.
Vi ser hur Baloo lyssnar och tar in sen drar iväg medan Philip samma ras satt kvar och vi hör hur Baloo bökar runt och undrade vad han höll på med och inga klappar var i någon julesäck dom var inslagna undanstoppade och hundarna och dom andra djuren fick alltid julklappar.
Efter en stund in kommer Baloo med sitt eget paket och öppnar det mitt framför ögonen på oss och han och Philip fick lika ett buffelhudsben men han valde just sitt paket som det stod God Jul Baloo på snacka om träffsäkert han visste han förstod vad vi pratade om 😎
Mose och Noah två tidigare katter Noah fick somna in för snart två år sedan och Mose för snart sex år sedan men hur som Noah fick lite jobbigt med en hårboll som skulle upp så jag fick hjälpa honom och det här såg Mose och tyckte jag brydde mig om Noah för Mose ville också bli tyckt synd om.
Noah fixade hårbollen men samtidigt som jag hjälpte Noah började Mose hulka och medvetet skulle lägga en spya för jag skulle tycka synd om honom också och tror ni inte han lyckades johodå en liten pizza blev det och jag fick trösta två katter och det här var inte första gången Mose gjorde så han blev avundsjuk hur man nu kan bli avundsjuk på något sånt som att lägga en pizza men det var lilla gosmose det han bara var sån svartsjuk och avundsjuk lilla gubben ❤ 😂
Nämen hörrni den här tråden den satte igång mig kan jag lova och jag hoppas den sätter igång flera för det är underbart att höra om våra djur för vi har alla så enormt mycket att dela med oss av från våra djurs liv tillsammans med oss 😎
Lasse har en korg som han hade när han var liten, han ska absolut fortfarande ligga i den. 😁❤️
Sen är han väldigt gullig med sitt Morgonmys som jag nog har skrivit om tidigare. På morgonen innan vi går upp ska det nämligen Morgonmysas, då börjar man med att klappa lite försiktigt på honom så han kan vakna, gäspa och sträcka på sig, sen ska han ligga på rygg en stund och vifta med baktassarna(!) för att så småningom börja pilla med någon av sina morgonleksaker.
Sen börjar han bitas och då är det dags att gå upp! 😃🥰
Han tycker att det är jätteroligt att ta sina leksaker, springa upp i soffan, låta dem ramla ner, springa ner och ta dem, sen upp igen… Små barn är lättroade! 😄
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Något annat roligt jag kom på nu. som jag och min man iaf tycker var roligt. Speciellt så här i efterhand..
Det var när vi bodde i vår gamla villa, med våra gamla hundar. En beardis och två belgiska vallhundar..Som var dom bästa hundarna någonsin på att vakta.
Dom släppte in "boven" ,men dom släppte inte ut boven förrän vi sa till..haha.
Dom brukade vara ute mycket på tomten som vi hade ett staket runt och vi hade också satt upp flera skyltar med bla "Varning för hunden" , "Intrång sker på egen risk", osv..Inte för att dom var farliga, mer för att hålla folk borta..
Så folk brukade/brukar inte gå in på en tomt där hundar finns, men av någon anledning så kom en säljare in på tomten för att sälja Larm!?
Vi hade ju levande "larm" redan..Hundarna..
När "Larmkillen" gick in genom grinden så sprang hundarna fram helt tysta och satte sig precis framför personen så han varken vågade gå längre in på tomten eller gå tillbaka ut..
Tills min man kom ut på tomten och sa till hundarna att det var ok..
Han kom aldrig någonsin mer tillbaka av någon anledning..😂
Så får man bort säljare..
The more I love my Dog
"Mark Twain"
En annan "rolig" händelse eller ett test som jag gjort med mina hundar..Att se hur dom reagerar vid olika situationer tycker jag är både kul och lärorikt..
Som tex att ramla ihop och ligga helt livlös är ett test..som jag nog testat på alla mina hundar..
Alla mina hundar har ju reagerat på nåt sätt, men dom brukar inte göra HLR= Hjärt och lungräddning, typ som en av mina hundar gjorde..
Alltså jag "ramlade ihop" ute på promenad och en minut senare så stod han och hoppade med tassarna på mitt bröst..
Av sig självt..Jag hade inte lärt honom det!? Hur kunde han veta!? 😮🤔😄
.
The more I love my Dog
"Mark Twain"