I kylskåpet/skafferiet
Vad finns alltid hemma hos dig i kylskåpet eller skafferiet?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mjölk och ögg
Stolt ägare till tre La permer
Ris.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Smör mjölk ägg plus en massa annat som soya, olika såser, inläggningar mm.
I skafferiet så finns konserver av olika slag. Bönor tomater mm.
/Maria
Hundmat 😁
Te, bröd, smör, någon form av pålägg.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tittade i vårt skafferi. Där finns mycket.
Vi har alltid olika sorters ris, pasta och nudlar.
Olika burkar med, saltgurka rödbetor marmelad, tomater av olika slag, ajvar, paprika, osv osv.
/Maria
Ägg i mängd, kokosolja, babyspenat , tonfisk, paprika, morötter, kaffe, kyckling m.m.
I kylskåpen finns alltid:
Diverse rotsaker, färsk ingefära.
Lite kylkonserver som t ex kaviar både av typen Kalles på tub och sådan som säljs i små glasburkar och några olika kryddpastor samt en stor burk tomatpuré.
Hemkokad buljong samt fettet och märgen sparade i separat burk. Alternativ mjölk, oftast havremjölk, parmesan och annan ost, hemsyrad kål- rot- och grönsaker, samt kimchi.
I skafferiet eller framme i köket finns alltid: ägg, lök, vitlök, diverse färsk frukt, torkad frukt, helkonserver som tonfisk, makrill, oliver, misopastor, gochujang, burktomat, torra ärtor, bönor och linser, kokosolja, kokosmjölk, kokosgrädde. Soja, Maggi, osötad ketchup, olika sorters vinäger, olivolja, rapsolja och diverse kryddor och kryddblandningar. Te och kaffe.
Notera att vi är 4 vuxna i hushållet och vi har 2 kylskåp och 2 frysskåp.
/Désirée
I kylen finns alltid naturell yoghurt, Proviva, ketchup, senap och tomater.
I skafferiet har vi alltid pasta, flingor/müsli och O´boy.
/Christina
Vi har alltid mjölk, kefir, ost, ägg, jordgubbssylt, ketchup, kalla "såser" lök, Potatis och äppelcidervinäger i kylskåpet.
I skafferiet eller i rumstemperatur finns alltid havregryn, pasta, potatismos, tonfisk, bönor, natural yeast och vindruvor.
Förutom te, kaffe, havssalt och andra kryddor..
I frysen finns alltid extra bröd, grönsaker och olika bär.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
I kylen: smör och nåt pålägg, mjölk, matlagningsgrädde, ketchup, våtfoder åt katterna, äkta kranvatten i petflaskor åt oss och katterna, matrester till nästa dag.
Oj här är det alltid välfyllt jag älskar att laga och äta mat så det mesta finns men jag får handla flera gånger i veckan för jag är så förbannat glupsk och skyller på skåpråttorna fast jag äter upp all maten själv men nån ska väl ha skulden tänker jag 😁
Jag glömde ju det allra viktigaste som alltid finns hemma hos oss no matter what..
Mat till hundarna! Hur kunde jag glömma det!? hmm 🤔
Det är prio nr 1. Jag svälter hellre själv än att se mina hundar gå hungriga!
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
- Redigerat 2024-10-22 20:10 av Heddiz
Kom på nyss att jag alltid har Samarin hemma. Inte för behovet utan för att det är gott.
Förr fanns Andrews fruktsalt som man tog någon tesked av i vatten. Sååå gott.
/Maria
Just det, sparris på burk! Fast det räknas nog inte riktigt, det hör snarare till hundens "apotek".
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2024-11-04 16:44 av Lona
Jag glömde skriva Libabröd och basmatiris, det är killarna storkonsumenter av.
/Désirée