Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordmat-och-dryck-livets-goda
Läst 273 ggr
Maria
1

Frukost lunch middag

Idag blev en konstig dag.
Vi brukar aldrig äta lunch men åt rester idag . Nu är vi båda fortfarande så mätta.

Tanken var att göra en fiskgryta med färsk kolja och pressad Potatis. Himla onödigt när man inte är sugen så det får bli imorgon.

Brukar ni äta lunch och sedan middag?

/Maria

Magi-cat
2

Lunchen är viktigast här. 🌝
Middag blir ofta rester eller något enkelt.

#0 Fiskgryta låter gott! 😋

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

citytjejen
2

Äter alltid frukost, lunch och middag. Inte alltid lagad "ordentlig" mat till lunch eller middag, men oftast. Brukar bara hoppa över måltider om jag är sjuk och har dålig matlust.

Just det, en gång åt jag galet mycket under en jullunch/buffé så då behövde jag inte äta middag för jag blev så mätt 😅Men det är nog enda gången jag varit för mätt för att skippa middagen helt.

/Christina

Maria
1

När jag jobbade åt jag alltid ordentlig lunch men skippade middagen.

Både jag och min man är överens om attför oss räcker en riktig lagad måltid om dagen.

/Maria

Scorpio97
1

Nej, det gör jag inte. De allra flesta dagarna äter jag enbart middag och då äter jag ordentligt. Det passar mig bäst :)

Någon gång ibland blir det lunch av sociala skäl, och ibland äter jag någon form av kvällsmat efter middagen, men det är ovanligt.

//Jessie

[Undertaker]
1

Vi är inte alltid bra på att få in alla måltider. Vanligtvis glöms en eller man saknar tiden.

Men kvällsmat är nog den som anpassas mest eller stryks vid behov. Oftast då vi inte är hungriga nog för att laga något (eller något litet räcker).

• Redigerat 2024-10-16 18:00 av [Undertaker]
millan21
1

Jag äter lunch och middag, men sällan frukost

beem
1

Jag äter 2 g/dag - en enkel frukost eller lunch och sen middag med lagad mat.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

oh-la
1

Jag äter bara middag. Har svårt att få i mig fler mål.

Åsa S
1

Jag äter frukost, lunch och middag + förmiddagsfika när jag är på jobbet. Innan jag gifte mig tog jag ibland bara en fika till lunch när jag var hemma men min man fick sån panik i blicken när jag föreslog att vi inte skulle äta lagad lunch på helgerna utan bara ta en fika, så det blir lagad mat även till lunchen på helgen

Calcifer
0

Nja. Jag vaknar (om jag lyckats somna) sen äter jag nåt mellan 6 och 12 timmar senare. Sen äter jag nåt mer några timmar efter det. Sen kanske jag äter en tredje gång annars så blir det bara två gånger. Men jag skulle inte kalla det lunch eller middag. Jag kanske vaknar 10 så äter jag nått vid sextiden eller så.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vixxen
1

Har insett att det är bra med rutiner och att äta tre gånger om dagen.
Detta hjälpte mig att komma tillbaka efter mitt utmattningssyndrom.

Äter alltid frukost, lunch och middag.
Samma rutin varje dag.

Heddiz
0

Jag äter alltid så fort jag känner mig hungrig. Jag avskyr att vara hungrig.

Oftast blir det frukost, lunch, middag och kvällsmål. plus bär, frukt, nötter, choklad och likn däremellan.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
1

Jag äter oftast en rejäl frukost och ett lagat mål till och är nöjd med det. Då och då blir det t ex lunch på stan med någon kompis eller familjemedlem och då blir det en lättare frukost och en kopp buljong eller en soppa på tidiga kvällen, eller om det är helgkväll kan det bli en delikatesstallrik med diverse chark och ost.

/Désirée

aggeelin
3

Jag äter vid lunchtid helst varm mat och mår bäst om jag äter något riktigt på kvällen. Om jag bara tar en smörgås så mår jag inte bra

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

CasaRamon
1

Jag äter frukost och middag. Litet mellanmål däremellan. Efter middagen kl 16 så blir det 16/8 (halvfasta) nästan varje dag.

[solljust]
4

Äter frukost lunch och middag alltid riktigt lagad mat för min kropp kräver väldigt mycket mat och energi och så har jag alltid vart. Måste alltid se till att ha matlåda med mig om jag är ute och åker så jag snabbt kan få energin tillbaka om det inte finns mat att tillgå på tåg eller vart man nu är.

Fridaaaa
1

Lunch för mig är 11-13. Middag 16-18
På jobbet har vi rast runt 10.30 så då blir det mer frukost och lunch vid 13-14 tiden när vi jobbar dag. Sedan middag vid 17-18

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.