Godmorgon fredag 27 september
Godmorgon på er.
Så mörkt det är ute. Det regnar iallafall inte.
Ha en fin fredag alla.
/Maria
God morgon! Inget regn här heller, i alla fall inte just nu.
Fin fredag till alla! 🌺🌼🌞
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
God morgon 😊
Här regnar det lite. Snart blir det träff med dottern för att fira min födelsedag med besök på bokmässan och mat på stan 😊
/Désirée

God morgon
Vi ska in till pappa en sväng idag På eftermiddagen kommer yngste sonen hit och ska hjälpa mannen att ta ner masten
Mulet och nio grader
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#3 Stort grattis på födelsedagen 🌷🌻🥀🌹
/Maria

#3 Hipp hipp hurra
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon! Här regnar det, och svalt är det också. Jag har tagit med mig hundarna till lillstugan idag. De har skarp vaktinstinkt och sotaren ska komma idag. Vi brukar stänga in hundarna i sovrummet i vanliga fall, men idag testar jag en ny lösning. Jag ska lyssna på ett webbinarium och vill inte bli störd av skällande hundar, och om det ska vara främmande människor i huset så kommer det inte att vara tyst långa stunder.
God morgon!
Grattis, DesK och så fint, Soligajag! Krya på dig!
Här är det mulet men rätt okej väder. Vi ska hjälpa mamma med diverse sysslor idag, det känns bra att kunna göra något tillbaks för allt hon hjälper oss med.
Det ligger ångest och sticker upp sitt fula tryne hela tiden, likaså att jag "feltolkar" allting och får det att bli negativt gentemot mig. Det tar så mycket kraft och ork att ta sig genom dan och övertyga sig själv att andra inte tycker illa om mig, inte tyckte att det jag sa eller skrev var dumt, att någon faktiskt tänkte något positivt för att jag kan vara bra. Blärk.
Någon som vill byta hjärna med mig?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Sitter här och fryser. Har dörren från uterummet öppen för Lakritz skull och upptäcker att han ligger gott i sängen i gästrummet.
/Maria
Godmorgon. Mulet och bara 4° fyyy. Ska städa undan efter all omplabtering och bära bort krukor mm. Tänkte städa lite ute men bara 4° så det får bli en annan dag.
Önskar alla en fin fredag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#6: Så vackert. Det blir trots sorgen ett fint minne.
Krya på dig.
Sorgen är kärlekens pris
#9: 😆 vilken luring
Sorgen är kärlekens pris
#8: Fy så jobbigt
det låter.
Jag uppfattar dig som en fin och go person. Du tillför så mycket positivt i sajten. Ta hand om dig. Kram
Sorgen är kärlekens pris
#2: Grattis på din dag. Så mysigt att gå på bokmässa.
Sorgen är kärlekens pris
Nu kom det obligatoriska regnet. Jag hade tänkt ta in utemöbler men hinner aldrig innan regnet kommer.
Sorgen är kärlekens pris
#16 Åh vad roligt. Då få du och Flisan fira jul där.🙂
Vad är det för "paviljong" man ser till höger? Är det en pool?
/Maria
#17: ja det här är jättebra! En liten lägenhet med stort uterum och en liten, liten trädgård. Det finns ett plommonträd och går att ha två stolar och ett litet bord i trädgården.
Det märkliga som du ser är en pool. Och den är på riktigt! Den är öppen för den som bor här, mellan ca april - september! På riktigt!
Flisan och jag ser fram emot att ha landat här till jul! Så skönt att få byta miljö och gå något lagom i storlek!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#18: det här är en stängd gård så bara de som bor här kan vara i trädgården. Skönt tycker jag.
#19 Så härligt. Det låter ju mer än perfekt. 🙂
Så lyxig med en pool och att området är till för bara boende.
/Maria
Läste precis att min favoritskådespelerska Dame Maggie Smith är död.
Hon var helt fantastiskt tycker jag
/Maria
#2 Grattis på födelsedagen, Desk! 💐🍰🤗🌷💙
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Stort tack för alla grattishälsningar, men jag tror att dom flesta av er gratulerade mig på min födelsedag den 22 augusti 😉😎🙏
Utöver den goda lunchen som Felicia bjöd på, så fick jag några böcker 😍💖
Aggelin grattis till nya bostaden, där kan du och Flisan säkert trivas bra 😊
Soligajag krya på dig ❤️🩹 och vackra bilder från begravningen ❤️
/Désirée
Idag har jag jobbat hemifrån och har haft möten mest hela dagen. Loggade ut halv fyra, städade lägenheten och nu slappar jag och kollar på Youtube. Är gräsänka några dagar så ska bara njuta av mitt eget sällskap 😊
/Christina
#24: låter riktigt härligt!
#25: Ja, det är riktigt härligt! Plus att regnar, det tillför extra myskänsla 😊
/Christina
#24: En myskväll så härligt
Sorgen är kärlekens pris
#13: Tack, gulle dig! 🌹
#19: Vilken lyx - och pool! 😃
Lycka till med flytten och nya bostaden. 🏠
#23: Ett extra grattis är du värd! 😀🎉
#21: Ja, Dame Maggie Smith var en fantastisk skådespelerska, inte minst i Downton Abbey. Hon verkar ha haft en stark personlighet även privat och med en räv bakom örat. 😄
Hon kommer att vara saknad även om det inte var oväntat. 🌹
#30 Tack så snällt sagt av dig 🙏💖
/Désirée
#29: tack snälla! Det ska bli så skönt när jag är där. Fast mycket att sortera, ge bort, sälja först och sen packa. Sonen "tjatar" att jag ska ha med mig så lite som möjligt. Det är en process att göra mig av med saker.
#11:
Tack snälla Beem❤️
HH 🙂