Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 288 ggr
Maria
1

Dörrar

Brukar ni stänga dörrar inomhus?

Toadörren är såklart stängd ibland men jag tänker på ex sovrumsdörrar.

/Maria

• Redigerat 2024-06-14 12:07 av Maria
Calcifer
2

Har bara en dörr och den är till toaletten och den står alltid öppen. Bor ju ensam med katterna, ser ingen mening med att stänga den då. Men när jag bodde större och hade lite dörrar så stod de också alltid öppna.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2

Jag bor så litet så här finns bara badrumsdörren, vilken brukar lämnas på glänt.

Hade jag bott större hade det nog stått öppet. Möjligen att jag stängt till för att hålla vissa rum svala/varma beroende på årstiden.

// Harley

RackarFia
1

Vi bor i en tvåa med öppen planlösning, så vi har bara dörr till badrum och sovrum. Båda stängs beroende på när man vill vara ifred 😄

/Fia ☁️

MonicaLagerquist
1

Vi har katt fritt i sovrummet så den dörren är alltid stängd.
Toadlrarna står öppna då katterna har låda där inne

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Vi slänger aldrig några dörrar förutom toaletterna. Lilla toaletten är kattlådans plats men vi har kattlucka i dörren.

Jag hade känt mig väldigt instängd om sovrumsdörren varit stängd på natten.

/Maria

[solljust]
1

Stänger dörrar vintertid huset är så stort och tre rum i fil nere med skjutdörrar där blir det lätt kallt så där brukar jag dra igen för att hålla värmen och det är så högt i tak i både rum och hall där trappen går upp så värmen sticker upp och det är alltid varmare uppe än nere så nere brukar jag dra igen när det är kallt men aldrig på sommaren.

Scorpio97
2

Nej, det brukar jag inte. Jag gillar att ha det öppet och vill att katten ska kunna röra sig i hela lägenheten. Så dörrarna stängs bara om hon tillfälligt inte får vara i något rum, tex för att jag vädrar med öppet fönster.

Toadörren stängs faktiskt bara när jag har gäster. Är det bara jag och katten så får den stå på glänt även när jag är därinne, hon har tränat mig väl 😂

//Jessie

Carmarino
0

Det är bara toadörren som är stängd, förutom när jag är där inne. Katten vill nämligen alltid följa med in och kela. Enda gången hon brukar vilja sitta i mitt knä. 😸

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Torparmor
0

Dörrarna till klädkamrarna är alltid stängda. Dörr till gästtoa + tvätt är stängd vid gäster. Dörr till grovkök är stängd när vi åker bort. Dörr till badrum (på övervåning) kan vara stängd ibland vid duschning

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

beem
0

Dörr till badrum, toa och tvättstuga är alltid stängda. Övriga dörrar är öppna.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

TccT
0

Stängda pga katterna är badrummen, tvättstugan låst, sonens låst och ett rum. Sovrummet öppet.

• Redigerat 2024-06-14 12:57 av TccT
Tarotstollan
0

Endast toadörren om jag har gäster eller om jag putsar fönster.
Balkongdörren är stängd på nätter och när det är kallt, han brukar säga till när han vill ut året runt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
0

Har bara en dörr (till toan) och den står öppen för det mesta.
I mina tidigare lägenheter har jag haft dörrarna till toa, klädkammare och grovkök stängda men här utgör toadörren insynsskydd om jag ska smita mellan sängen och toan och inte är så påklädd.😉

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Heddiz
0

Vi brukar mest stänga vissa dörrar pga hundarna bla dom små "sov"rummen när ingen är där och dörrarna till rummen i källaren (där det kan finnas olämpliga saker för hundar) annars har vi öppen planlösning mellan hall, kök och vardagsrum och där finns inga dörrar..Förutom toadörren då haha och den brukar stå öppen.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Fridaaaa
0

Inomhus har vi endast dörr till badrummet och vinden. Vinden är alltid stängd, badrummet varierande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[solljust]
1

#8: Det är samma här många katter jag haft genom åren ska med in på toa och en av dom jag har nu han ska absolut sitta i knät därinne och kelig är han jämt men vad är det där med katter och toa och envist sitta i knät man kommer ju av sig med det man är där för att göra när dom kommer och hoppar upp 😂

Fridaaaa
1

#8 Mina katter skickar jag ut när jag ska på toa xD

Carmarino
0

#17: Det har jag inte hjärta till. Hon är inte så kelen av sig så jag får ju passa på när tillfälle ges. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
1

#18 Det har jag heller inte hjärta till.

Gamle Moritz skulle alltid vara med på toa. Lakritz bara ibland.

/Maria

Fridaaaa
3

#18 #19 Äh de klarar sig :P
Jag personligen vill vara ifred :P

Heddiz
0

Min hund ska också alltid följa med på toa och hade han inte varit så stor så hade han hoppat upp i knät och satt sig…Nu hoppar han bara upp med frambenen över mina ben ibland.
Fast han är å andra sidan mer som en katt än en hund och hoppar upp på allt som han kan hoppa upp på. Även stolar, fönsterbänkar och bord.. Han är helknasig. 😄

Och jag kan inte skicka ner honom för då blir han sur..😜

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Carmarino
1

#20: Ja, de klarar sig säker, men jag kanske inte gör det. 😸