Min favorit är Ismo.
Han är från Finland men är verksam i USA.
Hans föreställningar är på engelska och han är så underbart rolig.
/Maria
#1 Tack för tips!
Den har jag nog inte sett eller hört.
Jag har lite svårt för det där ståuppandet. 🙂 Det ska vara något innehåll om det ska vara något.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ingen vad jag kan komma på. Tycker de är så överdrivna på något sätt
Är väl lite johan glans då
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2024-04-19 10:26 av Fridaaaa
Johan Glans, för att han inte är varken vulgär, rå eller mobbare. Han skojar mest om sig själv och sin familj.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Carl Stanley
/Fia ☁️
Gabriel "Fluffy" Iglesias är en.
Jag gillar Magnus Betnér och Petrina Solange.
/Christina
Jag bara älskar standup komedi..Speciellt på sista tiden när jag haft svårt att varva ner, eller varit lite deppig..Då har det varit en typ av räddning att lyssna på.
Jag har nog tittat på dom flesta av sveriges standupkomiker vid det här laget,.Men säkert inte alla..Så kom gärna med tips. haha
Men den jag tycker är bäst eller roligast är ff Johan Glans! Han är ju så himla rolig och samtidigt trevlig när han skojar 😂 Han går aldrig FÖR långt gällande olika ämnen…
Jag vet inte om någon kan "slå" honom ens, men jag tycker SAMTIDIGT att andra standup komiker som ibland kan tyckas "gå lite för långt" över vad dom säger kan vara extremt roliga också!? Eller nästan roligare ibland..(beroende på ens humör haha)
Som ex. Som jag tycker är lika roliga som Johan.
Magnus Betner (som du citytjejen skrev) Han är ju jätterolig, men lite kontroversiell ibland kanske. Eller?😁
Fredrik Andersson..Är ju också kul..
Men det finns flera som jag tycker passar in som jag inte kommer på nu rak arm.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#8: Visst kan Magnus Betnér vara kontroversiell ibland, men det livar upp på nåt sätt tycker jag 😄
/Christina
#9: Ja men visst livar det upp! Kanske jag skrev som om att det lät som om att jag inte gillade att han var kontroversiell först, men det är ju mycket därför som jag tycker han ÄR extra rolig… ..Han vågar liksom "vidröra" känsliga ämnen i samhället..som inte alla andra vågar..
Han skämtar om saker man inte ens VILL ska existera (ja åtm vissa av hans ämnen) eller ens "får" prata om, typ. Så det är nog därför det blir roligt..Taget från verkligheten liksom. När man absolut inte FÅR skratta, så är det ju då man mest vill skratta ibland..😂
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Babben Larsson är oxå rolig!
HH 🙂
#1: Ismo är rolig!
#10: Håller med! Det är ju hans brutala ärlighet, eller vad jag ska kalla det, som är så befriande och att man skrattar fast man egentligen inte bör/får 😅 Men det är ju stand-up och då är det ju meningen att man ska skratta!
Såna människor behövs, tycker jag 🙂
/Christina
En svensk komiker jag gillar är David Batra.
Från USA tycker jag att Matt Rife är fantastisk. Vet att han fått en del skit men jag tycker om honom.
Minns också när Jeff Dunham var poppis med "Achmed the dead terrorist". Kanske inte är stand up som så, men det är min typ av humor.
Achmed är min mans favorit 😃
/Maria
Gillar Jeff Dunhams övriga figurer också!
Peanut är suveränt rolig!
Once you go purple you’ll never go back!
- Redigerat 2024-04-24 20:48 av Vixxen
/Maria