Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 178 ggr
Maria
4

Rösta i EU-valet.

Kommer ni rösta nu i sommar?

/Maria

NeferNefer
3

Absolut!

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Carmarino
7

Ja. Önskar bara att pressen kunde uppmärksamma valet lite mer. Som det är nu har jag inte hört ett knyst om vad de olika partierna står för, så det är inte så lätt att leta upp informationen själv. Inför riksdagsvalen skrivs det nästan dagligen om partiernas löften och det finns mängder med valbarometrar. Några sådana har jag inte sett röken av inför EU-valet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2

Ja!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
1

Ja självklart! Pressen borde verkligen uppmärksamma detta mycket mer!

/Désirée

Maria
2

Glömde skriva att jag såklart ska rösta.

Håller med om att informationen är knapphändig.

/Maria

citytjejen
3

Jag hade inte ens koll på att det är EU-val i sommar 😂

/Christina

Carmarino
4

#6: Du är inte ensam. Det är därför det är så konstigt att media inte verkar ett dugg intresserade av att skriva om det. Inte ens partierna själva verkar särskilt intresserade av att berätta om vad de står för.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

citytjejen
3

#7: Ja det är ju märkligt! Skönt att höra att det inte är bara jag som missat att detta val är på gång 😊

/Christina

Magi-cat
3

Det har jag hört flera som inte haft en aning om att det är EU-val snart.

"Va, är det val igen, det var väl bara ett par år sen sist?"

Uhumm, men det här är val till EU … 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

aggeelin
2

Ja! Det känns självklart!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
2

Självklart, men på vad? Önskar information också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
2

Jag väntar att det ska komma mer information.
Varför är det så tyst. Det nämns då och då att det är EU-val men inget mer. Man kan ju undra varför.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Carmarino
2

Det finns visst lite information på SVT Play.
https://www.svtplay.se/kategori/eu-val-2024

Har dock inte tid/lust/ork att sitta och titta på nio politiker som pratar i varsin halvtimme. Det brukar mest bli floskler då. Vill ha en sammanställning sida vid sida av vad de olika partierna står för och vem deras kandidater är, plus gärna en och annan valbarometer också.

Vart femte år väljer medborgarna i EU sina ledamöter till Europaparlamentet, och i år är det dags igen. I Sverige är valdagen den 9 juni 2024. Här hittar du program, dokumentärer, utfrågningar och reportage. Senaste nyheterna om EU-valet 2024 hittar du på svt.se/nyheter.
Maria
1

Finns en del om man googlar också.

/Maria

Carmarino
2

#14: Jo, det finns det förstås, men det blir väldigt mycket googlande, och jag tror inte de flesta tar sig den tiden. Därför borde media uppmärksamma valet mycket mer än de gör.

• Redigerat 2024-04-18 14:04 av Carmarino
Maria
1

#15 Man får hoppas det kommer.

/Maria

Carmarino
1

#16: Ja, men det är mindre än två månader kvar, och än har det inte synts till särskilt mycket i pressen.