Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 145 ggr
Maria
5

Godmorgon måndag 1 april

Godmorgon på er.

Får se om någon luras idag😉

Ha en bra avslut på påskdagarna.

/Maria

• Redigerat 2024-04-01 05:13 av Maria
DesK
2

God morgon 😊
Idag får vi besök och f ö är det fixa och dona som gäller.

/Désirée

[solljust]
3

Mojjonen på er !

Sol och nollgradigt ser ut att kunna bli en fin dag.

I dag är det bäst att vara på sin vakt och inte tro på något någon säger eller skriver i tidningarna och redan är jag misstänksam när jag läst nyheterna vad är sant och inte. Jöbbigt 😂

Ha en fin dag.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Sol och fem plusgrader
Det ska bli ett besök hos pappa idag men det blir efter lunch

Idag är det första april så det gäller att passa sig så man inte blir lurad

Ha en bra början på veckan och månaden

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Lona
2

God morgon!
Lite jobbig period just nu men så är det ju.
Vi blev rätt skakade i stallet igår, en av tjejerna skulle åkt till Paris så vi blev överraskade när hon dök upp. Hennes partner blev överfallen och knivskuren natten till igår, plötsligt kändes en inställd Parisresa som en bagatell när man insåg hur nära det var att han kunde mist livet. Om kniven tagit lite högre upp, om han inte fått hjälp så pass snabbt…
Så totalt meningslöst våld, en kvällspromenad som slutar i katastrof.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
1

#4 Men oj vad hemskt.

/Maria

citytjejen
1

#4: Så fruktansvärt!
Man får sig verkligen en tankeställare av sådana händelser.

/Christina

aggeelin
1

#4: usch så hemskt!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon
Vi sitter i uterummet och har njutit av 1.5 timme sol! Imorgon ska det bli en massa snö och kallt. Aprilväder.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
1

God morgon!
Ja idag får man passa sig 😄
Precis ätit frukost här, en skål fil och två ägg. Och espresso, såklart 😊

Dagens uppdrag är att köpa schampo så det blir en promenad med mannen till Normal senare.

/Christina

beem
1

Godmorgon. Mulet och -3°.
Det har snöat…….igen. Det tar visst aldrig slut.
Jag har planterat om en del sådder. Känner mig så nöjd att det är gjort.
Önskar alla en fin 1 april. Var på er vakt idag 🤪

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-04-01 11:57 av beem
[solljust]
3

#4: Usch hur det har blivit så tragiskt med allt sånt här och hoppas han repar sig både fysiskt och mentalt efter det där.

Vår ort har vart väldigt lugn visst brott begås men inga skjutningar och sånt men i höstas var det en våldtäkt i november man fick aldrig tag i gärningsmannen i förrgår gick jag ner och handlade då kom polisen och körde ner till sjön på en liten skogsväg som inte är trafikerad.

Såg sen från bron när jag gick över älven det var avspärrningar där nere och polisen uppehöll sig länge bara en bil sen läste jag i tidningen dom inväntade tekniker och från början stod det misstänkt våldtäkt men ändrades sen till misstänkt grovt brott och polisen ville inte gå ut mer mer information.

Det här är alldeles i närheten där jag bor bara ett par minuter och min tanke direkt var om det nu rör sig om en våldtäkt att det skulle kunna vara samma gärningsman som i höstas som aldrig greps.

Vi får se vad utredning säger men så otrevligt när det kommer så nära och så illa som det gick för din väns partner det är så fruktansvärt tragiskt och hemskt man vill bara se ett slut på den här hemska utvecklingen så alla människor kan röra sig fritt och ifred i vårt samhälle.

• Redigerat 2024-04-01 14:41 av [solljust]
MonicaLagerquist
0

#4 så otäckt

Kattutan men stolt Plåtis ägare