En givmild dag.
Hejsan alla fina Livsnjutare đâ€ïžđ„°
Nu har jag lagat vÀrldens godaste köttfÀrsbiffar / köttbullar med rödbetor i smeten , sÄ gott.
Har ni provat det nÄn gÄng? Annars , gör det , dem blir himmelskt goda.
Till det blev det Potatis đ„ och löksĂ„s đ§ , jag har lingonsylt i min löksĂ„s , sĂ„ gott ! đđđ„°
Lingonsylt till denna mat och rödbetor .
Min vÀninna Gudrun blev sÄ glad.
Vi idkar byteshandel / jag fick kaffe ,
Ănskar er alla en fin Onsdag ,
HH đ
- Redigerat 2024-02-28 12:09 av Maria
Ser vĂ€ldigt gott utđ
/Maria
#0: SÄ gott det lÄter. Du borde ha ett litet café med mat ocksÄ.
Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
Sorgen Àr kÀrlekens pris
#2:
Tack snÀlla Beem , , jag har tÀnkt i dem dÀr banorna mycket , det Àr synd att allt kostar , hyran för den dÀr lokalen att ha Cafet i , , dyrt. Sen kan jag inte jobba ensam , mÄste Ätminstone ha en personal .
Jag jobbade i ett Cafe/ Restaurang , sen blev det covid , , ca 2019-2020 , dÄ stÀngde restaurangen för det kom inga gÀster , dÄ beslutade Àgaren för att sluta med Restaurangen , dÄ blev vi utan jobb allihopa.
Jag Ängrar att jag inte tog över Cafeet/ Restaurangen med en annan kollega, För vi trodde ÀndÄ pÄ att Restaurangen skulle fungera , det lÄg inne i ett Konst-LÀnsmuseum , dÄ fick vi kunder via museet.
Men men , , sÄnt Àr livet .
Jag har Loppis hÀr i lokalen intill , det kostar mig 200:- / varje gÄng .Sen kan jag Àven hyra ut bord till folk som vill stÄ o sÀlja dÀrinne , dÄ kan jag ta 50:-/ p bord , Àr det 10 bord fÄr jag in 500:- som jag kan anvÀnda till baket.
HH đ
#0: Jag brukar ha lök, rödbetor och kapris i köttfÀrsen. VÀldigt gott
#4:
Okej , , tur vi tycker olika , jag gillar inte kapris och det gör inte min vÀninna Gudrun heller .
Som sagt , smaken Àr olika.
HH đ
Kapris Àlskar jag men pratar vi fÀrska eller inlagda rödbetor hÀr?
/Maria
#6:
Okej , inlagda rödbetor , , glömde att skriva det .
HH đ
#7 Aha, tack.
/Maria
Ser jĂ€ttesmarrigt ut đ nu fick jag tips pĂ„ lunch till i morgonđ. Har högrevsfĂ€rs i frysen och rödbetor hemma sen gör jag en potatisgratĂ€ng för löksĂ„s hade jag hĂ€romdagen. Det Ă€r sĂ„ gott med rödbetor i sĂ„ nu blev jag riktigt sugen đ
#4: Ä sÄ gott med kapris!
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
LĂ„ter jĂ€ttegott att ha rödbetor i, det mĂ„ste jag prova đ
/Christina
#11:
Tack sÄ mycket !!
Det tycker jag verkligen du ska göra ! BerÀtta sen nÀr du gör det .
đđ
HH đ