Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 208 ggr
beem
0

Hotell Romantik

I går började Hotell Romantik på TV.
Vi får följa ett antal 60+ som ska försöka hitta sin kärlek.
De tar verkligen för sig och uttrycker sig också så rakt.
Följer ni programmet ?
Vad tycker ni ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-02-19 14:57 av beem
Maria
2

Jag får gåshud av det negativa slaget av den typen av TV-program.😉

/Maria

beem
0

#1: Hur menar du. Vad är negativt ?

Sorgen är kärlekens pris

Maria
2

Jag är totalt ointresserad av äldre som dejtar. Yngre också för den delen…

Jag vill att det jag tittar på ska tillföra något och det här räcker att läsa om för att avskräcka mig😉

/Maria

beem
0

Jag gillar att studera människor och deras beteende. Man kan lära sig mycket både positiva och negativa saker. Livet är inte så rosenrött och då kan det vara fint att höra andra berätta om sitt liv.
Det som står i tidningar eller på nätet är ju plockat i bitar för att locka tittare/läsare. Stämmet ofta inte med verkligheten.

Sorgen är kärlekens pris

Maria
3

#4 Jag tror det där med att plocka bitar är värre i ett sådant TV-program för att locka tittare.
Det är nog långt ifrån verkligheten och det styrs nog rätt bra hur vi ska uppfatta situationer.

/Maria

beem
0

Jag tror nog att de flesta vet att det ligger en produktion bakom som styr. Man ska ha det i åtanke då man ser programmen. Till sist är det den enskilde deltagaren som yttrar orden.

Sorgen är kärlekens pris

Maria
0

Förr när det inte fanns så många kanaler på TV var det enklare att prata om filmer/serier.
Då såg alla nästan på samma😉

/Maria

beem
1

#7: Visst var det så. Ett stående samtalsämne vid fikabordet på jobbet.

Sorgen är kärlekens pris

CasaRamon
1

Jag såg förra säsongen och tyckte att det var trevligt att också äldre personer får möjlighet att träffa någon likvärdig. Men det är ju nästan omöjligt att bara få en vecka på sej att hitta "rätt". Jag skulle aldrig ställa upp på ett sånt evenemang. Mycket tönterier är det också. Fåniga lekar. Att Lotta Ramel ställer upp på detta förvånar mej.

beem
1

#9: Det går ju inte på 1 v. Tanken är väl att det är en start.
När man kommer hem till vardagen är det något annat.
Jag blev också förvånad att se Lotta Ramel.

Sorgen är kärlekens pris

[solljust]
4

Jag har inte sett det har inte ens tv kanaler sen 2005 när jag räknar efter inte ens 1 och 2 installerade är så noll tv intresserad som man bara kan bli 😂 men jag har läst lite om det i pressen och kan väl tycka att det är roligt för deltagarna att vara med men också mycket tragik har man läst om dom här reality shows.

Det här har jag inte berättat förr i någon tråd för det är ointressant men under 80 och 90-talet var jag med en del i olika produktioner men inte några såna här billiga reality program det var istället roller jag gjorde i bla Anna Holt polis med mera och en sak jag verkligen vill få fram är hur mycket fusk och hittepå det faktiskt är med tv det är inte en verklighet öht som visas bara en massa tagningar gör si gör så inför kameran och alla kulisser sen snälla det här är inte verklighet som visas i rutan tvärtom det ser helt annorlunda ut på en inspelningsplats än den som visas.

Samma för dom deltagarna som är med i såna här produktioner dom får göra om och repetera allt det är så iscensatt med kulisser som det bara kan bli jag såg en inspelning en gång med ett kärleks program för vi befann oss i studion intill och min reaktion då var man uppmuntrade deltagarna på tidiga morgonen att dricka vin så dom skulle ha fart inför kameran och det säger allt tycker jag ska man spela in ska det vara äkta och okonstlat man behöver inte dricka vin på morgonen för att göra sig bra inför kameran ☹️

Så här går det till det är mycket alkohol med i bilden en väg som kan vara förödande och ett pris att betala högt är det verkligen värt det för att synas i rutan och dessutom göra bort sig och utlämna hela sitt liv till en publik man inte ens känner ?

beem
0

Avsnittet i går var riktigt roligt att se. Flera tar för sig och är inte blyga. Jag gillar att höra deras samtal och funderingar.

Sorgen är kärlekens pris