Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 230 ggr
beem
2

Hur träffade du din partner

I dag finns det många sätt att träffa sin partner på ?
Hur träffades ni ? Var det kärlek vid första ögonkastet eller kanske det började med vänskap.
Var det på krogen, dans dejtingsida ……berätta

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[Undertaker]
3

Vi hittade varandra på Discord. Skrev där privat i en veckas tid och råkade sedan träffas på flygplatsen. Han var där via jobbet och jag kom hem från Sverige. Sedan reste vi runt som vänner och jag följde med honom på jobbet en del och på något vis blev av den tänkta vänskapen kärlek.

Fridaaaa
5

Gymnasiet :)

Vi blev tillsammans andra året.
Var intresserade av varandra tidigt men blev sen när vi började 2a året som det blev vi :) Detta var då 2007. (började gymnasiet 2006)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2024-02-14 14:38 av Fridaaaa
MonicaLagerquist
1

Genom gemensamma vänner när jag bodde i ett kollektiv

Stolt ägare till tre La permer

Zadeira
1

För 12,5 år sedan presenterade gemensamma vänner oss för varandra vid en picknick. Tror det var tre dagar senare vi träffades ensamma och då var vi i princip kära.

beem
1

Jag hade dansat med honom på olika ställen men så en trettondagsafton på dans blev det vi.
Det var dans 3 mil från där jag bodde och hade problem att komma dit.
Som vanligt samlades de som skulle pä dans på ett café. Plötsligt erbjöds jag och en kompis skjuts.
Jag tror det fanns en mening med det.

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-02-14 15:02 av beem
Maria
8

Jag skulle ut med en killkompis som jag bara kände lite. Han skulle hem och duscha innan och sa -Du kan väl underhålla Basse så länge.

Kul tänkte jag som gillar hundar. Visste att killen hade hund men inte att han delade lägenhet med en kille som hette Basse😉

Jag blev helt knockad. Han sa nästan ingenting och jag pratade nervöst på. Den andre killen duschade en evighet.

Det slutade med att vi gick ut alla tre. Jag blev störtförälskad och tack och lov så var det ömsesidigt.

Vi har hållit ihop sedan den kvällen.
26 september 1980❤️

/Maria

• Redigerat 2024-02-14 17:51 av Maria
flocken
3

Jag var 21 och han 23.
Han var min tillfälliga avdelningschef på företaget vi jobbade på.
Efter en avdelnings fest följde han med mig hem.
Nu har det snart gått 20 år.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

CasaRamon
5

Den nya mannen i mitt liv, har jag känt i 47 år. Han var min avlidna makes bästa kompis och vi har under alla år umgåtts och även jobbat ihop. Efter att min man gått bort, så kom denna vän och hjälpte mej att tömma huset som skulle säljas. Han hjälpte också till i min nya lägenhet med diverse sysslor. Ja, nu har vi varit förlovade i 2 år. 💕

Zadeira
1

#6: Jag och min man träffades den 26 september också. Fast år 2012 så vi har några år innan vi når er kaliber 😁

RackarFia
1

Träffade min fästman via en dejtingapp för lite mer än 3 år sedan ☺️

/Fia ☁️

beem
3

Så roligt det har varit att läsa hur kärleken kom in I era liv.
Vi var 18 då vi träffades på dans som jag berättade längre upp. Vi fick 54 fantastiska år tillsammans. Nu lever jag på alla fina minnen.❤

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-02-15 00:30 av beem
Maria
0

/Maria

Heddiz
1

Jag träffade min man på Marabou när vi jobbade där 1995, han var servicetekniker och jag var maskinoperatör. Han hjälpte oss maskinoperatörer när det blev något större fel..Och min maskin "råkade" ofta ut för större fel..😉

Jag blev kär vid första ögonkastet, men det tog ett halvår innan jag ens vågade lägga in en stöt.
När hela avdelningen gick ut på krogen/disco så passade jag på att visa vad jag tyckte om honom..
Sen tog det bara ngr veckor innan jag i princip bodde hemma hos honom och ngr månader senare så hade jag sagt upp min lägenhet..
Det gick ganska snabbt, men jag kände direkt att han var "den rätta" 😂

Sen tog det iofs 10 år innan vi gifte oss 2005 så där var vi långsamma…

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"