Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 135 ggr
Maria
4

Tidningar genom livet

Numera har väl nätet tagit över men ni som är lite äldre. Vad har ni läst för tidningar? Eller prenumererat.

Jag tänker inte på serietidningar utan andra.

/Maria

Fridaaaa
2

Prenumererade enbart på serietidningar.

Och även Frida och Okey (eller du kanske räknar in dem på serietidningar?)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
3

Frida och Okej är ju inga serietidningar.
Serietidningar tycker jag är tecknade som Kalle Anka, 91:an Karlsson osv.

/Maria

• Redigerat 2024-01-05 08:24 av Maria
Fridaaaa
2

#2 Tänkte mest vad du räknade in där, för sett att folk räknar in olika på olika saker, så dubbelkollade bara :)

Maria
3

Själv läste jag Starlet som ung men jag tyckte bäst om Alexandra som var en liknande tidning.

/Maria

flocken
2

Jag prenumererar fortfarande på härliga hund. Älskar att få en tidning i postlådan.
För några år sedan avslutade jag min prenumeration på slitz. Kvinnan som skötte min prenumeration älskade att tidningen var till mig och inte min man 😅 han fick iof låna den 😉

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
3

#5 Just det! Härliga hund har jag med haft.

Maria
2

Jag prenumererade på veckotidningar korta perioder på tre månader ungefär. De hade ofta erbjudande med gåvor. Jag fick bl.a en fin sjal som jag använder än idag.😉
Hemmets journal hade bra korsord om jag minns rätt.

'Allt om mat" fick jag av min bror som var prenumerant.

"Det bästa" hade vi i många år.

/Maria

Sindri
3

Oj, det är många när jag tänker efter.
Kamratposten var den första. Sedan Bildjournalen, ett tag Veckorevyn, sedan Femina.
En tidning jag älskade var Stockholm City, men den dog tyvärr.
Hade DN ett tag, senare SvD, men bara på nätet nuförtiden då vi är borta mycket.
Har genom åren korttidsprenumererat på Vetenskapens Värld, National Geographic, Forskning och Framsteg (när barnen bodde hemma) senare Historiskan och en tidskrift om Arkeologi. Märker dock att det blir lite tid att läsa. Genom medlemskap i trädgårdsförening får jag nu Hemträdgården, men hinner tyvärr inte läsa den så mycket heller.
Det är tufft att vara pensionär……😉

Maria
2

Min man prenumererade på olika vetenskapsmagasin.
"Världens historia", National Geographic mm.

/Maria

Sindri
2

Ja, just det Allt om mat hade jag i många år och sparade alla tidningar. När de digitaliserade allt kunde jag äntligen göra mig av med dem.

CasaRamon
1

Numera prenumererar jag på Allas veckotidning. Gillar tidningen som framför allt har väldigt bra korsord. Men även annan bra läsning. Ger den till grannen efter jag läst och löst den.

Zadeira
1

Jag prenumererade på Sweden Rock Magazine i många år under mina tonår. Ett tag hade jag även Bilsport, men shit vad dyrt det blev med prenumerationer rätt så plötsligt.

Som liten hade jag Min Häst, men det är ju serier så det räknas väl inte.

Nu får jag bara Svenska Rovdjursföreningens medlemstidning "Våra Rovdjur" några gånger om året som medlemsförmån.

DesK
0

Vi hade DN i många år. Det Bästa på tyska prenumererade far på åt mig i många år, för att jag skulle träna att läsa och skriva på tyska. Allt om Mat hade jag i många år. Tidningen Land har jag också haft i omgångar. SKKs medlemstidning likaså.
Nu har jag ETC och magasinet Gastronaut.

/Désirée

flocken
1

#12: men vilken hästtjej hade inte min häst? Lena furberg gör fortfarande de bästa serierna

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

RackarFia
0

Frida, Okej, VeckoRevyn och Härliga Hund

/Fia ☁️

Maria
2

Göteborgsposten hade vi i många år men hade sådant strul med att den skulle komma i tid på morgonen.
Inte kul att läsa morgonnyheterna på kvällen efter jobbet.

/Maria

beem
0

De jag minns är Husmodern Allt om trädgård, lokaltidningen och som barn Klumpe Dumpe.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris