Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

LĂ€st 222 ggr
Fridaaaa
1

Alkoholfritt vin

Vilken alkoholfritt mousserande vitt vin Ă€r godast? 😊

Nozeco var sÄdÀr

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

• Redigerat 2023-12-28 16:25 av Fridaaaa
DesK
1

Jag köpte ett jÀttegott torrt vitt mousserande vin pÄ ICA. Ska se om jag hittar namnet pÄ det.

/Désirée

Maria
2

Har inte en susning.
Min man brukar köpa en alkoholfri skumpa pĂ„ bolaget till nyĂ„r. Jag kĂ€nner igen den nĂ€r jag ser den😉

Vad som Àr roligt numera att det finns sÄ mycket gott till skillnad frÄn i början man sÄlde alkoholfritt.

/Maria

flocken
2

Ja de pÄ Ica Àr toppen

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

#2 Skumpa vill jag inte ha :)
Ja det Àr toppen att det finns sÄ mycket alkoholfritt idag :)

Scorpio97
0

Jag tycker Jacob's Creeks vin Àr gott. Men jag Àr osÀker pÄ om det mousserande fortfarande sÀljs. Köpte det för nÄgra Är sedan, men efter det har jag bara hittat deras vita vin utan bubblor (vilket ocksÄ Àr vÀldigt gott).

//Jessie

Fridaaaa
0

#5 Hittar den varken som alkoholfri eller mousserande?

Scorpio97
0

#6 Jag har köpt den pÄ Ica: https://handla.ica.se/produkt/1476912

Den alkolfria mousserande hittade jag inte vid en snabb googling.

//Jessie

Jacob’s Creek Ă€r ett av vĂ€rldens tio största vin-varumĂ€rken. Det alkoholfria Unvined-sortimentet hĂ„ller ypperlig smakmĂ€ssig kvalitet....
Fridaaaa
0

#7 Ok synd.

citytjejen
1

Finns ett mÀrke pÄ Systembolaget, Richard Juhlin, de har ett vÀldigt gott mousserande vin.

/Christina

Pyttelite
1

Funkar en torr cider tror du?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

Fridaaaa
0

#10 Söker i detta fallet enbart mousserande vin :) Sugen pÄ det pÄ nyÄrsafton nÀmligen :)

Fridaaaa
0

Drack ett jÀttegott nÀr vi var pÄ Hotell Skansen, men vet inte vad den hette och hittar inte deras alkoholfria alternativ pÄ hemsidan heller.

Sindri
2

#12: Jag brukar ringa till restauranger och frÄga om recept och dryck om jag fÄtt nÄgot gott. De brukar bli glada och smickrade.

Om du gillar sött sÄ visst Rickard Juhlin, men jag tycker inte alls om det.
Det Àr lite sent att sÀtta igÄng nu, men jag har gjort kvass som blev vÀldigt gott - vi anvÀnde det som mousserande vin.

Jag bjuder annars gÀrna pÄ Fever Trees Raspberry and Rhubarb Tonic Water, vackert rosa och finns i smÄ och stora flaskor. Tycker du det Àr för sött sÄ blanda med lite vanligt bubbelvatten. Ett vackert glas och det blir festligt.
Finns pÄ mÄnga livsmedelsbutiker.

Fridaaaa
1

#13 SvÄrt att göra nu i efterhand, kan tÀnka mig att de har mer Àn en sort :)
Föredrar lite "surare" eller "syrligare" men öppen att testa andra med

Fever Trees Raspberry and Rhubarb Tonic Water har jag testat men ingen höjdare tyckte jag tyvÀrr.

Men fÄtt lite tips nu pÄ det jag söker, sÄ fÄr kolla upp det vidare :)