Ekonomi
Hur har ni det med pengar?
Är ni ekonomiska eller "rinner slantarna genom fingrarna"?
/Maria
Jag är ekonomisk. Kanske dumsnål ibland.
Dålig dock på att unna mig saker, även om jag blivit bättre på det. Lättare när det kommer till djuren och sonen haha!
Men jag köper inget jag inte har råd med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker jag har god ekonomi. Finns nästan alltid pengar kvar i slutet av månaden och och jag har ett sparande. Vill jag ha något, så kan jag köpa det, men jag tänker noga efter innan inköp så att det verkligen är något jag vill ha/behöver. Ekonomisk trygghet är väldigt viktigt för mig.
Jag skulle nog klassa mig som ekonomisk men inte snål. Jag kostar på min saker jag behöver men köper ytterst sällan något onödigt.
Vår ekonomi(min man och jag) har haft stora toppar och dalar genom åren.
När sonen föddes köpte vi en kamera på avbetalning. När den var betald köpte vi en tvättmaskin. Vi hade bara en sak i taget på avbetalning och det var enda sättet då att kunna få något av behov.
Jag är uppvuxen i ett hem där man inte kunde hantera pengar alls. Mina föräldrar hade t.om skuldsanering på äldre dagar och då har det gått långt.
/Maria
Jag har trygg ekonomi och behöver inte tänka så och kostar på mig en hel del men tänker ändå ekonomiskt så man kan väl säga ibland slösar jag ibland inte det beror alldeles på vad det är.
Jag är väldigt ekonomisk. Handlar det mesta på nätet, och då mestadels på rea.
Mat köper jag det mesta med röda lappar. Kollar på appar, var vissa produkter kostar mindre, (har flera butiker intill varann )
Däremot unnar vi oss 2 utlandsresor per år. Där kollar jag upp olika priser på både flyg och boende. Bokar tidigt boende för lägsta pris.
Vi har bra koll på vad vi har.
Vi köper det Vi behöver. Men skulle aldrig köpa något om vi inte har ekonomi till det.
När tonåringen var liten fick vi vända på varje krona och ibland räckte inte pengarna till. Sen har vi jobbat oss upp och har det bättre
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#6 Vi hade så med i några år, dock innan Z föddes men man lär sig värdera pengar på ett annat sätt när man levt så tror jag.
Jag har alltid varit ekonomisk av mig redan sen jag var barn bla pga mina föräldrar antar jag, som ofta påpekade hur dyrt allt var..även om vi bodde i en villa..
Det var väl för att lära oss värdet på pengar…Men jag har aldrig varit snål .
Köper allt som behövs..spec till hundarna..och har alltid gett pengar till behövande..
Men min man är en riktig, riktig slösa, och vill bara handla märkeskläder o liknande dyra saker till både mig, hundarna o sig själv..Jag får säga till honom att inte köpa så dyra kläder, skor, osv . Så vi väger väl upp varandra ganska bra..🤔
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag är ekonomisk köper aldrig på kredit och har inga skulder eller lån, ser alltid till att ha en rejäl buffert så man klarar ev tider av arbetslöshet, kan köpa ny frys/spis/tvättmaskin ifall de går sönder. Jag har lärt min man att vara sparsam med även om han är lite väl beroende av att vinna auktioner på tradera. Jag brukar alltid tänka efter innan jag köper om jag verkligen behöver denna grejen
Jag har en stabil ekonomi så jag känner mig trygg.
Mina föräldrar lärde mig vikten av att ha ett sparande så det finns en resurs om det kommer oförutsedda utgifter.
Jag tänker mig för när jag handlar men unnar mig saker som jag vill ha.
Om man i tidig ålder lär sig pengars värde så har man en bra grund då man blir äldre.
Jag hörde om en liten pojke som ville ha en sak men pappan sa att pengarna var slut och då svarade pojken att pappa skulle gå och ta ut mer pengar i väggen……dvs bankomaten.😊
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Numera har vi en god ekonomi och kan unna oss en del
Men jag är sparsam och gillar inte att slösa.
Vi unnar oss att resa det kostar oss en massa men det har vi bestämt oss för att unna oss.
När barnen var små hade vi det väldigt knapert
Stolt ägare till tre La permer
Jag är hyfsat ekonomisk och har visserligen inga skulder eller lån men heller ingen större buffert. Det vete sjutton om jag kommer att ha råd att ha hund igen med allt vad det innebär ekonomiskt.
Det är fruktansvärt att sådana saker som tandvård numera är en klassfråga i vårt samhälle och att folk inte har råd att gå till tandläkaren.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#10 Det sa jag när jag var liten haha! Att det bara var att hämta ut pengarna i väggen :P
#13: 😊
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris