Var rädda om er
Jag tänker på broddar och reflex bland annat.
Broddar är jättebra och inget för bara äldre utan ett hjälpmedel för alla🙂
/Maria
Broddar är jag dålig på att använda men har rejäla kängor med bra grepp.
Reflexer har jag många och anväder flitigt samt att jag har ficklampa att ta till vid behov
Stolt ägare till tre La permer
Bra tips och påminnelse till oss alla oavsett ålder 😎
Broddar använder jag men i år har jag faktiskt glömt sätta på dom när jag gått ut. Använder pannlampa och reflexväst när mörkret fallit på.
Reflex kör vi mycket på och sonen har bland annat reflexvantar och reflexmössor.
Reflexvästar inkl till hunden
Hade velat ha till katterna med men de tappar sina halsband ofta :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lätt att ramla inne också.
Har ni halkskydd under era mattor?
Halkskydd i duschen?
/Maria
#4 Halkskydd i duschen, men äger knappt några mattor.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har inte haft mattor i många år på grund av vår gamle katt Moritz men numera har vi mattor igen. Med halkskydd under😉
/Maria
Tack för påminnelsen! På med broddarna! 🙂
Inga halkskydd under mattorna, men det borde det nog vara …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inga halkskydd varken under mattor eller i duschen peppar peppar en dag kanske tanten drattar på röven 😳
Det är många som frågar efter broddar på jobbet nu. Jag jobbar på apotek.
/Fia ☁️
Har både broddar och en massa reflexer.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har icebugs då kan man inte glömma piggarna eller tappa dem. Lite halt i tunnelbanan men man får låta bli att springa till tåget på vintern
#0: Ännu en bra påminnelse: Maria! 👍😉
Broddar eller likn är bra att ha när man går ut med hundarna på våra isgator vi har här..Dom sandar/saltar gatorna här så sällan..Så går man utan så ramlar man väldigt lätt..
Reflex har jag inga…Men Vill jag verkligen att någon ska se mig, så har jag ficklampa o hundarna har alltid blinkande halsband (i mörkret) så dom ser ut som tända julgranar..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Dom där broddarna dom skulle ha åkt på igår men eftersom jag skulle till tandläkaren det är bökigt att hålla på där med broddar så lät jag bli dom men på vägen hem genar över Hemköps parkering och en ryggsäck full med mjölk och varor och halkar framstupa på alla fyra 😂
Nu gick det bra ingen knäskål gick sönder men ett vackert blåmärke under knäet börjar växa fram inte ont bara om jag tar på det så svär det långa ramsor åt mig att ge F och jag har tänkt på hur illa sandat det är det här året på orten vet inte om dom gör besparingar eller vad men riktigt illa är det speciellt i år så jag gissar det är många som halkar och slår sig fördärvade.
Förr har det vart hyggligt men nu bara ett tunt tunt fjantigt lager grus knappt ingenting så inte undra på att man far omkull.
Vi hade julmarknad i helgen och lika illa där jag tänkte fy vad lite grus på gågatan och andra ställen där knallarna fanns och mycket folk i rörelse och fortsätter det så här i vinter lär det bli många benbrott.
Hur är det hos er sandas det bra på era orter ? här har vart hyggligt förr om åren fast det har försämrats med tiden men nu i år vet jag inte om dom har brist på grus eller vad problemet kan vara och parkeringen vid Hemköp där jag damp omkull bara knöligt och is inte ett sandkorn i sikte vad jag kunde se och så många bilar och människor i rörelse så det är bäddat för halkolyckor.
På med broddarna gott folk dom behövs 😎
#13 Ajdå, låter inget vidare! Men tur det gick bra! 🤗
Bättre sandat kunde det allt vara lite överallt …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fick påminna vår hyresvärd två gånger innan de gjorde något. Det låg några centimeter snö på gångarna mellan husen och efterhand som folk gick på snön packades den ihop och blev väldigt hal.
När inget hänt på ett dygn efter första påminnelsen (som gjordes då det hade legat snö hela dagen) så påminde jag igen. På kvällen den dagen hade de saltat framför portarna på huset, men snön låg fortfarande kvar på gångarna.
Har för mig att det tog ytterligare två dagar innan de saltade resten. Så totalt tog det fyra dagar innan det var någorlunda framkomligt. (De hade dock inte saltat på gången som går ut till parkeringsplatserna.)
Det har alltid varit väldigt dålig snöröjning här, för det verkar som om hyresvärden kör efter mottot "det här är Skåne, snön töar bort till imorgon". Fast det är ju inte alltid den gör det, och det har hänt att de väntat i över en vecka innan de saltat/sandat.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har köpt kängor med utfällbara piggar/ broddar, mycket smart. Jag är så rädd för att halka inne med broddskor. De blir så hala på hårda golv
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#16: Sådana har jag också. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#16 Smart🙂
/Maria