Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 133 ggr
Maria
5

Lyckliga dagar

Har ni några extra lyckliga dagar i livet som ni minns med värme?
Berätta gärna…

/Maria

Maria
8

Jag var otroligt lycklig dagen vår son föddes och jag var lycklig dagen han flyttade hemifrån.

Det låter kanske väldigt konstigt men jag var lycklig över att fått vara med ett barn och se honom utvecklas och vara redo för ett eget liv. En liten pojke som blivit en stor och mogen man och jag visste att han skulle klara sig bra❤

Vi flyttade dessutom samtidigt som sonen så det blev inget tomt rum hemma utan nytt för oss alla.

/Maria

Soligajag1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst var man lycklig när man fick sitt första barn , min dotter .

Så vacker och bara så underbar!

Jag är så stolt över henne att hon fixar allt med familjen och jobbet.

Jag hjälper henne så gott jag kan.

Jag älskar henne så mycket .

Såklart älskar jag alla mina 3 barn men det första är speciellt.

HH 🙂

Maria
4

En annan lycklig dag är när jag flyttade hemifrån till en liten etta i andrahand tillsammans med min man.

Vi tömde mitt rum och lämnade en svart sopsäck med skräp kvar.

En sån otrolig känsla av frihet.

/Maria

Tarotstollan
2

De dagar när jag fick hem ett nytt djur och sen efteråt också självklart men den där första känslan av att jag hade en ny pälskling / dunboll och familjemedlem att älska.💖

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Heddiz
1

Oj..Vilken svår fråga du ställer! 😉

Alltså minnet är bra, men väldigt kort, ha ha..så det här är bara ngr ex som jag kommer på nu, på rak arm som varit sådär extra myslyckliga..

Som Tarotstollan skriver..när jag fått hem ett nytt djur,
speciellt.
När jag hämtat alla mina hundar som valpar.
När jag fick min häst..(som tonåring)

Andra tillfällen som jag aldrig glömmer har ju varit när jag har tävlat med häst eller hund och det har gått riktigt bra..Den känslan är nästan oslagbar..

Sen långt senare kommer…
När jag gifte mig. 😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Zadeira
2

Jag är rätt glömsk och har väl inte dagar som så jag minns, men små ögonblickshändelser.

En gång var när min första daghund trampade på något ute, ställde sig med tassen upp och tittade på mig med världens mest bedjande ögon. Sen gav han mig tassen och lät mig titta och kontrollera, och hela tiden tittar han på mig som om jag är världens räddande ängel.

En annan är nyligen när vår kompis hund som tidigare inte ens velat hälsa på mig de fyra första gångerna vi träffades (pga extremt blyg) hoppade upp till mig i soffan och lade sig med huvudet i mitt knä. Helt oväntat.

Sen minns jag en dag när jag hittade min första hästkärlek igen, tack vare iFokus faktiskt. Efter en annons där jag frågade om nån visste nåt om honom ledde till kontakt med ägaren, dit jag fick komma och hälsa på, skritta en barbackarunda och bara mysa med min absolut första hästkärlek.

Som ni märker, alla min bästa stunder har varit kring djuren.

RackarFia
2

Dagen jag friade till min fästman 😄 Men det är bara några månader sen så det hade varit jobbigt om jag redan hunnit glömma 😉
Det är ett minne jag hoppas att jag aldrig glömmer, oavsett hur lång tid det går.

/Fia ☁️