Kändisar ni träffat
Har ni träffat några kändisar?
Berätta gärna😉
/Maria
Det beror på vad man menar med träffat. Har mött rätt många, men oftast bara som hastigast. 😊
På 1960-talet träffade jag Benny Andersson i Hep Stars när de spelade i folkparken i byn där jag bodde. Var inte så gammal då, så det var ett kort möte. Han ställde ett par frågor till mig, och blyg som jag var vågade jag knappt svara. 😁
Harpo och hans Banana Band träffade jag några gånger på 1970-talet, och sedan träffade jag Harpo när han var på miniturné för några år sedan. Dem pratade jag rätt mycket med däremot.
På den tiden hade vi ett diskotek i stan där många artister uppträdde och de brukade ofta vara ute bland publiken efter showen, så där träffade jag bl.a. killarna i Blåblus, men det var när de hade slutat spela med Björn Skifs. Träffade dem även när jag studerade i Stockholm.
När jag var med en kompis i London så signerade Cliff Richard skivor på ett varuhus, så jag stod i kö en timme för att få hans autograf. Det var dock mest "löpande band", så han tittade knappt upp när han lämnade tillbaka skivan.
De danska skådespelarna i gruppen Linie 3 träffade jag flera gånger på 1980- och 1990-talen, men de är inte särskilt kända i Sverige. Även dem har jag pratat med ganska mycket, särskilt en av dem (Preben Kristensen). Bilden är från 1992 när de hade uppträtt i Glassalen på Tivoli. Dagen efter besökte Dronning Margrethe dem där. (Det är Preben som är Dronning Margrethe i videon, men det var den riktiga dronningen som var och hälsade på.) 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Träffat och småpratat med ett par kändisar om typ väder och vind, men det mest minnesvärda var när jag efter en seriös intervju kontrade med "one last question: Will you marry me?" Tuomas Holopainen (Nighwis)h blev först knäpptyst, sen sjönk slämtet in och han bad att få fundera på svaret.
Så vad jag vet finns fortfarande chansen 😂🤣😅
- Redigerat 2023-11-02 14:56 av Zadeira
Under tonåren (tidigt 2000-tal) sprang jag på en hel del skivsigneringar som ordnades i en galleria en kort promenad hemifrån. Vet inte om det räknas som att man träffat någon men de som fastnat mest i minnet är helt klart Brolle, Markoolio och E-type. Supertrevliga och bjöd på riktiga björnkramar. 🙂
Jag jobbade nattskift i kassan på en porrbio på Kungsholmen i Stockholm och där kom det in en del kända ansikten. Artister, skådisar, tv- och nöjesprofiler, politiker… Oväntat många av dem var riktigt pratglada. Man glömde nästan bort i vilka lokaler man va när man gick från att bjuda en kulturprofil på en läsk för att sen fortsätta ett samtal med en mello-artist om hur det var att delta i en sån stor tv-produktion. 😅
Oh, just ja! Innan ett nattskift passerade jag en stor park som ligger i närheten för att rasta min mosters hund jag hade med mig. Där i parken stod ett par hundägare och en av dem var Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren med sin hund Loke. Han tyckte mosters hund var väldigt söt. 😊
När mitt företag delade lokaler med ett par andra småföretagare i Stockholm så hade mina 'rumskompisar' ett par kändisar på sin kundlista. Bla kom det förbi Let's Dance-deltagare (som jag glömt namnet på), Carolina Gynning och Cissi Wallin.
När jag jobbade på hästgården här i Knivsta så fick jag träffa Tinne Vilhelmson, Mads Hendeliowitz, Erik Lette och Jeanna Högberg.
// Harley
Anders Hallgren..Sveriges första hundpsyklog. Verksam i stora delar av världen.
Tyvärr har jag så dåligt minne av ansikten så även om jag skulle möta någon hade jag inte känt igen dom.
Skulle nog gjort som en bekant, hälsade på en söt hund. Efteråt började hon fundera på var hon kände igen ägaren ifrån. Var nordman och hon skulle gå på hans konsert samma dag.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Våra grannar på landet var skådespelare och jag har träffat många som t,om är döda idag.
Ingvar Hirdvall, Lars Green, Göran Stangertz, Eva-Britt Strandberg, Sven Wollter med flera.
Björn Skifs, Gösta Linderholm, Lennart Hyland.
Jag har festat med Alan och Lisette Schulman. De var vänner till våra vänner.
Kommer kanske på några fler😉
/Maria
Nu stretchar jag begreppet "kändisar" rejält här men jag kom just ihåg att jag träffat border collien Turbo med husse på deras gård och så träffade jag polishästen Utter på en djurmässa.
Jag var bara barnet då så för mig kändes det stort. 😄
// Harley
Jag träffade Anders Bagge och pratade lite på en hundmässa.
Ett fint minne jag har är när Petter hade föreläsning på vår skola. Då jag tycker mycket om hans musik (och älskade när han var med i Så Mycket Bättre!) hade min expojkvän, som gick i samma klass som jag, ordnat så jag fick prata med Petter efteråt ❤️
/Fia ☁️
Jag har träffat och pratat med Robert Jelinek från filmen "PS Sista Sommaren" på en bar i Stockholm…för en sisdär 30 år sen..
Görsnygg var han..😉
Och så har jag träffat på systrarna Graaf på tjejtoan på ett Disco ;))
Sen har jag träffat flera författare/hundinstruktörer (från TV) som Eva Bodfäldt som jag gått kurs hos och bla Fredrik Steen som jag lyssnat på, på hundmässan i Stkh,
Jag har också sett flera kändisar + dokusåpa-kändisar…
På den tiden när vi var ute och rände på krogar runt Stureplan som yngre…
Där många kändisar höll/håller till..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag har varit svägerska till Janne Frisk i Hep stars.Han var tidigare gift med min mans syster och de var här och vi var ute i skogen och plockade kantareller
Stolt ägare till tre La permer
Jag har träffat många.
Den jag är mest stolt över är John Whitaker.
Mvh
Mig
Beror lite på vart man drar gränsen för kändis
Frida (sjunger "dunka mig gul och blå)
Afrodite
Hasse Kvinnaböske (vi var på samma hotell, så mötte han i hissen)
Oliver Ekman Larsson - ishockeyspelare
Chippen - fotbollsspelare
André Holgård (var med i Baren, Farmen, Wermland forever) är Chippens halvbror, han gick 2 klasser över mig på högstadiet. Om han nu räknas in?
Han som spelar Alex i Skilda Världar träffade vi på i en affär för många år sedan
Någon Biggestlooserdeltagare
Bland annat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De kändisar jag minns att jag träffat är Henning Mankell, när jag bodde i Maputo i Moçambique under några år, Tomas Bolme några gånger i min hemby, Lars-Åke Wilhelmsson i en tygbutik med hans hund Pajas och så jag har hastigt träffat på Rolf Lassgård.
Jag försökte stöta på Lena Ph efter en koncert men hon var inte det minsta intresserad. Det var när jag var typ 20 år. Haha