Irriterad på Dollarstore
För tredje gången i rad, har dom skannat in den dyraste produkten 2 gånger i kassan. Jag är väldigt noga med att kolla kvittot och upptäcker då detta. Det konstiga är att det aldrig är en vara med lågt pris, utan alltid den dyraste.
Man måste då plocka upp varan, som ska skannas igen, dra sitt betalkort och sen vänta 3 dagar innan pengarna kommer in på kontot. Väldigt irriterande om man har bråttom. Så tänk på att kolla kvittot redan i affären.
- Redigerat 2023-10-28 08:03 av Maria
Jag tror aldrig jag varit på Dollarstore.
Trist när det inte fungerar 🤨
/Maria
Jag har alltid gillat Dollarstore. Dom har stort utbud med låga priser. Där finns allt man kan tänkas behöva. Men efter detta så har jag tröttnat.
#2: Jag tycker du ska maila Dollarstore. De borde vara intresserad att veta och åtgärda.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#3: Jag har precis gjort det. Undrar om jag kommer att få svar?
#4: Det vore ju dåligt om de inte svarar men tyvärr är det så på många företag.
Sorgen är kärlekens pris
Det va längesen jag handlade på Dollarstore.
Tråkigt för dig att det blev fel .
HH 🙂
Alltså det här låter ju genomkonstigt så där får dom absolut inte göra och själv har jag aldrig besökt Dollarstore tack och lov men så har dom bara smäck och ingen kvalitet såna butiker undviker jag till varje pris dom är inget att ha och det ser vi här nu i trådstarten.
Vad är det för en billig butik som låser andras pengar på detta viset det här kan omöjligt vara lagligt 🤬 och det enda jag vart med själv om är reserverade belopp men dom är i sin fulla ordning och syns på bankens sida men det här jag blir faktiskt arg så jag brinner och inte har jag något vettigt svar heller vart f du kan vända dig.
Känner bara så tragiskt med dig och fler med dig det här ska dom inte gå lösa med det här ska ni ropa högt om överallt i alla medier dom ska synas dom ska åka dit och det med besked såna lymlar ska inte få bedriva verksamhet.
Där jag jobbar i kassan och de kommer tillbaka och vill ha en retur så är det upp till tre bankdagar som gäller. Det beror på bankerna. Vissa får pengarna direkt och andra får vänta.
Som kund brukar jag alltid kolla när de slår in varorna i kassan. Då ser man om något blir fel och det kan lösas direkt.
Mvh
Mig
Konstigt, handlat massor på dollarstore men aldrig varit med om det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Det är normalt att det tar 3 bankdagar innan pengarna kommer på kontot och som tidigare skrivits så är det bankregler jag har jobbat på systembolaget och även där tar det 3 dagar ifall något blir fel eller man vill göra återköp då tar det 3 bankdagar innan pengarna kommer på kontot. Vill man inte råka ut för det så kör man med kontanter istället för reglerna säger att på det sättet man handlar så ska pengarna returneras så betalar man kontant får man kontanter tillbaka ifall något blir fel. Jag tar alltid papperskvitto som jag kollar i butiken det är ofta det blir fel numera inte bara på Dollarstore.
#10 Just det. Det var något vi handlade för ett tag sedan. Jag har glömt vad det var men minns att det tog tre dagar innan pengarna var tillbaka.
/Maria
#7: Jag håller inte riktigt med dej om att dom bara har "smäck" i sortimentet.
Jag handlar ex köks- och hygienartiklar där, som samma märke kostar betydligt mer i andra butiker. Ex L Óreals schampo m,,. Kolsyrepatron kostar 30:- inbyte, på andra ställen 59:- Igår köpte jag bl.a. vinglas, 6 st/80:- (man stämplade då in 2x80:- ) Köper ofta lek- och pysselsaker till barnbarnen för billig penning.
#8: Det är inte alltid man kan kolla vad som slås in i kassan, när man håller på att plocka upp från vagnen.
Jag har nu fått svar från Dollarstores huvudkontor, där man beklagar det inträffade.
Man ska nu överlämna detta till plats- ansvarig chef.
#14: Så bra att de tar det vidare till butiken.
Sorgen är kärlekens pris

Tråkigt när det blir fel såklart.
Tycker Dollarstore annars är en bra butik att handla vardagsprylar i. Kökssaker och städdaker är ofta billigt.
Sist hittade jag jättefina mattor.
#12: precis.
De flesta av mina måldukar kommer ifrån dollarstore.
Köper också gärna köksprylar därifrån (teflonpannor etc).