Tända lampan
Hurgördu när du har upp och kissar på natten .
Tänder du lampan då?
Stolt ägare till tre La permer
Det behövs inte här. Har 17 lampor på husen runtomkring som ger tillräckligt med ljus i lägenheten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nej, det gör jag inte. Har en ljusslinga i hallen som ger lite ljus och sen lyser det in utifrån, och det räcker för mig. Tycker det är så obehagligt med skarpt ljus när jag är halvsovande
//Jessie
Jag tänder lampan i hall och toa.
Jag har lärt mig den hårda vägen. Tände aldrig då men en natt missade jag dörröppningen och gick rakt in i dörrkarmen. Slog pannan och ansiktet rejält i karmen. Yrvaket tittade sambon upp och sa "jag har ju sagt att du ska tända" Det brukar gå bra snyftade jag. Aj aj …..man lär sig 😊
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-09-25 19:20 av beem
Det beror lite på vad jag känner faktiskt. Har ofta nån form av litet ledljus typ en väldigt svag ljusslinga eller så tänd så då behövs inte mer.
Inatt hade jag det dock helsläckt och trampade såklart på hunden 🤣
- Redigerat 2023-09-25 19:27 av Zadeira
Vi har svaga nattlampor så jag tänder inte.
/Maria
Nej, det behövs inte, jag hittar med slutna ögon.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi har några svaga nattlampor och i badrummet lyser grannens utelampa in, så det behövs inte, fast den här veckan har jag tänt, så att jag inte ska råka trampa på lilla Nano.
/Désirée
Tänder inga andra lampor förutom lyset i badrummet. Hittar så bra i mörkret ändå 😊
/Christina
Nä, hittar fint!

Mina ögon har svårt att växla från mörker till ljus så jag tänder inte.Det står en gatulampa straxt utanför vårt badrum är lite lagom ljust nattetid så jag tänder inte.
När vi bor på hotell brukar vi ha en lampa tänd i hallen eller badrummet
Stolt ägare till tre La permer
Nepp, bara i badrummet o ibland tänder jag mobillampan
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Lyser med mobilen till badrummet, tänder lampa där sen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ligger där i mörkret och kissar på mig av rädsla vågar inte gå upp för alla spöken som finns på gården dom kan ju komma och äta upp mig 👻 😂
Nä men allvarligt jag tänder upp lite har dåligt med belysning utifrån och fördraget så det är rejält mörkt och katter som svansar runt dom vill jag undvika att kliva eller snubbla på så dom gör sig illa och dom kommer gärna upp dom med när jag börjar röra på mig. Det är inte ofta jag behöver gå på natten men dom gånger jag gör då vill jag ha koll på vart katterna befinner sig.
Jag har en lampa tänd hela natten som lyser både i "sovavdelningen", rummet och på toan. Har en i köket/hallen också, delvis för att ljusknapparna sitter dumt till så jag måste gå igenom hela rummet för att tända.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com