Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 310 ggr
Maria
2

Vad är bäst med hösten?

Vad tycker ni är bäst med hösten?

/Maria

[Zefirka]
1

Att jag fyller år då och alla fina färger på löven

Fridaaaa
2
  • Värmeljus inne
  • Höstfärgerna
  • Elda i karminen
  • Svalare för djuren

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
3

Åh, jag kan inte välja bara en sak så det får bli en lista:

• Mörkret
  • Temperaturen
  • Färgerna i naturen
  • Halloween
  • Mysfaktorn
  • Sockpremiär
  • Pumpaskörd
  • Inspirationen (får alltid sån skaparglädje om hösten)

// Harley

Maria
3

Jag tycker om kvällarna som blir allt mörkare.
Jag tycker mycket om alla höstfärger trots att jag älskar sommar och värme.

/Maria

Tarotstollan
3

Lagom temperatur.
Krispiga luften.
Färgerna.
Tempot runt en saktas ner. Inte så stressigt som det är under sommaren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DesK
1

Dom vackra färgerna
Den krispiga luften
Mys med levande ljus och brasa
All den fantastiska maten och skördefesterna

/Désirée

Lia
1

Svalare temperaturer, röda löv, rostade pumpafrön, Chucky, Beetlejuice, Mårten gås, skogspromenader, frisk luft.

CasaRamon
1

#4: Kunde inte sagt det bättre själv. 😊

[Moon AppleGrey]
1

I likhet med DesK, så gillar jag färgerna (finns det något vackrare än gula och mörkröda löv?) och den krispiga luften.
Skogspromenader är vanligtvis härliga så här års.

Tycker också om när första frosten kommer, då det känns som att vintern äntligen är på väg. 😁

Carmarino
3

Tycker det är skönt med lite svalare väder och att luften känns klarare och lättare att andas.

Sedan längtar jag efter att det ska bli ännu lite kallare så att jag kan utnyttja min balkong som extra kyl. Eftersom jag nästan alltid lagar flera portioner varje gång jag lagar mat så är det bra att kunna ställa ut lunchlådorna på balkongen för att svalna, istället för att behöva lägga dem i isvatten för att kylas ner. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
3

#10 Jag har aldrig kylt ner lunchlådor 😯

Behöver man det?

/Maria

Carmarino
1

#11: Enligt "expertisen" så ska man göra det så snabbt som möjligt för att maten ska hålla bättre. Bakterier förökar sig snabbt i varm mat i rumstemperatur, och om man sätter in varm mat i kylen eller frysen så höjer den temperaturen så att övriga livsmedel påverkas.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
1

#12 OK, jag har aldrig ställt in varm mat i kylen utan lunchlådorna har fått kallna på köksön 😉

/Maria

Carmarino
3

#13: Så gör nog de flesta - även jag har gjort det ibland - men det är inte det bästa ur livsmedelssynpunkt. Än så länge har jag dock inte blivit matförgiftad, peppar, peppar… 😁

CasaRamon
2

Varm mat som ska frysas in, ställer jag på frysblock, då kyls den ner snabbare.

Carmarino
1

#15: Har en förmåga att glömma lägga in frysblocken i frysen, eftersom jag oftast inte har plats till dem. 😊

beem
3

Hösten är för mig en tid då allt blir lugnare. Sommarstugan är stängd och båten på land. Trädgården klarar sig själv.
Gillar den svala friska luften och de vackra färgerna i naturen.
Det tråkiga är att det blir mörkare fortare på kvällen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

worst
3

Bär, frukt, svamp… Skördetider!
Sedan är det skönt att veta att jag kan reglera värmen med kläder istället för fläkt och solfjäder, 15-20 grader passar mej bäst!
Så slår jag på fönsterbelysningen igen efter sommaruppehållet, det blir mysigt!

Maria
3

Ja alla lampor och ljus som man kan tända är mysigt.

/Maria

[Vargnatten]
3

Allt allt allt är bäst med hösten och jag blir toklyrisk den här årstiden hösten har alltid vart min grej jag bara älskar den 🤗

Carmarino
3

Kom på en annan sak; luften blir mindre fuktig. Är så trött på att handdukarna aldrig hinner torka ordentligt. Det räcker med att man torkar händerna så blir de fuktiga direkt.

TatsuOni
3

De fina färgerna.

Perfekt temperatur för utomhusträning.

Min pollenallergi börjar ge med sig.

Ankorna och katterna tycker om temperaturen.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

citytjejen
2

Gillar att luften känns så frisk och att det skymmer tidigare är mysigt. Sen när det kommer till kläder så ser jag fram emot att börja använda vissa klädesplagg och skor så som polotröja och stövlar som jag tycker är så snyggt.

Sen är det inte heller fel med en god höstgryta på t.ex högrev och ett gott glas rödvin till 🙂

/Christina

aggeelin
2

Hösten är ingen favorit det är mysigt att tända ljus.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Heddiz
4

Det jag tycker är bäst och härligast med hösten är att det ÄNTLIGEN blir svalare väder…
och det i sin tur betyder att jag kan vara inne mer med "gott samvete" och göra mer "innesaker" som tex, baka, chatta, titta på film, osv.😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

beem
1

#25: Håller med man kan sitta inomhus utan dåligt samvete.😊

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

aggeelin
1

Jag försöker sitta ute så länge det går!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet