Saker ni ångrar
Har ni saker ni ångrat här I livet?
/Maria
Själv ångrar jag sååå mycket att jag aldrig gick med och såg Queen.
Jag var övertygad om att de var bäst i studio och inte live???
Hur dum får man vara?
/Maria
Jag har levt ett tufft liv. Men ångrar något- nej. För utan dessa erfarenheter hade jag inte varit den jag är.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1:
Ojoj, , det kan jag verkligen tro . Vem vill missa att se Queen Live!!
😀😊
Du får titta på filmen om honom , den är riktigt bra !!
HH 🙂
#3 Jag har nog sett allt om Freddie Mercury 😃
/Maria
#4:
Toppen!! 😊👍😀
HH 🙂
#1: Jag har sett Queen live, men det var i slutet av 70-talet när de var nära att lägga ner bandet. Ville egentligen gå och se Kris Kristofferson och Rita Coolidge, som spelade samma kväll, men mina kompisar ville hellre se Queen.
Var inte jätteimponerad då, och önskade att jag hade gått på den andra konserten istället, men nu är jag ändå glad att jag följde med kompisarna. Hade nog ångrat mig efteråt annars. 😊
Brukar numera inte ångra något, eftersom jag ser det som erfarenheter jag kan lära av.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6 Det här var också 70-tal.🙂
/Maria
#7: Queen var bättre både tidigare och senare, men just när jag såg dem var det mycket bråk i bandet och det märktes på stämningen mellan bandmedlemmarna. Det kändes mest som om de helst ville vara någon annanstans.
De bästa låtarna den kvällen var We will rock you och We Are the Champions.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Oj. Stort och smått.
Ångrar att jag inte köpte en viss lägenhet som jag tyckte var helt fantastiskt, men tyckte att det skulle vara lite för dyrt. Men det hade varit en fantastisk upplevelse och investering.
Ångrar att jag köpte en viss bil.
Ångrar att jag inte var modigare och berättade att jag var kär i en person under gymnasietiden.
Ångrar att jag var för tydlig med att jag var kär i en annan, så det blev ointressant för henne.
Ångrar att jag inte startade eget företag tidigare än jag gjorde, för att jag trodde att det var svårare och läskigare än det var.
Ångrar att jag inte passade på bättre, när vissa möjligheter tillfälligt dök upp. Man vet aldrig när det är för sent.
Generellt tror jag att jag mer ångrar saker jag inte gjort, än som jag misslyckats med.
Om jag fick ge tips till mitt 15-åriga jag, hade det nog varit just att du kommer ångra mer att inte försöka, än du kommer våndas över att misslyckas med det du faktiskt försökte göra.
Sant för flirtar, kärlek, relationer, sex, jobb, boende. Ja, det mesta faktiskt.
Mvh // Johan
#10 Där tror jag du satte huvudet på spiken.
"Generellt tror jag att jag mer ångrar saker jag inte gjort, än som jag misslyckats med"
/Maria
Det är rätt få saker som jag skulle kunna gjort om i samma situation men jag ångrar att jag inte bad mina farföräldrar fara åt h-vete, åtminstone när jag var vuxen.
Jag ångrar även att jag inte hade tillräcklig tro på att mina föräldrar kunde rett upp situationen, jag berättade aldrig om hur dåligt jag mådde med mina farföräldrar.
Sen är det nog snarare saker som jag tycker är synd att jag inte visste eller gjorde. Om jag kunde träffa mitt tonårsjag så hade jag velat ge henne en jättestor portion självkänsla och att våga tro på sig själv!
(Det hade jag i och för sig velat ge mitt nuvarande jag också!)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag ångrar att jag tackade nej till ett par airpods för ett par år sen. Fick det i födelsedags present men jag tyckte inte dom satt bra då, så vi lämnade tillbaka dom. Men efter en vecka så behövde jag hörlurar och fick låna från min syster (det var hon som gav mig airpods i födelsedagspresent) och då satt dom jätte bra.
Blev jätte besviken på mig själv då.
/ Lilsan :>
Det finns och kommer alltid att finnas saker som vi ångrar både stort och smått och ånger kan också vara något väldigt bra för oss för med ånger lär vi och vi växer som människa och förhoppningsvis gör vi inte om misstagen igen.
Jag tror alla av oss någon gång sagt eller gjort saker som vi ångrar och har vi inte det då är vi inte människa för det är mänskligt att göra fel eller säga saker som vi inte menar för vi är bara människa.
Jag har personligen på min resa kommit fram till att har jag sagt eller gjort något som sårar eller gjort fel så vill jag rätta till det och sen gå vidare med att lära mig av mina misstag.
Nu har jag inte vart en hemsk person men nog kan jag slänga ur mig saker ibland och har alltid kunnat jag är så direkt öppen och kanske för ärlig för mitt eget bästa så det finns situationer som jag fått förklara för människor att det egentligen inte var illa ment det var bara för ärligt och som jag upplevt det så har det tagits emot väldigt fint och istället byggt upp en god vänskap och relation.
Något som är oerhört viktigt för oss alla är om vi gör misstag oavsett vilka dom är mot oss själva eller andra att våga stå för och göra om och göra rätt det är något som vi kommer väldigt långt med.
Min man hade möjligheten att få vara med och segla hem en stor Swan från Teneriffa. Han valde jobbet framför seglingen och det har han grämt sig över.
/Maria