Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 164 ggr
Soligajag1
3

Second Hand som jag gillar .

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejsan !

Äntligen har Second Hand öppnat igen efter att dem haft semester stängt i många veckor.

I Måndags va det inte så mycket saker jag va intresserad av men hoppas dem fått fram mer saker nu. Öppet idag mellan 09-15 ( Lunch stängt mellan 11.30-12.30.

Brukar ni handla på Second Hand eller Loppisar .

Mina fynd.

HH 🙂

• Redigerat 2023-09-21 08:20 av Maria
Maria
2

Jag brukar kolla på olika ställen.
Numera är det ganska dyrt tycker jag. I alla fall loppisar här I stan.

Ibland hittar man något man tycker om.

/Maria

Åsa S
2

Jag åker på loppisar minst 1-2ggr i månaden då jag är vid min sommarstuga där finns det loppisar med vettiga priser, I stockholmstrakten är det ofta ingen ide springa på loppisar ofta är det bättre priser på att köpa nytt där

DesK
1

Jag gillar att handla begagnat och tar en runda då och då till dom butiker som finns runt omkring 😊

/Désirée

Fridaaaa
1

Köper mycket kläder till sonen.
Köper delvis till mig men är på ställen där jag kan testa, sällan via nätet begagnat

Men möbler mm köper jag gärna begagnat.
Vissa köksgrejer tex köper jag inte begagnat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CasaRamon
2

Både mannen och jag, gillar loppis och second hand. Dessutom auktioner. Både nätauktioner och slagauktioner.

Soligajag1
1

#5:

Det låter perfekt!!😊👍

HH 🙂

Soligajag1
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Andra saker jag köpt på Second Hand , Loppis .

Denna leksak till barnen , som jag köpte så fick dem leka medans dem vuxna fikade , mina fina blåa tallrikar , sen dem fina skålarna .

HH 🙂

CasaRamon
2

Fint. Man kan verkligen göra fynd. 👍

[Vargnatten]
2

Jag är jättedålig på loppisar och secondhand däremot antika saker och auktioner men auktioner vill jag ha live inte online tycker det är en sån härlig stämning och här omkring brukar dom vara i gammelgårdar bystugor fäbodar och såna mysiga ställen som ger en underbar gammaldags atmosfär.

Inredning möbler från förr i tiden är jag snabb på och har hela mitt hem i 1800-tal och tidigt 1900 och 40-50 samt 70 tal men det mesta är från släkten som var väldigt bra på att spara på sånt här men saker som kläder, skor och sånt man äter och dricker på det kan jag inte tänka mig att köpa men det finns så mycket sånt efter släkten och då vet jag vart det kommer från så det känns helt ok.

Det är helt otroligt vilka fynd man kan göra och jag har hittat saker som handvirkade dukar för bara 5, 10 och 25 kronor ofta från dödsbon hur vackra som helst och rejäla handarbeten.

#7 Kanonsnyggt och dom djupa tallrikarna på runda bordet med fatet som kopparna står på så himla tjusigt och vackert 👍 jag är så såld på allt gammaldags saker och ting gjordes både rustikt snyggt och rejält förr i tiden till skillnad från idag allt är smäck men på den tiden var det annat det gjordes ordentligt med kvalitet 😎

• Redigerat 2023-08-17 15:23 av [Vargnatten]
Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Okej , vi tycker alla om olika saker , så är det .
Dem tallrikarna och fatet har jag köpt på ett Loppis där jag hade ett stående bord , ( man behövde inte ta hem sina varor utan det va stängt när vi gick hem
allihopa , man la bara på en duk eller ett stort lakan över sina varor .

Sen kom man dit nästa dag , öppet mellan 12-18 , Tisdag -Fredag , Lördag -Söndag , 10-15.
Idag är det en annan som har det stället , synd . För det va ett jättebra Loppis , en Mötesplats för många , det kom dit folk , säljare , "knallare " som det kallades när vi stod på marknad .

På sommaren hade han ägaren hyrt ett stort fält där vi alla kunde sälja våra varor , sen på kvällen bjöd han på grillat med hemlagad Potatis sallad , grönt .Dryck.
Helt fantastiskt.

Här är det Loppiset jag brukar ha i lokalen här var jag bor . Så mysigt . Mimer har gjort om en bostad till denna lokal som vi hyresgäster kan hyra .Toppen!!

HH 🙂

Tarotstollan
2

Har köpt en del köksprylar, skålar, fat, böcker osv.
Kläder är ingen idé ens att leta efter eftersom de inte hänger dem i storlekar utan man får leta runt och det orkar inte jag hålla på med. De har ofta inte kläder i större storlekar ändå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!