Sjunger ni i kör?
Som frågan låter.
Är ni med i någon kör?
/Maria
Nej, men jag skulle gärna göra det om jag bara kunde sjunga. 😉
Det är nyttigt att sjunga i kör och säkert roligt. 🎵
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nej men vad med i 2 olika körer under en 5 års tid :)
#1 Jag var med i Jerker Leijons kör "vi som inte kan sjunga" i flera år. Han var en helt underbar tonsättare, kyrkomusiker och körledare.
Jag kan verkligen inte sjunga men älskar att sjunga så jag får göra det när jag är ensam.😉 Han fick med oss alla och det var verkligen sångglädje.
När han dog bara 53 år så försvann lusten.
/Maria
#3 ❤🎵
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nej jag sjunger inte kör.
Om jag skulle göra det fick det bli i en kör som Maria beskriver "vi som inte kan sjunga". Jag sjunger gärna för mig själv. Jag gillar de gamla allsångerna.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Japp
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Inte numer var med i många olika som ung sen var vi en grupp i kyrkan som turnerade runt i olika kyrkor och sjöng. Det har mest vart solosång för mig men allt eftersom jag blivit äldre har det tunnats ut nu är det ingen kör men nån enstaka gång kan jag ställa upp och sjunga.
Lite trist för jag saknar den tiden men det finns inget utrymme för kör och det är lika med olika instrument som jag spelat genom åren det enda som är kvar är tvärflöjt men jag märker jag har tappat en del där och noter kan jag inte mycket allt går på gehör. Tänkte faktiskt senast idag kanske skulle jag hoppa med igen i nån kör i kyrkan här det skulle vara roligt men det är inte läge för det just nu så jag får se längre fram om det finns utrymme att återuppta det för det är både roligt och blir en sån härlig gemenskap 🎵
Jag har sjungit i flera körer. Det slutar alltid med att deras repetoarer inte matchar mitt msuikintresse,
Jag vet att det finns hur mycket som helst i olika gengrer och stilar som hjälper en att komma vidare med sin röst, men jag vill ha en kör baserad på rockmusik, mot metalhållet.
Nej och aldrig varit.
Kan inte sjunga och nja inte så intresserad heller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gick en musiklinje på gymnasiet så då behövde jag sjunga i kör. Vi var 8 som gick linjen samt då alla tvåor som hade valt musik som ämne och därmed blev tvingade att vara med i kören. På så vis var nivån VÄLDIGT blandad…