Tips på present till 6-åring
Mitt lille barnbarn fyller snart 6 år och denna gången önskar han sig inget särskilt.
Jag har jättesvårt med att komma på något.
Någon som har tips?
/Maria
Tycker han om Lego? Det brukar gå hem i den åldern.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

En dag på ett roligt badhus?
Stolt ägare till tre La permer
Vet du vad ditt barnbarn har för intressen? Om man lyssnar på människor är presenter sällan svårt enligt mig. Ofta nämner folk saker de gillar, behöver eller tycker är häftiga men få människor lyssnar tillräkligt för att snappa upp detta.
Gillar han ridning? Cykling? Böcker? Tv-spel? Datorspel? Film? Målning/ritning? Dinosaurier? Riddare? Cowboys? Vapen? Poliser? Brandmän? Dans? En dag med dig?
- Redigerat 2023-07-05 08:16 av Jillyana
Någon fin sagobok med mycket bilder, lego är alltid kul.
/Désirée
Tack för tips.🙂
/Maria
Nu vet jag att han önskar sig schackspel.
Han vill gärna lära sig spela och det var ju kul😀😀
/Maria
#6: kanon! Det finns både billigare och dyrare shackspel därute i olika material, trä, plast, metall, marmor mm. Finns dessutom böcker som lär ut hur man spelar :) Så jag kan tänka mig att en kombination av ett billigare shackspel och en lärobok blir väldigt uppskattad :)
#7 Jättebra tips med en bok till🙂
/Maria
#2:
Det tyckte jag va ett toppen förslag . 😃👍
HH 🙂
#2 Badhus är såklart jätteroligt men jag själv kan inte gå med och så brukar han vara på badhus med sin mormor.
Vi slåss om honom😉💕
Jag får hålla mig till prylar.
/Maria
#11: måste ju inte hålla dig till prylar bara för att hans mormor har "resarverat"# badhuset. beroende på intressen kan ni gå på bio, museeum, djurparker, ta ridlektioner, vandra, campa (på camping eller i skogen), åka på nöjesparker, tivoli, marknader mm.
#12 Självklart inte😉 men i mitt fall är jag lite begränsad och då är prylar perfekt.
/Maria
#13: okej då förstår jag :)
Nu har vi fått köpt ett schackspel av märket Alga🙂
/Maria
#15: ooooh! Det var mitt första shackbräde! Jag fick det som liten unge en jul och det var superkul!
#16 🙂
/Maria