Godmorgon torsdag 29 juni
God morgon på er.
Här är mulet och regnet hänger i luften känns det som. Det är drygt 18 grader ute.
Ha en bra dag alla.
/Maria
#1 Så vacker bild 🙂
/Maria
God morgon
Mötet igår gick bra.Vi har fått lite ny insikt och verktyg för att jobba vidare,
Vi ska testa lite andra tankesett och träffas om fyra veckor.
Planen för idag var att åka ut på sjön men nu ser vädret inte så lovande för båtutflyketer så vi får väl se hur det blir.
Mulet och 20 grader
Stolt ägare till tre La permer
God morgon 😊
Mulet och ca 18 grader här. Idag ska jag fortsätta med att beta av mina dåliga samveten och så ska jag plocka mina första egna gurkor 😊
#1 Vilken vacker bild 💖
#3 Så jättebra att mötet blev lyckat och att ni fick lite bra verktyg att jobba med.
/Désirée
God morgon! Ska precis äta frukost på ridlägret. Sedan blir det FULL RULLE! Teddy är piggare än vad jag trodde, vill jämt galoppera. Ha det fint!
#1:
Så magiskt foto!! 🌞😊
HH 🙂
God morgon! 23 grader och jag äter min frukost ute.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Godmorgon!!!
Här är växlande solighet och 22 grader, men det ska bli varmare…
Ingen katt ville sova inne i natt, men två av dom kom när jag öppnade nu på morgonen.
Sent i kväll kommer ägarna hem igen, och katterna blir mycket glada. Jag är då bara en nödlösning i deras vÄrld!!!
God morgon. Halvklart ute och 22 grader. Har lyckats vända tillbaka dygnet, tror jag, så kanske att man hinner gå ner och bada idag vid nåt tillfälle.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Go0d morgon. Varit hos tandläkaren nu. Mulet här men än då nästan 27 grader. Helt orimligt tycker jag 😅
#12 Härligt 🙂
/Maria
Godmorgon! Denna vecka har det varit mycket stall! I söndags, tisdags , onsdags och kanske idag ochså. Rini har blivit körd och gått en lektion privat hos en tränare med mig, padocken var tråkig så tror inte det blir jätte mycket sådant, även om det är bra för både honom och mig, ponnyn tycker ju att det är mycket roligare att trava fort ;)

Ha en bra dag alla!
God Mitt på dagen !
Vilka härliga bilder ni bjuder på i tråden 😎
Varmt i vanlig ordning men i morgon ska regnet och åskan komma vi hade ett väder som drog förbi oss i går men bara lite skvätt regn och några åskknallar.
Idag hände det jag bävat för och tack och lov var jag in till mina föräldrar när telefonen ringde. Vi bor på samma gård inte i samma hushåll men en bedragare ringde och mor som är dement svarade.
Jag var precis på väg upp till mig men hörde hon svarade med ordet säkerhetsdosa och då hade hon pratat några ord med killen som ringde men där gick larmet i mig direkt när jag hörde ordet.
Snabbt går jag ner och rycker telefonen mycket riktigt en snubbe från "banken" skulle så snällt och gulligt byta ut säkerhetsdosan för den var gammal eller något sånt. Jag bad honom ju fara med alla fula bokstäver jag kunde komma på och ingen av föräldrarna har varken internet, dosor eller telefon med såna funktioner så inget kunde hända och mor vet inte ens längre vad hon har för kod till sitt bankkort.
Hon är helt bunden i inomhus och har växelvård sen glömmer hon nästan allt och här ser man hur lätt det kunnat vara om hon nu haft dosa att gå på för hon förstod inte det där alls vilket hon har gjort förr men demensen har försämrats och det är för hemskt hur lätt gamla kan luras.
Dom hade ett samtal för en tid sedan men då var det en försäljare samma där jag var inne hos dom och slängde på luren sen har försäljare vart tysta efter att jag fixade till NIX igen men NIX stoppar inte bedragare som utger sig för att komma från banken.
Nu gick det här bra och tack och lov har dom inte tekniken men många äldre har och så lätt det är för dom att gå på och dras med mor har ännu inte förstått efter dagens samtal hur illa det där kan gå det är något hon förstått förr men nu syns det att omdömet mer och mer försvinner det såg jag efter dagens övningar.
Hua hur det ska behöva vara, skrämmande hur oerhört fräcka människor det finns ☹️
Ha en fortsatt fin dag alla.
#14 Vad mysigt! Härliga dagar när man är i stallet!
Tyckte det var lite varmt inne så jag satte på fläkten.
Upptäckte sedan att jag hade på mig min tjocka fleecetröja😃
Det måste gått av bara farten i morse.
/Maria
#18 Vilken mäktig bild.
/Maria

Några va de nya husdjuren kommit, afrikanska jätte snäckor bäbisar. Mina är luna, Mithras och Juno, resten är min hamsteruppfödares :)
#19 Hoppas att vi hinner i hamn innan regnet tar oss.
Det blåser regn vindar och det kommer enstaka droppar
#17: hoppsan!
Jag nästan frös när jag cyklade för det blåste lite - jag har blivit "för van" med värmen!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#15. Mamma ringde i dag och sa att de hade ringt från "Media Market" i går till henne och ville att hon skulle lösa ut två paket som de hade där nere till henne.
Hon blev både förvånad och förbannad eftersom hon inte hade beställt några saker av dem, hon fattade inte ens vad det var för några verktyg kärringen försökte påstå hon hade beställt.
När då sen kärringen försökte med att de var tvungna att annullera och mamma skulle uppge sina siffror sa mamma några väl valda ord till henne och då slängde kärringen på luren.
Så nu försöker de lura gamla människor med att de köpt saker från legala affärer och komma åt deras siffror genom sådana lurendrejerier.
Som tur är mamma helt klar i huvudet och fattade ju med en gång att de försökte lura henne, så hon blev så arg och språket blev därefter!😁
Jag är glad att hon själv klarar av sådan här skit!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#23 Fruktansvärt att försöka lura äldre,