Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 150 ggr
_Fisken
8

Ljud vid datorn

Jag jobbar ofta vid datorn, både på jobbet(!) och hemma. Ibland är det stressande och har musik för att dämpa såna känslor. Använder mig av Spotify. Hittade nu "ljud" från naturen på Spotify. Då jag har hyggliga högtalare kopplade till datorn så spelar jag gärna upp "regn i skogen". Det finns även "Ocean waves" också - och en massa andra.
Det är riktigt trivsamt ska ni veta. Det är som att sitta på en stubbe i skogen!

Maria
3

Ska kolla detta.
Ocean waves låter ljuvligt.

/Maria

[Vandra i Skönhet.]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#0 Instämmer helt med dig brukar köra lite ljuvliga lugna toner nån gång ibland i bakgrunden och den här tycker jag väldigt mycket om både i bild och ljud den är helt underbar😎

DesK
2

Jag kör allt ljud direkt i hörapparaterna, via blåtand, det är suveränt och får ofta olika förslag på sådana här listor med ljud från naturen och/ lugn musik från både Youtube och Spotify 😊

/Désirée

Fridaaaa
2

Jag föredrar musik vid datorn, däremot på kvällarna, brukar vi starta sånt när sonen ska sova, lugna fridfulla ljud tex från skogen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vixxen
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Använder lugn pianomusik!

• Redigerat 2023-06-09 10:20 av Vixxen
Calcifer
5

Nu kommer jag inte ihåg vad sidan heter, men jag hittade den förr i tiden när jag brukade skriva. Där kan man själv utforma sina bakgrundsljud. Jag hittade den när någon rekommenderade för den har typ Harry Potter inspirerade ljud (bland många många andra). Där kan man välja allt från droppande ljud, till småprat, till spraklande eld, osv. Sen även naturljud. Tanken är att man ska kunna utforma bakgrundsljuden till att ge en känslan av att befinna sig där man nu vill befinna sig. Ute i skogen, nere vid havet, i ett grupprum i skolan, framför en eld, osv.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
5

Jag visste väl att jag hade bokmärket kvar! Här är sidan jag använde. Den har en massa förslag på ljud andra skapat men man kan även göra egna!

https://www.ambient-mixer.com/

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Listen online to relaxing sound atmospheres, ambient music or chilling sound effects. You can even create and mix your own moods, all for free.
_Fisken
1

Många bra förslag!! Det finns mycket att ösa ur. Nog påverkas man rejält av vad man hör. Det påverkar en mycket.