Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 284 ggr
Fridaaaa
1

Planer i sommar

Har ni några planer i sommar?
Jobbar ni? Semester? Pensionärer? Sommarlov kanske?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
1

Jag har semester fyra veckor, mitten av juni till mitten av juli.
Tänker vara hos min mamma i två-tre veckor. Är en större loppis vi båda vill åka på och så brukar det bli diverse dagsutflykter, men vi har inte planerat något mer specifikt än så.
Min morfar har ett sommarställe som på grund av hans hälsa sannolikt kommer säljas efter denna sommar, så vi kommer säkert vara där en del också.

Sen blir det mycket att göra på jobbet när jag kommer tillbaka, för då är det flest som har semester och därför mest att göra. Men det löser sig säkert.

//Jessie

[Zefirka]
1

Jag ska på läger, åka till Danmark, campa m.m

• Redigerat 2023-05-27 11:01 av [Zefirka]
Maria
3

Min mans sommarplan är att bygga ut sin verkstad vilket innebär att vår lilla tomt blir ännu mindre.
Han kan behöva det när han slutar jobba så han har nåt att göra😃 Han är ju 67 år.

Mina planer är att bara hänga med på tåget.

/Maria

Fridaaaa
0

#2 Vad är det för läger? Låter spännande :)

#3 Då har han/ni att göra i sommar :) Kul med lite projekt

[Lilium]
0

Mina planer är väl tat vara i stallet så mycket som möjligt. Hjälpa till där, vara hundvakt massor när folk åker på semester, kanske hjälpa till på något trav läger, vem vet?

Osäkert vad jag ska hitta på med andra ord 😀

[Moon AppleGrey]
0

Mina planer under semestern är att ta bussen ut till björnön (förutsatt att jag får med mig mamma), och ta en fika där och kanske till och med ta ett dopp i sjön.

Zadeira
1

Jag har precis fått praktikplats hos en hundfrisör/hundspa, två dagar i veckan i 3 månader så utöver det kommer jag nog mest göra dagsutflykter. Vi tänkte åka till Skånes Djurpark en dag, sen ska vi till Blekinge i alla fall över en helg.

Fridaaaa
0

#7 Skånes djurpark är så fint, har vi varit senaste 2 åren nu :)

Åh Blekinge, vad trevligt, där bor jag :)

Zadeira
0

#8 Ja vi gillar Skånes Djurpark och brukar åka minst en gång om året.

Vi har kompisar som har stuga precis utanför Sölvesborg, i Grammahagen. Även där jag är uppväxt under somrarna som liten så det är alltid så skönt att komma ut dit.

Fridaaaa
0

#9 Aaa vad trevligt, jag är uppväxt på listerlandet :)

Zadeira
0

#10 Ja det är ju också däromkring!

Calcifer
0

Jag skulle gärna åka på semester, vill ni sponsra så kör. 😂

Annars ska jag nog mest vara hemma och ta det lugnt. Kanske åker ut en sväng till stugan men vi får se.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Shinigami]
0

inga planer

MonicaLagerquist
2

Vi kommer att göra dagsutflykter med segelbåten.
Lite beroende på hur min papa mår så kommer vi ev att åka iväg en sväng.

Mannen ska åka och fixka i en vecka och då ska jag passa på att vandra en del här hemikring.

Stolt ägare till tre La permer

citytjejen
2

Är ledig fyra veckor i sommar och två av dem ska jag vara gräsänka när min man är på MC-tur i Baltikum. Då ska jag nog mest vara hemma, göra småutflykter, umgås lite extra med kompisar.

När mannen är hemma igen så ska vi vara hemma men även åka iväg på roadtrip i Sverige på motorcykeln. Var vet vi inte, det får vi se 🙂

/Christina

Fridaaaa
1

#15 Roligt för honom med MC-långtur.
Min sambo vill det med, men jag har sagt det att det får bli när sonen är äldre.
Han vill till England eller Scottland :)

citytjejen
0

#16: Ja, han är väldigt taggad på den turen. Förra sommaren var dom samma gäng som åkte en vecka i Norge.

Aha, vi har också pratat om Skottland, får se om det blir av någon gång 😊

/Christina

Mandra
0

#0: inga direkta planer.
fyller 70 i slutet på juli och ska ha kalas. planerar för det. alla som kommer ska sova över och det saknas fortfarande två sängplatser.
annars får jag se om jag hinner med lite i trädgården.
har egentligen ingen semester.

Tarotstollan
2

Det enda som är planerat är den årliga hundutställningen här i staden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
1

Är ju "pensionär" så jag är ändå ledig på sommaren. Inga speciella planer, jag kommer nog mest vara hemmavid. Det är faktiskt ganska skönt att vara hemma också, gården är stängd och de flesta är på semester så det är lugnt - och så finns hästarna, förstås.
En otrolig lyx att kunna gå ut och sätta sig i en hästhage med lite picknick och bara njuta av att inte behöva göra ett dugg den dan…eller nästa…eller nästa igen…

Eventuellt blir det någon liten "road trip" med min bästa kompis, hon står för bensin, boende och en del av maten så betalar jag bara mina egna kostnader. 🙂❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com