Tom kattlåda

Här är det samma med vår Sigge. För någon vecka sedan var han bara ute för att vädra nosen. Nu är han bara inne för att äta, sedan ut igen. Kattsand sparar vi inte in på däremot. Gammelkatten är fortfarande inne hela dagarna. Men är man 15 år går man bara ut korta stunder när vädret är sommarvarmt.
- Redigerat 2023-04-05 10:09 av oh-la
#1 Åh jag saknar tiden med fler katter.
/Maria

#2 ja, katter har jag svårt att vara utan. Gammelkatten börjar bli lite skruttig och glömsk och vi får se om det blir fler katter efter henne. Två katter, hund, 18 höns, två små barn och ett renoveringsprojekt som tar all ledig tid får nog djuren decimeras i takt med att de kastar in handduken. Sigge är inte så gammal, 5 år, så han lever många år till och gör stor nytta i hönshuset så minst en gårdskatt får vi nog ändå ha 😁
Sia går knappt ut haha
Men hoppas att de gör mer ute, hade underlättat för mig.
Hade velart ha kattlucka men förlitar mig inte på det med hunden
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Jag tänker mest på ålder. Jag är 61 och min man blir 67 i år. En katt lever i många år och vi har ingen som skulle kunna ärva en katt.
/Maria

#5 tråkigt men klokt. Å andra sidan något alla bör ha i åtanke. Man vet aldrig när timglasets sand rinner ut, trots allt.
Nej, katt och höns kommer jag ha så länge jag kan. När jag pratar om att decimera antalet djur är det nog egentligen bara hunden vi inte skaffar en till. Så länge gammelkatten lever får vi i alla fall hålla kattlådan fylld. Vi behöver i alla fall inte köpa ägg 🤣
#0:
Det är ju verkligen perfekt !!
Duktiga LAKRITZ !!! Hurra Hurra !!
😻❤️
HH 🙂