Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 150 ggr
MonicaLagerquist
0

Kräsmagad/äckelmagad

Är du kräsmagad,?

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2023-03-20 07:24 av Maria
MonicaLagerquist
0

Nej jag är inte kräsmagad
Har inga problem med att torka spyor ,bajs eller kiss.
Även efter vuxna människor.

Stolt ägare till tre La permer

Calcifer
1

Beror på vad du menar. Jag antog att du menade om man är kräsen kring mat? Men jag kanske gissar fel, haha!

Om det gäller vad #1 skriver så nä. Eller jo, djurspyra hatar jag. Spya efter folk också men djurspyor… Barnkräks och bajs och kiss stör mig inte. Det är inte trevligt men inget som besvärar mig att torka upp om det behövs. Min egen eller någon annans. Bytt blöjor på både vuxna och barn. Det är sånt som behövs ibland, nån måste göra det, ibland har det fallit på mig. 🤷‍♀️

Men det är inget arbetsområde jag eftersöker, inte ens om jag hade arbetsförmåga.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
1

#2 Jag trodde också det handlade om mat😉

Nej jag har inga problem med spyor och skit😃

/Maria

Maria
1

Rubriken borde nog vara äckelmagad.

/Maria

Zadeira
0

Blod, operationer, skador och sånt som många upplever som obehagligt har jag inga som helst problem med utan tycker snarare är spännande. Följer massa såna där informativa konton från obducenter och såna personer på instagram där man får rätt objektivt vidriga bilder som beskriver dödorsaker, sjukdomar osv och är själv mest fascinerad.

Bajs, kräk och äcklig mat kan däremot göra mig riktigt illa till mods, särskilt om det är från människor (djur är lättare för mig överlag än människointeraktioner). En av sakerna jag verkligen inte klarar av är blötmat till katter, typ portionspåsar med Whiskas eller vad de heter. Har sagt till pojkvännen att skaffar vi katt kan jag ta lådan, spyor och allt sånt, men just blötmat fullständigt vägrar jag hantera efter jag var kattvakt sist och ursäkta uppriktigheten, kaskadspydde av att ge blötmaten.

[Mulka]
0

Jag är ganska äckelmagad när det gäller blötmat till katter, alla spyor, kiss och bajs. Blod och skador har jag dock inga problem med.

Calcifer
0

Nä blod och skador har jag inga problem med heller. Tycker inte det är läskigt när man ser bilder från riktiga brott eller skador, men klart jag blir berörd om jag t:ex tänker på offren. Men jag äcklas inte generellt av sånt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
1

#7 Nej, jag skiljer också stort på att man kan känna stort medlidande och sympati för offret/n med att samtidigt tycka det är fascinerande med själva resultatet eller vad man ska säga. I mitt fall tror jag mycket handlar om att jag tycker det är spännande hur saker fungerar, jag kan liksom titta på en skada och verkligen undra hur kroppen är uppbyggd.

Tror jag är mer känslig för lukter än för synen. Dofter går liksom primärt in i bra eller dåligt på noll sekunder, det krävs ingen som helst analys. Ljud är också värre än synen. Synen känns mer som att man inte alltid direkt kopplar vad man ser och liksom hamnar i analys-status. Luktar och hörsel känns för mig mer instinktiva och djuriska, synen är mer subjektivt.

Fridaaaa
1

Kvackmagad säger man i Blekinge, Småland :)

Jag är till viss del. Spyor fixar jag inte, eller tex ärtsoppa (ser ut & luktar som spya). Sedan fixar jag vissa andra saker.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RackarFia
0

Jag är ganska så lättäcklad. Inga problem att plocka upp efter hunden eller städa om hon skulle kräkas.
När det kommer till människor är det värre. Blod bryr jag mig inte om, men snor, avföring, spya osv slipper jag helst.

Jag är rätt fånig med kroppen över huvud taget. Tycker det är obehagligt när folk knäcker t.ex fingrarna eller så. Började må illa för några veckor sen då vi hjälpte svärmor som ramlat och brutit handleden, och jag såg själva skadan. Huu!😅

/Fia ☁️

Pilspets
1

Inga problem med nåt av det där.

Eller jo,att knäcka fingrar ryser jag av.😖