Symaskin
#0: Grattis!
Säg till om du behöver hjälp,har sytt sen barnsben.😁
Vad roligt! Önskar dig lycka till. Är alltid praktiskt att kunna sy om man behöver korta en gardin eller liknande.
Fast du är fortfarande ett barn. ;)
Men det är verkligen bra att kunna sy och dessutom kul.
#1:
Tack så mycket !!
Så snällt av dig!!
HH 🙂
#2:
Ja , det ska bli skoj!
Då kan jag köpa färdiga tygbitar från Second Hand som ligger här i närheten, eller beställa tyg från Jysk tex.
HH 🙂
#4: Ett tips är att köpa gamla gardiner på loppisar o andvända.🙂
Köpte 2 nya gardiner i julas,10 kr.😁
#2: Såg att min telefon ändrat det jag skrivit.😁
#5:
Perfekt !!
HH 🙂
#0 Vad roligt.
Jag har morsans gamla maskin och den är tung som bly.
När sonen var liten sydde jag en del men numera är det min man som lagar saker på den🙂
Min svärdotter köper begagnade tyger och syr fina plagg.
/Maria
#8:
Okej , ja , det är trevligt att sy igen,
Ska kolla på Myrorna ( second hand ) en dag efter gardiner.
Så duktig är jag inte , syr så gott jag kan.
HH 🙂
Det är ju inte bara gardiner man kan använda utan lakan, dukar och kläder.
Bara man har fantasi.
/Maria
#10:
Ja , det kan man , laga kläder och ändra kläder .
Jag har en stor duk som jag sytt om till gardiner i vardagsrummet . Tyckte dem blev snygga .
HH 🙂

Grattis
Stolt ägare till tre La permer
Jag är urdålig på att sy, när jag bodde hos mamma skulle jag låna hennes maskin och sy ett par örngott. Hon blev så frustrerad av mitt klåperi så hon sydde klart själv. För henne tog det väl två minuter, jag hade suttit i två timmar… 😂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#12:
Tack så mycket! 😊🥰
HH 🙂
Så roligt 😊
/Fia ☁️
Kul med symaskin. Jag fick min första symaskin av far när jag var tonåring (far var textilhandlare) sedan bytte jag den i mitten av 1980-talet och den Berninan har jag kvar än. Min äldsta dotter lånade den ett tag, så hittade hon en begagnad likadan på Marketplace och köpte den.
/Désirée
#15:
Ja , det är verkligen skoj!
Nu kan jag sy massor av gardiner och annat .
HH 🙂
#16 Min är också en Bernina.
/Maria
Skäms nästan att säga det, men jag kan knappt sy en rak söm på maskin. Den symaskin som stått flera år i ett skåp, sålde jag. Är inte intresserad av att lära mej, men önskar att jag var det.
#19:
Snälla CasaRamon , alla kan vi olika saker.
Du har säkert någon sak du brinner för.
Jag älskar att baka , det är min grej .
HH 🙂
Vad roligt! Vi har en Singer-symaskin och det är mest min man som använder den. Han syr bl.a väskor och liknande tillbehör till motorcykeln. Själv har jag använt den när jag lagt ner jeans och ska sy fållen (säger man så 😂).
/Christina
#20: Jo, du har rätt. Jag gillar också att baka och laga mat, men då inom LCHF.
Var ganska ointresserad innan, men numera söker jag recept på nätet nästan dagligen.