Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 212 ggr
Lona
2

Glasögonkedjor

Jag tror visserligen att vi hade en liknande tråd för inte så länge sedan men för att inte kapa "Godmorgon-tråden" så startar jag en ny.

Var köper ni glasögon? Är ni nöjda? Tänker då på service, tillgänglighet, kvalité och inte minst priset.
Jag är väldigt nöjd med min optiker, hon är duktig och verkar göra det lilla extra för att verkligen få bästa möjliga resultat - men prisnivån är en bit över Specsavers och motsvarande.
Jag är beredd att betala mer för ett par bra glasögon men om det är samma kvalité och noggrannhet hos de billigare kedjorna är det ju en annan sak.

Att handla på nätet är inte aktuellt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
1

Jag behöver nya glasögon och ska gå till Nividas som sonen rekommenderar.

Jag minns inte om mina tidigare glasögon kommer från Synsam eller Synoptik.

/Maria

DesK
2

Jag bytte till Specsavers för ca 4 år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Personalen är mycket hjälpsam, trevlig och noggrann. Kollar av den allmänna hälsan också och kollar ögonbottnar, tryck mm detta är mycket bra, för nu slipper jag åka till sjukhuset för det. Har haft många iriter genom åren, därför kollar dom upp mig extra noga. Dessutom är glasögon och linser avsevärt mindre dyra där. Tidigare har jag betalat ca 12000-15000:- för mina vanliga glasögon, men hos Specsavers betalade jag strax under 3000:- och då fick jag med ett par glasögon, utan styrkor, för att slippa problem med att bländas och dessa funkar superbra även som terminalglasögon och vid mulet, men stickigt ljus ute. Så dom har gjort underverk för mig 😊👍🙏
Har haft båda dessa glasögon sedan i våras och dom är av mycket god kvalitet, t o m bättre än mina tidigare glasögon som jag köpte hos Synsam.

/Désirée

Magrat
0

Jag laserbehandlade mina ögon på Noviuskliniken i Stockholm i September, och jag slipper nu glasögon helt.
Jag gjorde ett räkneöverslag och insåg att jag under livet skulle få spendera mer på glasögon än vad en operation kostade. Och jag är så himla nöjd, slipper nu glasögon helt.

Innan dess gick jag till specsavers, har väl varken bu eller bä att säga om dem, de konstaterade hela tiden att synen blev sämre och glasögonen dyrare.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Tarotstollan
1

Köpte mina sista glasögon på Specsavers för ca 8 år sedan. De var trevliga och fixade så jag fick göra en ögonundersökning på lasarettet innan jag fick mina glasögon.
Det enda jag inte gillar är att de inbyggda solglasögonen är så dåligt gjort så det är som repor i hinnan, så ibland känns det som solen tar sig igenom det mörka.

Funderar på om det är dags att byta glasögon men känner inte för att ta ett lån igen för att köpa nya glasögon, det blir ju några hundralappar i månaden som försvinner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

RackarFia
1

Är väldigt nöjd med Specsavers. Första och andra gången valde jag 2 par vanliga glasögon, men senast valde jag 1 par vanliga och 1 par solglasögon. Inte ångrat mig en sekund! Använder solglasögonen väldigt mycket så det är skönt att jag ser bättre i dem också (än i mina ”vanliga” från typ H&M). 😊

Tycker Specsavers har många olika modeller att välja på. Personalen i butiken jag gått till har varit hjälpsamma när det kommer till att välja bågar.

/Fia ☁️

• Redigerat 2023-01-17 20:47 av RackarFia
Tarotstollan
1

Jag föredrar de glasögonen som har inbyggda solglasögon, de ändrar sig efter ljuset. Men det kanske beror på att jag måste ha glasögon på mig från morgon till natt, så jag byter inte mellan olika styrkor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
1

Specsavers är jag på. Varit ja så länge jag kan minnas (haft glasögon sedan jag var barn). Alltid nöjd. Bra kvalite, bra kundservice, bra priser och bra utbud.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Mina första glasögon var från Specsavers.

/Maria

Maria
1

Varför jag varit hos så olika optiker är för att jag också fått terminalglasögon genom jobbet och då beror det på vem de har upphandling med.

Denna gången ska jag välja själv😉

/Maria

[Moon AppleGrey]
1

Går till Direktoptik.
Tycker att det är bra service plus trevlig personal där.

Har dock tänkt spara till en laserbehandling så att man slipper glasögon helt i framtiden.

• Redigerat 2023-01-18 09:01 av [Moon AppleGrey]
citytjejen
1

Går alltid till Specsavers för glasögon, de har 2 för 1 så brukar köra på det erbjudandet. Var där och beställde nya progressiva glasögon igår, ser fram emot att hämta ut dem nästa vecka 😊

Brukar även göra synundersökning för linser på Specsavers men sen beställer jag alltid linserna på nätet efter att ha jämfört priser på prisjakt.se.

/Christina

CasaRamon
1

Dom senaste 10 åren, har jag köpt glasögon från Smarteyes. Mycket nöjd. Dels med priset, servicen och deras utbud av modeller. Kommer nog aldrig att byta till annan företag.

CasaRamon
1

Ett exempel med Smarteyes:
Hade haft mina senaste glasögon drygt ett år, men tyckte att jag nu såg sämre. Bokade tid för undersökning, som visade att synen är bättre nu än tidigare. Däremot såg dom att solskyddet (mörknar i sol) såg inte bra ut (slitet). Jag fick då , utan kostnad, ett par nya glasögon, med solskydd, Fick välja annan modell , ( roligt att förnya sej.) Så nu behöver jag bara använda mina glasögon ibland, när det är liten text. Har progressiva glas. När jag sitter vid datorn, så behöver jag numera inte använda glasögon.

Zadeira
1

Började gå hos Specsavers för många år sedan när jag behövde solglasögon med styrka och det då ingick både synundersökningen och ett par vanliga glasögon. Alltid varit nöjd. Jag är så kräsen med bågar så jag kollar alltid runt på alla butiker i stan inför varje byte, men hittils har det blivit Specsavers alla gånger för de har alltid minst ett par bågar jag gillar till skillnad från många andra butiker.

CasaRamon
0

Jag har anlitat Specsavers endast en gång. När jag hämtade ut dessa glasögon, så hade jag fått olika tjocklek på glasen. Ena glaset tunt och det andra tjockt. 👎 Fick alla pengar tillbaka, även från undersökningen, då man på Smarteyes ville göra en egen undersökning. Numera har jag tunna glas. 👍

Calcifer
1

Suck. Varje gång jag läser titeln till tråden får jag för mig att ni diskuterar bokstavliga kedjor som äldre ibland har på sina glasögon för att kunna hänga dem runt halsen. 🤦‍♀️

Går till en lokal butik, för vi har inte direkt en massa alternativ här. Öppnade en synsam förra året dock men har inte varit där då jag har glasögon som fungerar redan.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
3

#16 Det trodde jag också när jag läste 😄

/Maria