Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 175 ggr
Maria
3

Godmorgon onsdag 14 december

God morgon på er.

Det verkar ha kommit lite mera snö men nu är det nästan 2 plusgrader.

Ha en bra dag mitt i veckan.

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon.

Här är det nollgradigt och har kommit någon centimeter snö. En viss skillnad mot igår morse då det var -10.

MonicaLagerquist
2

God morgon
Igår kom det ett rekomenderat brev från min svägerskas advokat.Så nu måste vi snabbt få tag på en advokat.Trist att det skulle behöva gå så här långt.
Vi mår skit och vill bara lägga det här bakom oss.
Kallt och snö ute

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

#2 Vad har hänt? Har jag missat något?

Alltid tråkigt när det blir strul med familjen.

/Maria

aggeelin
1

#2: är det pengar hon vill ha?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon
Nu laddar jag inför dagen med röda ljus!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
1

Min svärmor blev osams med sin dotter för en herras massa år sen .De hade ingen kontakt alls.När svärmor sålde sin lägenhet och flyttade in på ett boende i vår by gav hon oss pengarna föär sin lägenhet-Nu anser dottern att hon blivit blåst på arevet och stämt min man.
Dottern kom inte på svärmors begravningen.

På de år svärmor bodde här i byn kom dottern på ett tio minuters långt besök då de passerade byn .Under det besöket hoppade hon på min man.Sparkade skrek och spottade på jhonom.

MonicaLagerquist
1

#4 Ja det är pengar hon vill ha.

Pilspets
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon
Minus 9 o mörkt.
Sol var borta. Letade igenom hela buren för att hitta henne.

Trodde hon var borta.💙

Maria
1

#6 Aj då. Hade svärmor upprättat ett gåvobrev?

/Maria

MonicaLagerquist
1

#6 Ja självklart.Vi var hos en familje jurist och fick hjälp med det.

Maria
1

#10 Vad bra. Då ska det nog lösa sig till det bästa.

/Maria

Soligajag1
1

#2:
Va jobbigt med sånt . Hoppas det löser sig. Lycka till.

HH 🙂

Fridaaaa
2

God morgon!

precis startat kaffe.
Kallt, jobbade igår ikväll och var -10 grader, ingen hit.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
1

#2: Så fruktansvärt tråkigt när det blir så! Pengar, i synnerhet arv, tycks verkligen ta fram det värsta hos folk. Det blir ju inte bättre av att det ofta är massa olika känslor som rörs upp vid ett dödsfall.
Hoppas att det löser sig smidigt!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

DesK
1

God förmiddag 😊 Satt igång en maskin tvätt och strax har jag en dejt med snabeldraken 😊
Monica, så förfärligt trist, hoppas att det löser sig snabbt.

/Désirée

Calcifer
2

Angående arv så blev det ett jäkla bråk när ena morbrorn gick bort. Han hade ingen egen familj, så hans bror (som fått diagnosen demens) och vi fem syskon var de som fick ta tag i allt det praktiska. Direkt var det fyra av oss som ville anställa någon att fixa allt. Ingen bor nära, alla har egna liv, flera har barn, det går inte bara att släppa allt. Vi fick reda på att han hade en hel del pengar, så äldsta brorsan blev direkt "åh men det är klart vi ska göra allt, det förtjänar han, det vore ovärdigt annars" och annan bullshit. Han ville inte lyfta ett finger innan han fick höra att det fanns pengar att få. Vi andra syskon sa att vi tänker inte göra nåt, vill du inte anställa någon så får DU rensa lägenhet, säga upp alla konton, avsluta konton, osv.

Sen sa han upp kontakten med mig när jag sa "du, det här har ingenting med morbrors värdighet att göra, du vill bara ha hans pengar, så nu kan vi sluta ljuga."

Till slut så gick han med på att skriva fullmakt till mitt äldsta syskon, men under den tiden han bråkade fick vi ju betala hyra etc som låg på över 7000:-.

Så kram, Monica, hoppas det blir bra till slut.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MonicaLagerquist
2

Vi har ju skött allt kring flytten hit och tömningen av svärmors boende och fixat med begravning och en jurist som gjort bouppteckningen. Svärmor ville ju inte att dottern skulle ha pengarna från lägenheten utan att vi skulle dela på det som fanns på hennes konton runt 130 tusen före att begravningen och bouppteckningen.

Calcifer
2

#17: Om ni fick pengarna innan hon gått bort finns det inget de kan göra egentligen. Mamma hjälpte mig en massa innan hon hann gå bort, och mina syskon kunde inte göra nåt åt det. Vi ärvde samma summa allihopa.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MonicaLagerquist
1

Nej man har ju rätt att göra vad man vill med sina pengar medan man lever.
Det finns gåvobrev och ljudinspelningar där svärmor klart talar om vad hon vill
Det har ju redan varit en polisutredning och där framkom att allt gått rätt till. Jag är förvånad att någon advokat kan gå med på att driva målet.
Men vi mår ju kass dels för att bli anklagad och även för att det går emot vad svärmor ville.

Maria
2

Min pappa tog avstånd från mig och min bror det sista. Han hade diagnostiseras dement. Jag hade kontakt med honom strax innan han hamnade på sjukhus. Märkte inte av någon demens.
Jag försökte telefonledes ringa sjukhus, korttidsboende osv. De hade sekretess.
En dag såg jag att hans adress ändrats och då förstod jag ju att lägenheten var borta. Han dog strax efteråt och ingenting fanns kvar.
Alla mammas saker, men framförallt sörjer jag alla foton.

Jag kontaktade den gode mannen han haft. God man har ingen sekretess.
Hon hade varit med vid avyttrandet av lägenheten och tyckte att det var hemskt att alla foton slängdes. Jag frågade varför hon inte hade någon tanke på att kontakta mig men det hade hon inget svar på.

Jag förstår att prylarna sålts till någon som köper upp dödsbon och det hade jag inga synpunkter på men det som slängdes?

/Maria

MonicaLagerquist
1

#20 så sorgligt.
S
Min mans syster ville ha foto albumen och jag berättade var de fanns men de tog inte med dem utan de finns i förvar hos oss.