Firar ni fars dag?
Om,på vilket sätt?
Jag firade min far och min man, med lite god mat och en trevlig hälsning. Nu är båda döda, så inget firande i år.
/Désirée
Egentligen ingenting
Han jobbar natthelgen. 12 timmars nätter- hem och sova och sen åka till jobbet igen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
säger bara grattis på fars dag, inget mer. Morfar fick ett par lotter. Unix (hamstern) fick ett grattis han med. Han är ju pappa å. + lite extra grönsaker.
I min familj har man för det mesta firat med ett grattis samt en kladdkaka eller annan söt bakelse. Vissa år även med en ”finare” gemensam lunch.
Haft kalas för mig (förtidigt), mamma och farmor så firade farsdag samtidigt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min man blev firad av sonen tidigare idag💗
/Maria
Jag har tänt ett ljus för min pappa :)
//Jessie
När pappa levde brukade jag ringa och säga grattis eller hälsa på och så fikade vi, jag mamma och pappa 😊
Min man brukar få grattis-sms av sin dotter.
/Christina
Jag har tänt ett ljus för min pappa.🕯️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har inte haft kontakt med min biologiska pappa på 20 år så honom har jag aldrig firat (inte ens när vi hade kontakt). Jag skickade dock ett grattis till min styvfar, som var gift med mamma till hennes bortgång. Honom har jag alltid grattat varje år, varit noga med det. Han kom in i mitt liv lite innan jag äntligen slapp träffa min far, och han har alltid stöttat min mamma genom hennes kaostid med mig. Där min psykiska ohälsa tyngde ner mamma nåt så otroligt så fanns han där för henne varje steg. När de träffades trodde han säkert inte att han skulle få en styvdotter med den problematik jag har, men han har aldrig ens funderat på att lämna mamma utan tagit alla bråk, allt skrik, allt stök, alla mina kriser, mammas kriser, och det kommer jag alltid älska honom för.
Min lillebror fyller även år idag, så jag var hem till honom och hans pappa för att fira, och sa då grattis till hans pappa eftersom han var min styvpappa från jag var 5-11 ungefär och fortfarande finns där för mig om jag behöver honom.
Blodsband betyder inget denna dagen, utan det är de som funnits där för mig i en papparoll på olika vis. Lillebrors pappa var den som lärde mig åka slalom, lekte med mig, läste sagor, och sådär. Min nuvarande styvfar var den som övningskörde med mig och hjälpte mig med läxor under gymnasiet så jag klarade av mattekurserna (han var mattelärare).
Dem är jag evigt tacksam för. 💕
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Pappa får blommor och choklad och kort.
Tjena^^