Er första bil
En begagnad Toyota Corolla. Den var rostig och full av skavanker, men motorn var bra och den var både bekväm och lättkörd.
Som förstabil var den perfekt, för jag behövde inte bekymra mig om lacken om jag skulle råka komma för nära någon stolpe eller annat. Lacken var ändå så dålig att allt utom dörrarna var täckt av rostskyddsfärg. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag köpte en Fiat Uno i början av 1990–talet för att jag höll på att ta Körkort, men så fick jag fel på gula fläcken och näthinnan och fick inte ta Körkort. 2011 köpte jag en Ford Ka, när min äldsta dotter och jag skulle ta Körkort. När jag hade tagit Körkort 11 september 2012, så köpte jag en VW Golf, den gick sönder 2013, så då bytte jag till en VW Golf+, 2017 köpte jag en Volvo V70, kallad silverpilen och vi har blivit närmast oskiljaktiga vänner 😍
/Désirée

En gammal röd folkabubbla som jag fick av mina föräldrar i examenspresent.
Stolt ägare till tre La permer
En röd skoda Felicia jag köpte av min farmor :) Hon hade haft den sedan den var ny (-97 och jag köpte den 2010 tror jag det var)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade en vit Volvo 144, tror jag det var. Det var en automat, som det blev fel på. Det gick inte att lägga i backen när bilen var varm, vilket skapade flera besvärliga situationer. De var jobbiga just då men en del av dem är roliga att berätta efteråt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag minns t,om registreringsnumret EST 220😃
/Maria
#6: bra jobbat! Jag minns mitt LDM908 men minns också mina föräldrars bilnummer för vi skojade om det, FB0. Vi skojade om att det stod för Farsan Bråkiga Olle - han var väl lite bråkig min pappa …
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag äger min första bil just nu, en toyota 😊
Det var en beige Opel Kadett 1972. I pappren stod det att den var ljus brun.
Köpte den 1977 och hade den till 1986. En släkting köpte den sen av mig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har fortfarande min första bil, en Citroën Berlingo.
En present från mamma för att jag klarade körkortet mot alla odds. (Och förmodligen för att hon skulle slippa köra mig jämt. 🙄😀)
I december firar bilen, mitt Körkort och jag 15 år tillsammans. Jag har ju inte fått köra på över ett år, just nu har mamma bilen och det kommer att kännas hemskt om jag inte får börja köra den igen. Även om den är i gott skick och får tummen upp på verkstan så är den ju trots allt 15 år.
Det är måhända löjligt men jag kommer att grina hejdlöst den dagen Farmor Anka-bilen åker till Citroënhimlen.💕
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com