Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketter: hus-och-hemvåra-vänner-djuren-natur
Läst 227 ggr
Maria
9

Min toalettspindel är död

Idag såg jag min kompis på gästtoaletten ligga död på golvet utanför sitt nät som han byggt i ena hörnet .
Lite sorgligt nästan. Han har bott där i minst 11 månader. Det var då jag upptäckte honom. Han var expert på att fånga silverfiskar 😉

/Maria

Maria
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En dålig bild

/Maria

Fridaaaa
1

Urk äckliga spindlar xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
3

Tydligen blir spindlar 1-2 år i Sverige, så det var nog inte så konstigt att den dog. Trist att bli av med silverfiskjägaren bara. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
3

RIP 💔🕷️

Stolt ägare till tre La permer

Maria
5

Ja han har varit en fantastisk jägare. Jag vet som sagt inte hur länge han bott i hörnet innan jag upptäckte honom så han kanske dött av ålderdom😉
Jag som har haft sådan spindelfobi har varit riktigt road av att studera denna lilla typ.

/Maria

• Redigerat 2022-07-19 12:32 av Maria
[Elina07]
0

Såg en på badrumsgolvet och blev jätte rädd🙈
Gillar inte spindlar, men jag dödade en som var ca 3-4 cm i diameter som hittade in från mitt kök till mitt rum.

Vet inte hur jag ska få bort dem.

Pilspets
2

Vila i frid!🕷

Maria
4

#6 Spindlar är nyttodjur så himla onödigt att döda dem.😥

/Maria

[Elina07]
0

#8: jag vet🥲 känner mig elak att döda dem, men rätt som det så blir det 20 till, och det vill jag gärna undvika.

Kan tillägga att jag hade en spindel under badkaret och den spindeln levde sitt liv där under. Den var sjukt stor och jag har aldrig sett en sån stor i hela mitt liv.

Har inget problem med spindlar, men bara de inte är hos mig så bryr jag mig inte:)

Herveaux
3

#0: Aww, vila i frid lille silverfiskjägare. 🥀
Hoppas det kan komma en ersättare och ta över hörnet. Låter som det finns bra jaktmarker där.

// Harley

TccT
0

#0 Trevligt att läsa om spindel som fick vara kvar som husvakt🕷🙂 Kanske blev vätskebrist i värmen oxå?

#6 En tom fyrkantig topsburk brukar gå bra att fånga olika kryp i. Ev små tejpbitar över hålen. Sen bara att släppa ut dom🙂

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Vila i frid spindel.

Ryser lite av att tänka på det 🥹😊

Vad hette den?

Maria
5

Jag kallade honom SirViver men mest Pissnisse.🙂

/Maria

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Pissnisse låter roligt 😆

[Elina07]
1

#13: Du har ju gulliga namn på dina husspindlar.
Hemma hos mig heter de Hugo 😅

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#15: allihopa? 😅

[Elina07]
0

#16: Japp😂

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#17: 😂 man glömmer iaf inte namnet