Handlat på Willys
Vi brukar veckohandla på ICA kvantum. En butik jag hittar i😀
Visst kött och annat köper jag på Lidl. Vissa saker i någon orientbitik.
/Maria
Vårat Willys har varit stängt i ca ett år för reparationer efter branden, tror att de öppnade igen i januari.
Jag handlar på City Ica en kedja på fyra butiker som finns här i staden och ägs av en och samma familj.
De vinner ofta priser på bra kvalitet och billigaste Ica i Sverige mm.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nu bor jag hos mamma och hon storhandlar på Ica Maxi, som generellt är billigast här. Övriga köp görs oftast på den lokala Ica Nära både för att stödja butiken och för att det är mer praktiskt.
När jag bodde själv i Uppsala fanns fler butiker att välja på. Jag kollade veckans erbjudanden i början på varje vecka (kan tipsa om appen Matpriskollen, för att enkelt se olika butiker och jämföra) och veckohandlade på den butik som hade bäst erbjudanden just den veckan. Ordentliga storhandlingar kunde jag inte riktigt göra pga platsbrist. När jag ändå hade busskort hände det att jag åkte runt på flera butiker om det blev en större skillnad i pris (på en studentbudget kan det vara värt det). När jag inte hade busskort fick jag räkna på om det var värt det även om jag behövde köpa bussbiljett.
Nackdelen med att inte vara lojal till en viss butik/kedja är ju dock att dom flesta har så att man samlar poäng i någon form och får vissa lojalitetsbonusar baserat på det. Men jag tror ändå jag sparade på att välja vecka till vecka.
//Jessie
- Redigerat 2022-03-25 13:45 av Scorpio97
Vi handlar det mesta på Willys. Sen finns det en butik i Uppsala som har för beställning på vissa varor vissa veckor. En låda räkor för 399 kronor och nu senast fläskkarré för 59 <kronor kilot. Man bokar hur mycket man vill ha och hämtar utbendet en viss tidsperiod. Nästa vecka är det 100!pannkakor men det avstår jag
Affären heter Melins. De säljer även svinnsmarta grönsaker. Sist köpte jag paprika där de hade skurit bort fula bitar 10 kronor för en stor påse paprika.
Stolt ägare till tre La permer
Willys och Lidl mest.
Bäst priser
Maxi har blivit så himla dyrt, jämfört med dem två.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Va kul och höra var ni alla handlar och på vilket sätt , priser och det ni tycker om.
Ska snart fixa i ordning grytan till imorgon.
HH 🙂
Ica, Kvantum eller Maxi beror på vem jag åker med. Mamma gillar Coop så då åker vi till Stora Coop/Ica Kvantum som ligger i samma byggnad. Åker jag med mina grannar så blir det Ica Maxi.
Ganska praktiskt när mamma och jag handlar, vi kan ju utnyttja respektive affärs erbjudanden åt varandra. 👍🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag handlar främst på LIDL bra priser och fina grönsaker/frukter. Ibland storhandlar jag på matvärlden samt vid sommarstugan händer det att vi svänger in på ICA maxi och handlar där.