Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 305 ggr
[Tismon]
3

Vilken superkraft hade du haft?

Om du fått välja två superkrafter i hela världen, vad hade de varit?

Den första får vara precis vad du vill

Den andra får bara vara en "värdelös superkraft", något bara för skojs skull

[Elina07]
2
  1. Kunna flyga. Hur coolt skulle det vara att bara flyga till Grekland och inte boka flygbiljett?😍

2. Kunna läsa folks tankar, för att veta vad de tänker om mig.

Maleficum
1
  1. Teleportering (tänk vad mycket tid och energi jag skulle spara på att kunna teleportera mig mellan ställen).
    2.Ha lugnande/avslappnande effekt på djur (och andra människor). Vet dock inte om det räknas som "värdelös" superkraft (känns ju lite att iden med superkraft är att de är något man har nytta av på ett eller annat vis).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tismon]
2

När jag menar värdelös kraft vore t ex kunna veta om det finns myror i närheten, kunna förutspå gårdagens vinstlott utan veta det från något håll, eller att göra tangentljud med enbart rösten är bara några exempel 😂

• Redigerat 2022-02-04 15:59 av [Tismon]
Herveaux
2

#0: Oh, vilken rolig fråga…men så svårt att välja! 😅

1. Kunna förstå/tyda alla världens språk.
    Det hade passat mig som är så förbaskat vetgirig, älskar historia och folklore.

2. Förmågan att kunna "se" slutet på en film eller bok bara genom att titta på omslaget. Jag älskar både film och böcker så det vore totalt värdelöst för mig att kunna spoila allt bara genom ett ögonkast.

// Harley

Maleficum
0

#4: Din andra superkraft skulle vara bra för mig! När jag läste fysiska böcker läste jag ofta slutet först för jag ville veta hur de sluta innan jag börja läsa. Funkar dock sämre när man lyssnar på böcker.

[Tismon]
1

För mig:

1. Teleportation. Kan dra vart jag vill utan att tänka på bensinpengar! Och resekostnader i allmänhet 😉 Bra också för många andra situationer…
  2. Låta som en gitarr med min röst. Hade varit askul att sjunga med i gitarrsolon 😜 Men inte haft någon nytta med det annat än att det är kul
  • Redigerat 2022-02-04 16:41 av [Tismon]
Sindri
2
  1. Göra så att alla människor blir goda.
  2. Teleportering har jag önskat mig länge - gäller även packningen! 😊
Zadeira
2

Teleportering - för smidighetens skull (ännu bättre eftersom jag inte har körkort)

Mindreading, fy fan vad mycket skit man hade fått höra.

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

1: helt klart kunna flyga.. eller nej, att pausa tiden, eller.. alltså jag kan inte välja!!
2: Veta vad Kiwi tänkte ✨

[Elina07]
1

#9: Det är vi många som önskar att kunna veta vad våra djur tänker 😂

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#10: ja eller hur! Tänk vilken skön känsla att kunna prata med sin bebis❤️🥲

Maleficum
3

#10: Vet inte om jag alltid vill veta vad mina djur tänker 😂 Min ena kanin blev kallad "skogstokig" av veterinären, vill inte veta vad hon skulle kalla min andra kanin för hon är ännu värre när det kommer till hantering (blir förbannad som få).

Skulle nog hellre vilja kunna ha superkraft att kunna förklara för dem att om de bara är lugna och stilla går allt fortare och går över snabbare och att ingen ska försöka mörda dem.

Tarotstollan
3

Att vara osynlig med kläderna på!😁

Att kunna måla vad som helst.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
4

Jag skulle vilja kunna andas under vattnet och dyka efter mysterier runt om i världen.

/Maria

[EM_L]
2

#2: Lugnande effekt på djur låter intressant. Jag verkar faktiskt ha en lugnande effekt på relativt många djur som ofta föredrar att komma till mig än den andra personen i rummet.

För mig skulle nog superkrafterna vara:

1. Att kunna hela andra dvs göra så att andra inte har ont, möjligt hela sår och liknande som utmattning m.m.
  2. Att kunna teleportera mig.
[Moon AppleGrey]
1

1, skulle vara att kunna andas under vatten, så man åtminstone var ett steg närmare barndomens ambition att bli en sjöjungfru. 😛

2, gillar inte att ta tabletter, så att kunna "stänga av" pågående huvudvärkar bara av att vilja det skulle ha varit toppen.

Maria
2

Som nummer två hade jag nog önskat att jag kunde bli en tidsresenär😊

/Maria

[Moon AppleGrey]
1

#17: lustigt, det var den som jag övervägde innan jag till slut valde min tvåa. 😁

Maria
2

Jag skulle vilja kunna spela alla instrument som finns🙂

/Maria

[Tismon]
1

#19: Åh den tänkte jag inte på, vad smart!

mattillda
0

Min superkraft skulle vara att vid varje givet tillfälle ha förmågan att avgöra huruvida en person talar sanning eller ljuger.

Sen skulle det vara bra att kunna göra sig osynlig och gå igenom väggar obemärkt.