Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 112 ggr
_Fisken
10

Önskar alla en bra helg

När man blir äldre ändras betydelsen av Jul. Jag, för min del, är glad jag kom upp i morse och kunde ta min kaffe och träffa mina nu vuxna barn och krama dem. Om inte de varit nära idag så hade jag ändå varit nöjd. Att återigen vakna och ta emot dagen duger gott. Många ligger och har ont och käkar mediciner som börjar på oxi. Det är inte så roligt. Så vi skänker dem en tanke och hoppas det blir bättre.
Så vad vill jag har sagt? Ja, jag önskar alla en God Jul och de som har det jobbigt så hoppas jag på bättre tider framöver. En positiv sak; dagarna blir längre nu.

PS/ Har tagit en whiskey på tom mage med grannen så jag blir lite poetisk MEN det jag skriver är lika sant för det. Kanske sannare?

Zadeira
5

Min bror var för bara några dagar sedan nära döden, så att han fått överleva är årets enda julklapp som spelar någon roll.

Julafton och juklfirande i all ära, det som blivit tydligt för mig med åren är att ge och ta emot är lika kul på julen som resten av året. Julen ger en bara en "rättfärdigad anledning" att göra det och man får passa på när det är en högtid som ger en rätt att fira ihop med dem man älskar.

MonicaLagerquist
1

Ja att ha hälsan och livet i behåll är helt klart den bästa julgåva man kan få.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

_Fisken
1

#2: Allt annat blir detaljer. Komma ur med livet i behåll ger perspektiv.