Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 154 ggr
[Tismon]
1

Musik

Vad för musik lyssnar ni på?
Har ni några favoritlåtar?

Själv lyssnar jag mycket på rock och The pretender av foo fighters är en av mina :)

flocken
2

Oj. Så olika.
Är uppväxt med svensk punk.
Nu det som finns på radion.
Men lyssnar gärna på GES, nightwish. Älskar att bläddra igenom 90tals musik.
Är nog allätare

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Herveaux
3

Jag kan lyssna på det mesta förutom dansband och country.

Lyssnar mest på olika typer av hårdrock men också en del folkmusik och visor.
En del som lyssnas på faller under det stora "indie"-paraplyet.

// Harley

Maria
2

Oh jösses. Jag lyssnar på väldigt varierad musik. Älskar Klezmer.
Queen återkommer också mycket.

/Maria

• Redigerat 2021-12-14 20:24 av Maria
[Tismon]
0

Härligt, I approve!

Hårdrock, nightwish och queen är nice!

Om det är något jag inte kan lyssna på så är det mumble rap. Är heller inte särskilt förtjust i generisk popmusik där allt låter likadant men sen finns det viss pop som kan låta annorlunda och då finns det en chans att jag gillar det :)

• Redigerat 2021-12-14 21:17 av [Tismon]
CasaRamon
0

Jag har många favoriter. Bla : Freddie Mercuri (stavning ?) Enya, Il Divo m.fl.
På min mans begravning, valde vi bl.a. Enya "A day without rain" otroligt tjusig instrumental. Vi hade samma musiksmak.

sp0ngeb0b
0

Jag lyssnar på lite blandat men mest olika typer av rock. Olika typer av metal, hårdrock, klassisk rock, poprock, punkrock. Så ja, alla sorters rock antar jag. Men sedan älskar jag också retropop och viss typ av nutida pop. Älskar även Eminems musik men klarar knappt av någon annan hiphop, vet inte varför.

Maria
0

Det sista har jag lyssnat på Dimash. Inte för att det är min typ av musik men för att hans röst är "outstanding". Har lär vara den enda som kan sjunga både bas och extremt höga toner. Han spänner över en vidd som är enorm.

/Maria

Fridaaaa
0

Allätare, nästan i alla fall. Gillar inte dansband, jazz och sånt
Mycket 80-90 talsmusik, och rock. Även punkrock :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Fisken
0

Fetbort går jass och dansbandsmusik. Nightwish, Battle Beast ibland men ofta en mix av melodiös rock/pop. Har nån lista på Spotify som heter Mix och den har 2 dygn med "pop"-musik som inte mina 25 åriga döttrar gillar speciellt. Haha. Sen en lista med Soft och där är det bara lugna låtar. Fastnat just nu för Earth Song med Isgaard (nån cover på Mr Jacksons Earth song - som är lika bra).
Jag äter nästan allt med som sagt, spottar ut Jazz och dansband.