Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 302 ggr
MonicaLagerquist
3

Svara i telefon

Svarar du i telefonen om du inte vet mem som ringer?

Stolt ägare till tre La permer

Zadeira
3

Eftersom jag har rätt mycket kontakt med vården så har jag fått vänja mig vid att svara även utan synligt nummer. Tycker egentligen inte om det, men det är än värre att missa samtal från vården och behöva försöka jaga tag idem när man hör på telefonsvar att det är de som ringde.

Maria
2

Ja det gör jag.

Sitter kanske i sedan förr innan telefonpresentatörernas tid😉

Precis som #1 skriver så är telefonnumren från vården inte synliga .

/Maria

[Moon AppleGrey]
2

Nej.
Väntar jag samtal som kan tänkas vara dolda, så svarar jag.
Annars så brukar jag kolla upp numren i sökmotorer och ringa upp om det faktiskt var någon man vill ta emot samtal av (just nu är det många telefonförsöljare som försöker att pracka på en skit, så tenderar att inte svara).

DesK
2

Eftersom bl a vården och vissa myndigheter ringer från dolda nummer, så måste jag svara när det ringer. Däremot svarar jag aldrig när det ringer från något utländskt nummer, som jag inte känner till. Dessa är oftast försäljare eller andra skumma typer.

/Désirée

[Leifsdotra]
1

Jag svarar oftast inte utan kollar upp numret och ringer upp om det känns aktuellt. Eller så väntar jag och ser om samma nummer ringer igen efter en liten stund.

MonicaLagerquist
1

Min mobil varnar för vissa nummer och då svarar jag inte men annars så svarar jag alltid. Det ringer ofta kattfolk som vill ha råd och hjälp. Min man svarar aldrig om det inte är någon som han känner då få ringer de till mig istället. Folk vet att jag alltid svarar

[EM_L]
1

Nej det gör jag inte. Bara om jag har ringt till tex tandläkaren bara några få minuter innan jag får samtalet eller jag VET att någon från sjukvården ska ringa.

Annars slår jag upp numret.

Nephi
4

Är det under arbetstid så svarar jag för ofta är det en kollega som ringer på privat istället för arbetstelefon, i övrigt beror det på vilken typ av nummer som ringer. Kan tyvärr inte skippa dolda nummer hur mycket jag än skulle vilja då en av mina bästa vänner ringer med dolt 😅

Är det nummer jag känner igen så svarar jag med namn, okända får bara ett hallå till svar tills jag vet vem det där, är det ingen jag vill prata med så är det bara att säga fel nummer då 😉

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Maleficum
1

Jag svarar sällan på nummer jag inte känner igen. Tyvärr har min moster hemligt nummer men som tur är är det i princip bara hon som ringer när det är hemligt nummer som ringer till mig.

Brukar säga till att jag inte svarar på okända nummer och då brukar läkare och annat skicka sms innan om att de ska ringa så jag är förberedd på det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

91Marran
3

Jag svarar alltid i telefon, förutom när det är utländska nummer.
Kan vara något viktigt och då vill jag ha reda på det direkt. Svarar även på dolda nummer.

Mvh
Mig

Tarotstollan
3

Jag svarar alltid, inte så många som ringer ändå.
Skulle det vara så att jag inte vill prata i telefonen drar jag ur jacket och kollar sen på nummerpresentatören om någon ringt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
2

Väldigt sällan. Gillar inte att prata i telefon

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Totum
5

Självklart svarar jag.
Jag förstår inte riktigt varför vissa inte svarar när det är ett okänt eller dolt nummer.
Det händer ju att folk byter telefonnummer och inte hunnit få ut info om det till alla.
Om det är försäljare som ringer så lyssnar jag på vad de har att säga och till 99,9% tackar jag vänligt nej och lägger på. Svårare än så är det inte. 🙂

• Redigerat 2021-10-06 12:54 av Totum
MonicaLagerquist
3

#13 Håller med dig till 100 % Fast jag låter inte telefonförsäljare prata klart utan säger direkt att jag inte är intressedad och lägger på-Det spar både min och deras tid.

Fridaaaa
1

#13 på försäljare lyssnar jag inte mer än vad de ska sälja, är det inget av intresse säger jag nej tack jag ska inte ha det och lyssnar inte på allt de säger, utan lägger på när jag tackat nej

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
1

#13:

Du är verkligen trevlig när det ringer i din telefon!! Eloge till dig!!!

HH 🙂

Soligajag1
1

Nej , jag svarar inte i telefon om det är någon jag inte känner eller vet vem det är.
Jag gillar inte telefon försäljare så jag undviker dem så mycket jag kan.

HH 🙂

TatsuOni
2

Ja, jag är egenföretagare, så jag måste 😅

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/